146 Reacties

3 jaar geleden

Onze dochter is nu 8 maanden en zijn nu 2 maanden bezig met rapley. Gewoon ...
Baby's moeten nog leren slikken zoals volwassenen dat kunnen. Het is heel normaal dat in het begin nog weinig daadwerkelijk opgegeten wordt. Dat is zelfs slim geregeld van de natuur, gezien de darmen dan rustig kunnen wennen aan vast voedsel. Under one, just for fun :)

3 jaar geleden

Onze dochter is nu 8 maanden en zijn nu 2 maanden bezig met rapley. Gewoon ...
Volgens mij zijn jullie prima bezig! Lekker laten oefenen en dat komt het vanzelf goed. Merk je verschil in hoe ze met verschillende voedingsmiddelen omgaat? Ik kan me voorstellen dat ze sommige structuren makkelijker door gaat slikken dan andere. Heb je bijvoorbeeld wel eens een cracotte geprobeerd? Dat smelt een soort van. Verder gaat zoete aardappel er hier goed in, dat kun je vrij zacht maken maar toch nog wel goed vast te houden. Ik maak vaak reepjes die ik even in de airfryer stop. En wat anderen inderdaad ook zeggen en volgens mij ook jouw motto is: food under one is just for fun. Jouw melk heeft alles wat ze nodig heeft. En daar groeit ze vast ook meer van dan van andere dingen.

3 jaar geleden

Hoi hoi, ik ben een beetje aan het worstelen met de rapley methode op de opvang. Hoe pakken jullie dat aan? Op de opvang krijgt onze zoon fruit, warme maaltijd en een cracker/brood aangeboden. De warme maaltijd is gepureerd, voor 12+ zitten er wel wat stukjes in maar te klein voor rapley. Hij krijgt dus bijna niets binnen tijdens de lunch. Ook van het fruit lijkt hij weinig te eten, heb nog niet gevraagd hoe ze hem dit aanbieden. We hebben weleens een foto van hem tijdens lunch gekregen en dan lag er één stukje aardappel voor hem. De opvang heeft zelf ook aangegeven dat ze niet zo goed weten wat ze ermee moeten. We mogen zelf eten mee geven, maar merk dat ik daar niet zoveel zin in heb (luiheid? :)). Hij krijgt op de opvang nog 3x120ml borstvoeding dus ben niet bang dat ie te weinig binnen krijgt. En s avonds eet ie er thuis flink op los. Hebben jullie tips?

3 jaar geleden

Hoi hoi, ik ben een beetje aan het worstelen met de rapley methode op de o ...
Ik denk dat je twee opties hebt. 1. Mee eten met de groep, gepureerd eten kan ook met de handen gegeten worden. 2. Toch de moeite doen om wel zelf eten mee te geven.

3 jaar geleden

Reactie op MvE

Ik denk dat je twee opties hebt. 1. Mee eten met de groep, gepureerd eten ...
3. Thuis Rapley doen en op opvang met een lepeltje laten voeren zoals andere kindjes zodat er wel wat inkomt?