146 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb een flesje kunstvoeding geprobeerd in plaats van moedermelk. Dat drinkt hij gewoon 🙈😲 Hij wilde wel alsnog een slokje van mij toen hij ging slapen maar dat is prima. Nu kan het nog.

3 jaar geleden

Hebben jullie kindjes tandjes? Ik loop er tegenaan dat mijn kindje direct grote stukken af hapt en dan niet weet hoe hij moet kouwen. Hij heeft 5 tanden dus niet echt rustig aan eten leren knabbelen eerst... Onhandig!

3 jaar geleden

Hebben jullie kindjes tandjes? Ik loop er tegenaan dat mijn kindje direct ...
Hier nog niet, maar met haar kaken krijgt ze er nog steeds flinke stukken af. Zeker met zachte dingen zoals een rijpe peer. Jinte lijkt het vooral moeilijk te hebben met het vasthouden van de stukken. Zeker een glibberige peer is bijvoorbeeld een uitdaging. Droge dingen als cracker en brood gaan wel goed.

3 jaar geleden

Hoe snel bouwen jullie het trouwens op? Met name degene die met 6 maanden gestart zijn.

3 jaar geleden

Reactie op Boukje90

Hier nog niet, maar met haar kaken krijgt ze er nog steeds flinke stukken a ...
Hier vooral harde dingen afbijten als appel of paprika, en dan niet weten hoe verder. Ik maak alles nu maar super super zacht zodat hij er wel mush van maakt. Mijn kindje lijkt heel goed met zijn oog hand coördinatie. Ik leg ook wel voorgeladen lepeltjes neer voor hem, die pakt hij zo op en hoppa in z'n mond! Peren heb ik besteld, die ga ik morgen proberen :D

3 jaar geleden

Reactie op Boukje90

Hoe snel bouwen jullie het trouwens op? Met name degene die met 6 maanden g ...
Ik geef hem nu elke dag met avondeten een soort. Al wel veel verschillende dingen gegeven. Met lunch brood stukjes en roerei, ei vindt hij gek voelen in z'n mond, maar hij krijgt het et wel in! Ik blijf nog even bij deze hoeveelheid, hij krijgt wel veel binnen want tref een hoop in z'n luier aan. Maar hij kauwt nog niet helemaal goed, dus het zijn nog echt stukjes eten haha. Ik wil wel over een paar weken ook met pindakaas gaan werken. Hij is nu 6,5 maand en ben met 6maanden officieel begonnen. Oh ik geef ook pap met een lepel in de ochtend, wilde een papfles maar hij wil geen fles dus dan maar zo 👍🏻

3 jaar geleden

Zo frustrerend.. Zoë eet eigenlijk alles en geniet er ook echt van.. En dan heb je een schoonmoeder die haar t gebakken ei uit de mond vist omdat ze bang s voor stikken😒

3 jaar geleden

Reactie op sabrinalk

Zo frustrerend.. Zoë eet eigenlijk alles en geniet er ook echt van.. En dan ...
Ja hier ook... Hele tijd proberen zijn mondje leeg te halen. En de hele keukenkast staat er vol met olvarit.. 😖

3 jaar geleden

Ja hier ook... Hele tijd proberen zijn mondje leeg te halen. En de hele keu ...
Ja ik snap dat niet Ze eet al twee maanden alles mee haha Het is niet dat ze voor het eerst iets krijgt

3 jaar geleden

Reactie op sabrinalk

Ja ik snap dat niet Ze eet al twee maanden alles mee haha Het is niet dat z ...
Andere generatie denk ik 🙈

3 jaar geleden

Hier vooral harde dingen afbijten als appel of paprika, en dan niet weten h ...
Wat knap! Mijn oudste (3) eet het liefst nog steeds alles met zijn handen. Denk dat we bij de jongste bestek maar iets eerder gaan introduceren. Hard dingen heb ik nog niet echt geprobeerd. Toevallig aten we vooral dingen die ik sowieso zacht aanbiedt, vandaag bijvoorbeeld mexicaans voor ons en wat avocado los voor Jinte.

3 jaar geleden

Ik geef hem nu elke dag met avondeten een soort. Al wel veel verschillende ...
Ik geef nu vooral iets als het uitkomt net wanneer wij wat eten. Dus als ze wakker is als wij fruit eten krijgt ze ook, maar als ze slaapt dan slaan we gewoon een dag over. In de 1.5 week dat ze nu eet ook al best wat verschillende dingen. Ze lijkt er nog geen last van te hebben, dus we gaan zo door denk ik. Pindakaas wil ik binnenkort ook doen inderdaad. De oudste had eczeem en reageerde met zijn huid flink op pinda. Bij hem hebben we het in het ziekenhuis moeten introduceren. Hoop dat de jongste er beter tegenkan.

3 jaar geleden

Ik heb mijn dochtertje gister voor het eerst stukken eten gegeven. Ze krijgt al vanaf 4 maanden gepureerd voedsel. Ze is nu 6,5 maand en ik dacht joh we proberen het gewoon. Het zat overal 😂. Ze vond het wel heel interessant allemaal en greep het gelijk vast. Ik heb daarna, van wat er nog op haar bord zat, geprakt en nog een beetje gegeven. Ik merk wel dat met die stukken dat ze sneller gaat koren. Is dat normaal?

3 jaar geleden

Reactie op lentekindje

Ik heb mijn dochtertje gister voor het eerst stukken eten gegeven. Ze krijg ...
Broccoli is ook heel 'strooibaar' denk ik en ondankbaar qua opruimen 😎 Geen tips verder, want nog geen ervaring met stukken. Maar wel een prachtfoto! 😁

3 jaar geleden

Reactie op Fabii

Broccoli is ook heel 'strooibaar' denk ik en ondankbaar qua opruimen 😎 Gee ...
Dankjewel! Ja, klopt maar ik vond het ook helemaal niet erg hoor. Is te verwachten en lekker laten gaan. Hoort er bij denk ik dan 🤣.

3 jaar geleden

Wat geven jullie als ontbijt en middageten? Ik geef mijn zoontje (6,5 maand en met 6 maanden beetje begonnen) eigenlijk nog maar 1x op een dag iets qua groente in de middag. Hij zit nog niet goed, dus de kinderstoel gaat nog niet en hij wurmt zich op mijn schoot vaak nog heen en weer of zakt telkens onderuit. Waardoor ik het lastig vind om hem vast voedsel te geven en het bij 1x op een dag hou. Maar dan twijfel ik weer of ik niet vaker iets moet geven. Iemand tips /geruststelling qua zitten?😅 Een voor geladen lepel met knijpfruit stopt hij wel super goed zelf in zijn mond. En vorige week kwam ik ook wel stukjes broccoli en bonen in zijn luier tegen dus daar was ik heel blij mee😄 Brood heb ik nog niet gegeven, zijn jullie met een korstje begonnen? Ik ben beetje bang dat als ik brood ga geven, dat ik dat wel makkelijk vind en niet veel variatie geef😕 maar met de tijd komt dat ook wel weer lijkt me. Ook hier ‘last’ van zachte stukken fruit of groente die uit zijn handen wegglippen waardoor er voor mijn idee weer voedsel even afvallen die ik dan niet wil geven. Fijn om even mijn gedachtes kwijt te kunnen☺️

3 jaar geleden

Reactie op lentekindje

Dankjewel! Ja, klopt maar ik vond het ook helemaal niet erg hoor. Is te ver ...
Hoort er zeker bij en duurt nog heel lang ook 😅

3 jaar geleden

Reactie op lentekindje

Ik heb mijn dochtertje gister voor het eerst stukken eten gegeven. Ze krijg ...
OMG je hebt een Zelda slabbetje 😍 waar haal ik die :D

3 jaar geleden

Reactie op Ilonaaa

Wat geven jullie als ontbijt en middageten? Ik geef mijn zoontje (6,5 maan ...
Qua brood geef ik een geroosterd reepje zonder korstjes nu. Hij maakt er lekker prut van :) Met ontbijt maak ik granenpap voor hem met banaan, dit geef ik wel met lepel. Hij vindt het fantastisch haha. Glibberig fruit gaat steeds beter als je het een paar dagen achter elkaar geeft! Ze oefenen dan hoeveel druk ze moeten uitoefenen op het stukje. Mijn moeder had olvarit potjes gekocht, want ja. Daar begin je toch mee 😬 Maar ik smeer het nu op stukjes brood als spread! Werkt prima :) Ook met roerei begonnen maar hij vindt het nog niet lekker. Zojuist een fritata gebakken van ei en aardappel. Dit probeerde hij ook maar hij keek er heel vies bij. Uiteindelijk heeft hij er snot van geknepen, dat vond hij wel leuk. Het was super squishy natuurlijk

3 jaar geleden

Qua brood geef ik een geroosterd reepje zonder korstjes nu. Hij maakt er le ...
Dankjewel voor je reactie en super fijn dat je altijd iedereen helpt! Met je voorbeelden ga ik mee aan de slag😄 Ik ga even bedenken waar ik zacht fruit het makkelijkst kan geven dan, want als ik op de stoel zit met hem op schoot dan is de tafel natuurlijk net te hoog. Maar de bank is ook niet handig om schoon te maken😅