146 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Summer2020
Kunnen jullie kindjes al zelfstandig zitten?
In de kinderstoel wel! Hij zit netjes met z'n voetjes op het plateau en hoeft zich niet vast te houden met zijn handjes. Ik laat hem meestal maar 5 min zelf zitten. Als ik zie dat hij moe wordt gaat hij op schoot :)
3 jaar geleden
In de kinderstoel wel! Hij zit netjes met z'n voetjes op het plateau en hoe ...
Oooh en dan geef je het eten gewoon op schoot daarna?
3 jaar geleden
Deze vindt mijn zoontje overigens echt fantastisch. Ik bied er twee aan met ...
Mijn dochter vindt dit ook geweldig. Lekker kauwen en dippen.
3 jaar geleden
Mijn dochter vindt dit ook geweldig. Lekker kauwen en dippen.
Veggie sticks van Organix zijn ook een ware hit hier thuis.
3 jaar geleden
Reactie op Summer2020
Oooh en dan geef je het eten gewoon op schoot daarna?
Hij eet van mijn bord dan :)
3 jaar geleden
Hij eet van mijn bord dan :)
Ideaal! Thanks voor de tip. Die van ons kan echt nog niet in de stoel zitten maar durf in de newborn kuip van stokke geen stukken te geven omdat hij dan vrijwel ligt. Dus dit is wel een idee
3 jaar geleden
Reactie op Summer2020
Ideaal! Thanks voor de tip. Die van ons kan echt nog niet in de stoel zitte ...
Neem wel een bord dat er niet te interessant uitziet of leuk klinkt als het heen en weer geschoven wordt 😂
Maar een tip haha.
3 jaar geleden
Neem wel een bord dat er niet te interessant uitziet of leuk klinkt als het ...
Hahaha thanks! Moet altijd lachen om de verhalen die je vertelt met je kleintje 😂 Heerlijk
3 jaar geleden
Reactie op SMDMJDM
Hahahaha hebben jullie ook gehad dat het bord opeens boven het hoofd gehoud ...
Ik heb bakjes met zuignappen 👍🏻😅 hij doet het wel met bekers water haha
3 jaar geleden
Reactie op Summer2020
Hahaha thanks! Moet altijd lachen om de verhalen die je vertelt met je klei ...
We hebben ook een boel lol 😁💙
3 jaar geleden
Mijn dochtertje is 7 maanden en kreeg voorheen voornamelijk gepureerd en heel af en toe probeerde we stukjes. Nu het met stukjes brood ook veter gaat wil ik wat vaker stukken geven. Wat kan ik maken wat niet zo standaard wortelen broccoli etc is?
3 jaar geleden
Reactie op lentekindje
Mijn dochtertje is 7 maanden en kreeg voorheen voornamelijk gepureerd en he ...
Pompoen, zoete aardappel, paprika, omelet, als je bv geeft moedermelk pannenkoekjes. Eigenlijk kan alles! Ik probeer vaak iets uit onze maaltijd apart te houden. Dan hoef je ook niet extra/anders te koken.
3 jaar geleden
Reactie op lentekindje
Ik kook voor onszelf zoutloos maar wel met kruiden en zorg altijd dat er in onze pan wat grotere stukken zitten die ik kan geven, hij eet gewoon uit onze pan ✌🏻
Ik kan beter schijfjes geven dan vingers qua vorm want dan bijt hij minder grote stukken af, maar wat het is maakt niet uit hier!
3 jaar geleden
Vanaf anderhalf maand geleden ja. Hij is nu 6.5 maand en wil eigenlijk alleen maar zelf eten. Potje geven wil hij bijna niet meer
3 jaar geleden
Ik had bananenbrood gebakken en gaf mijn zoontje een stuk.
Hij pakt het vast en begint te kokhalzen voordat hij het heeft geproefd 😂
Ik moest er wel om lachen, ik gezonde dingen bakken voor ons allen, hij gelijk kokhalzen zonder te proeven 🙈
3 jaar geleden
Onze dochter is nu 8 maanden en zijn nu 2 maanden bezig met rapley. Gewoon heel laagdrempelig. Aantal dagen niet, dan wel, net wat uitkomt zegmaar voor ons. Zij spuugt steeds stukjes uit. Maakt wel soort van kauwbeweging, maar slikken zit er nog niet echt in. Dan heb ik het over brood, appel, peer etc. Is dit ‘normaal’? Kan ik beter gaan stomen? Zo ja hoe doe je dit? Ze is erg petite en kan dus naast de moedermelk op verzoek echt wel vast voedsel gebruiken.
3 jaar geleden
Onze dochter is nu 8 maanden en zijn nu 2 maanden bezig met rapley. Gewoon ...
Kan je dochter wel al goed zelfstandig zitten?
Misschien zit ze niet helemaal lekker om goed te kunnen slikken?
Of misschien heeft ze nu gewoon nog geen interesse in vv, blijven aanbieden en dan komt het wel een keer.
Geef je ook groenten? Wellicht trekken andere kleuren/vormen haar aan.
Stomen doe ik zelf met een elektrische stomer, een soort toren is het.
3 jaar geleden
Reactie op lentekindje
Hier zijn avocado, pompoen en meloen (nu niet echt het seizoen helaas) echt favorieten en sinds kort ook tahin op een spelt cracker of op volkoren brood.