28 Reacties

3 jaar geleden

Wellicht een teken van misschien lopen? Onze jongeman had dit ook. Doen hem laten slapen van 09.30-10.00ongeveer en dan van 13.00 tot 15.00. Hier ook periode geweest en nu maand verder loopt hij bijna zelfstandig het hele huis door .

3 jaar geleden

Onze roza heeft dit ook gehad alleen huilt ze niet maar kletst ze heel veel en kam ze niet in slaap komen vandaag kon ze ineens met een handje vast aan de mijne lopen 😍 zou het kunnen maken hebben met een sprong?

3 jaar geleden

Inderdaad misschien toch weer een kort ochtend slaapje aanbieden. Had gelezen dat kindjes rond deze leeftijd daar toch nog wel nood aan hebben. Dat ze hem eerst overslaan ivm 12 maanden regressie , en m dan rond 13-14 maanden toch terug nodig hebben, om hem met 17-18 maanden weer te laten vallen.

3 jaar geleden

Reactie op 07mei2020

Wellicht een teken van misschien lopen? Onze jongeman had dit ook. Doen hem ...
Ze loopt al een poosje dus ik denk niet dat het daardoor komt. Hopelijk hier over een aantal weekjes ook weer zoals vanouds.

3 jaar geleden

Reactie op Proudmom654

Inderdaad misschien toch weer een kort ochtend slaapje aanbieden. Had gelez ...
Ja ik bied hem elke ochtend wel aan. Alleen hij lukt dan niet, dus dan haal ik haar er weer uit.. zou ik haar dan vroeger wakker moeten maken in de ochtend? Ze slaapt nu “uit” tot 8 u.

3 jaar geleden

Reactie op baby078

Ja ik bied hem elke ochtend wel aan. Alleen hij lukt dan niet, dus dan haal ...
Ja misschien wel? Je kunt het altijd proberen? 7 uur wakker maken en 9 uur, half 10 weer naar bed?

3 jaar geleden

Reactie op Proudmom654

Ja misschien wel? Je kunt het altijd proberen? 7 uur wakker maken en 9 uur, ...
Ga ik proberen! Ze heeft vanochtend wel even een half uurtje geslapen, dus ben benieuwd 🤞

3 jaar geleden

Hier hetzelfde probleem, dus volg even. Mijn idee was juist dat ze misschien teveel slaapt overdag. In de ochtend 45 minuten en smiddags 2 uurtjes

3 jaar geleden

Reactie op baby078

Ga ik proberen! Ze heeft vanochtend wel even een half uurtje geslapen, dus ...
Succes

3 jaar geleden

Reactie op baby078

Ga ik proberen! Ze heeft vanochtend wel even een half uurtje geslapen, dus ...
Laat je het Weten?😀

3 jaar geleden

Hier hetzelfde probleem, dus volg even. Mijn idee was juist dat ze misschie ...
Hmm, misschien een iets kortere middagdut? Anderhalf uur?

3 jaar geleden

Reactie op Proudmom654

Laat je het Weten?😀
Ze ging gister wel meteen slapen! Maar we waren ook pas half 8 thuis van een bbq.. dus ze lag er pas tegen 8 u in 🙈 daardoor was ze misschien ook wel extra moe haha. Vanochtend lukte het slaapje wederom niet.. Hoelang zit er bij jullie tussen einde middagslaapje en avond bedtijd?

3 jaar geleden

Reactie op baby078

Ze ging gister wel meteen slapen! Maar we waren ook pas half 8 thuis van ee ...
Meestal ongeveer 3.5 uur, max 4 uur afhankelijk van hoe lang ze 's middags slaapt. Dat verschilt nogal hier.😅

3 jaar geleden

Helaas nog steeds drama hier! We zijn inmiddels echt moe 😴 ze slaapt nu in de ochtend structureel niet meer (die sloeg ze al weken over ondanks dat ik haar wel in bed legde) en in de middag van half 1 tot half 3. Savonds is het echt een groot drama. De eerste 2/3 u gaat ze continu staan. Daarna geeft ze zich ineens over en gaat ze toch slapen. Vaak is dit tussen 21/23 ergens. We brengen haar al tijden gewoon 7 u naar bed, en dit ging altijd goed. Mama’s die dit herkennen? En tips ideeën etc? Heeel graag! Zou het kunnen dat ze niet moe genoeg is? Of juist te moe? Help me out haha.

3 jaar geleden

Helaas geen tips, maar wij zitten daar nu ook midden in. 😔 Het begint me echt op te breken en lees graag mee voor eventuele tips. Wij gaan vanaf morgen toch weer 2 dutjes proberen om te kijken of het toch aan oververmoeidheid ligt. Ik ga kijken of de 3/3/4 methode lukt. En het laatste dutje niet later dan 15.30 laten duren. Want anders gaat hij veels te laat naar bed. Even kijken of dit werkt 🤷‍♀️

3 jaar geleden

Reactie op baby078

Helaas nog steeds drama hier! We zijn inmiddels echt moe 😴 ze slaapt nu in ...
Oh vreselijk herkenbaar helaas... Vandaag sliep hij om 21:45 uur pas. We begrijpen er niks van! En balen uiteraard ontzettend van die avonden.... Normaalgesproken half 7/7 uur wakker. Rond 9:30 uur slapen, meestal 1 uur, soms iets langer. En rond 14/14:30 uur weer een uurtje. Rond 19 uur fles en naar bed. Sinds twee weken de avond drama, sinds een week ook de slaapjes overdag. Steeds maar gaan staan, alles uit zijn bedje gooien, huilen als ik ook maar één stap richting de deur zet. Wij gaan maar proberen er 1 slaapje van te maken, want dit is echt niet te doen. Vanochtend waren we toevallig op pad en sliep hij alleen van 13:30-15:30 uur. Werkte dus ook niet, want hij sliep pas om 21:45 uur maar misschien was het te laat. Trial and error dan maar... Geen flauw idee. Dus ik lees mee voor tips!

3 jaar geleden

Reactie op Daniela xm

Helaas geen tips, maar wij zitten daar nu ook midden in. 😔 Het begint me ...
Update hier: de 3/3/4 regel is niet helemaal gelukt haha en na 15.30 niet slapen is ook niet gelukt 😂. Twee dutjes heeft hij wel weer gedaan, dus dat is fijn. Afgelopen dagen zag er dan ook zo uit. Ochtend 7.30 wakker ( een wonder) Dutje 1 rond 10.45 slapen tot 12.30 Dutje 2 rond 16.00/10 slapen tot 16.30. In de avond hebben we twee keer iets te vroeg naar bed gebracht, waardoor het naar bed gaan moeizaam ging en hij uiteindelijk rond 20.15 gelukkig zelf in slaap viel. Werd overigens wel rond 22.30 weer wakker om het riedeltje weer opnieuw te beginnen😒. Viel uiteindelijk rond 23.00 weer in slaap. Moet er wel bij zeggen dat hij nog steeds last heeft van zijn oortjes. Afspraak met KNO arts is inmiddels ook gemaakt. Wat we dus gemerkt hebben bij ons zoontje is dat hij met gemak tussen de 3,5 a 4 uur tussen zijn slaapjes wakker kan zijn. Alleen langer dan 4 uur is weer net iets te veel. Dus we zitten in een overgang van 2 naar 1 dutje. Alleen gaat het helaas niet zo snel. We gaan in ieder geval zijn ochtend dutje elke keer een beetje oprekken met 10 a 15 minuten. Daarnaar zijn 2e dutje als een soort nood dutje laten doen. Niet langer dan 30 minuten, afhankelijk van de tijd of anders heel vroeg naar bed. Wie weet gaat dit werken en zo niet dan proberen we weer wat anders hahah

3 jaar geleden

Reactie op Daniela xm

Update hier: de 3/3/4 regel is niet helemaal gelukt haha en na 15.30 niet s ...
Vervelend van de oortjes. Waar heeft hij last van? Ontstekingen? Hoe laat krijg je hem in bed als hij nog een powernap doet eind van de middag? Onze 1 slaapje-zoektocht: 8:30 wakker, van 13:30-15:30 slapen -> 21:45 uur in slaap 8:00 wakker, 12:55-14:20 slapen -> 20:00 uur in slaap 7:45 wakker, 12:50-14:40 slapen -> 19:00 uur in slaap! 🎉 Blijft nog even puzzelen denk ik, zeker ook met kdv-dagen ertussen straks. Dan moet ie eerder op, en de ochtend was afgelopen dagen eigenlijk net te lang al... Work in progress!

3 jaar geleden

Reactie op Fabii

Vervelend van de oortjes. Waar heeft hij last van? Ontstekingen? Hoe laat k ...
Ja helaas afgelopen week inmiddels zijn 4e dubbele oorontsteking gehad. Hij lijkt er nu nog steeds last van te hebben. Afgelopen dagen deed hij dus tussen 16.00/16.30 een powernap. Hij viel daarna rond 20.15 in slaap. Dus dat is bijna 4 uur later. In bed leggen deden we dus iets te vroeg, namelijk rond half 8 kwart voor 8. De volgende keer willen we rond 20.00 uur proberen en dan kijken of de avond beter verloopt

3 jaar geleden

Reactie op Daniela xm

Ja helaas afgelopen week inmiddels zijn 4e dubbele oorontsteking gehad. Hij ...
Ons zoontje probeert ook te lopen, dus wij denken ook dat hij heel erg last heeft van zijn nieuwe ontwikkeling en verlatingsangst. Zojuist zijn we 2,5 uur bezig geweest om hem in zijn bed tot rust te krijgen. Hij ligt nu rustig, maar slaapt nog niet. Het is inmiddels al 3 uur snachts 😴🥱