Meiden, ik heb een relatie probleempje en zou graag eens wat advies willen.
De relatie tussen mijn man en mij kent aardig wat diepte punten de laatste maanden. Hij heeft veel gelogen, stiekum drugs gebruikt en mij echt verwaarloosd in de afgelopen maanden.
We hebben goede gesprekken gehad en gaan ervoor. En de situatie is echt verbeterd. Geen drugs gebruik en hij liegt niet meer. En thuis doet hij meer zn best voor mij.
Maar nu is er een situatie waar ik niet weet wat ik er mee moet.
Mijn man zou met een vriend en een oude vriendin wat drinken bij haar thuis om bij te praten. Dat vond ik prima. Door de corona werd het uitgesteld en nu de kroegen weer open zijn kwamen ze met het idee naar de kroeg. En dit steekt mij enorm... omdat ik al maanden lang (z'n 2 jaar) vraag wanneer we samen eens naar de kroeg gaan en dat gebeurd niet. Maar andere stellen het voor en het kan wel. En daar komt bij dat dat zijn ex nu opeens ook mee gaat want die vind dat ook gezellig. En dat voelt als een extra klap. Met mij kan hij niet maar met vrienden en notabene zijn ex wel.
Hij word boos als ik er over wil praten en loopt weg. Hij wil het wel afzeggen maar dan zegt hij niet mag omdat ik jaloers ben dat zijn ex mee gaat. Maar dat is het punt niet. En ik wil de boeman niet zijn. Ik mis alle begrip van zijn kant voor mijn gevoel. Ik kan een jaloerse muts zijn dat klopt wel maar dit gaat niet om jaloers zijn naar zijn ex maar ik voel mij achter gesteld en wederom verwaarloosd. En mee mag ik ook niet want het is met oude vrienden samen....
Wat zouden jullie doen? Ik zou hem het liefst het willen verbieden maar dat vind ik ook weer kinderachtig. Gaat hij wel dan weet ik echt niet of ik er zelf overheen kan stappen na alles wat gebeurd is. Ik wil het verleden laten rusten maar mijn gevoel van niks waard zijn is ook niet in 1 dat aankomen waaien en zal ook niet in 1 dag weg gaan helaas. Ik zit nog met figuurlijke open wonden van de maanden dat het zo slecht ging in onze relatie.