28 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Daniela xm

Ons zoontje probeert ook te lopen, dus wij denken ook dat hij heel erg last ...
Hier ook een vreselijke nacht. Hij sliep dan wel om 19 uur maar hij was van 22:30-3:30 wakker 🤷‍♀️ Papa ging zelfs van 2-3uur buiten wandelen met hem maar ook dat deed hem weinig, hij vond het wel leuk blijkbaar....

3 jaar geleden

Reactie op Fabii

Hier ook een vreselijke nacht. Hij sliep dan wel om 19 uur maar hij was van ...
Ja vermoeiend is het, hopelijk vanavond beter. Mijn nieuwe mantra is consequent blijven en vieren wat er vier kan. Haha hij is vanavond zelf in slaap gevallen, wel na een klein huiltje. Hij was dan ook helemaal kapot hij had niet geslapen op de opvang 😔. Zo meteen gaan we eten en direct slapen.

3 jaar geleden

Poeh wat heftig allemaal. Niet leuk voor jullie maar wel goed om te lezen dat we niet de enigste hierin zijn. 🙈 hopelijk gaan onze kleintjes gauw weer lekker slapen allemaal! 🤞 Hier is denk ik vooral het probleem dat we tussen 1-2 slaapjes in zitten. Eigenlijk heeft ze de ochtendslaap nog wel nodig, maar als ze m doet slaapt ze smiddags niet/ nauwelijks..

3 jaar geleden

Reactie op baby078

Poeh wat heftig allemaal. Niet leuk voor jullie maar wel goed om te lezen d ...
Geef dit echt de tijd. Breng je kindje ‘s avonds half uurtje eerder naar bed. Over maandje gaat dit al stukken beter. Bij ons was de overgang ook pittig. Aangeven echt moe te zijn, alleen echt niet kunnen slapen voor 11 uur. Nu doet mijn dochter vaak 1 slaapje, ze is 14 maanden en altijd al vlot overgegaan naar mindere slaapjes. Vaak slaapt ze 2 uur en 15 minuten, 3 cyclussen. Soms slaapt ze 1,5 uur en wordt dan niet uitgerust wakker. Ze kan ook welis 3 uur lang slapen, dat is het fijnst vaak voor haar. Alleen de 4de cyclus gaat soms nog wat lastiger en daar help ik haar bij. Ene keer lukt het en andere keer niet. Hoe oud is jouw kindje? Ik moest wel even wennen aan minder tijd voor mezelf, alleen ergens houd je ook meer tijd over. Je kan meer ondernemen en maar op de dag 1x de slaaproutine hoeven toe te passen enzo. En heb liever 1 lang stuk dat ze slaapt en ik mijn handen vrij hebt dan 2 kortere keren. Ik volg haar behoefte en heb ook soms getwijfeld, omdat ze echt moe was. Maar nu, 1,5 maand verder, gaat het stukken beter en past dit ritme bij haar, voor nu. De meeste kinderen gaan pas rond 1,5 jaar over naar 1 slaapje, dus kan zo zijn dat ze binnenkort weer 2x kortere slaapjes doet. Al denk ik van niet, omdat ze altijd bij een nieuw ritme gebleven is.

3 jaar geleden

Deze week slaapt mijn dochter ook heel laat tussen 22:00/01:00, duidelijk oververmoeid van vaccinatie, chiropractor en alles. Het is een fase en die kan even heel vervelend zijn, alleen weet dat het ook weer opeens over kan zijn en je na aantal dagen die rampen avonden en nachten weer bent ‘vergeten’.

3 jaar geleden

Wij hebben een prima nacht gehad! Met de jongste tenminste, haha. Hij sliep van 19-7 uur. In de vroege avond wel twee keer even onrustig maar sliep snel weer. De rest van de nacht niet meer gehoord :-)

3 jaar geleden

Geef dit echt de tijd. Breng je kindje ‘s avonds half uurtje eerder naar be ...
Mag ik vragen hoe jij je kleintje helpt bij die laatste slaap cyclus ? Mijn zoontje heeft namelijk geen speen en alleen een beertje en als hij er klaar mee is dan gooit hij alles uit bed. Ik krijg hem dan met geen mogelijkheid weer rustig terug.

3 jaar geleden

Hier gelukkig ook weer een goeie nacht achter de rug, maar hij was dan ook helemaal gesloopt van niet slapen bij de opvang 😅. We zullen zien hoe het vandaag verloopt.