22 Reacties

3 jaar geleden

Hier exact hetzelfde de afgelopen week. Hij ligt recht met her gezicht in het matras. Wil zn hoofd niet schuin en geen andere houding. Ik heb uiteindelijk de 2e hands even een aerosleep topper + hoeslakentje gekocht. Ging erg tegen mn princiepe in maar wij slapen weer stukken beter en dat is meer waard.

3 jaar geleden

Mijn dochter doet dat sinds 1,5 maand ongeveer. Wij hebben het gewoon lekker laten gaan. Ze kan neem ik aan haar hoofd zelf optillen? Dan is het toch geen probleem? Ze ligt letterlijk van 7 tot 6 op haar rug, en ze slaapt dan heerlijk.

3 jaar geleden

Op haar buik bedoel ik ;-)

3 jaar geleden

Hier ook een buikslaper sinds dat ze nu net 8 maanden is! Ik heb een aerosleep, maar ik neem aan dat ze idd haar hoofdje kan optillen en sterk genoeg is?

3 jaar geleden

Ons zoontje is ook een echte zij- en buikslaper. Vanaf het moment dat hij zelf kon draaien, deed hij dat ook en de eerste nachten vond ik het ook heel spannend. Ik weet dat hij z'n hoofdje goed kan optillen en dat hij op deze manier het lekkerste ligt, dus ik laat hem heerlijk slapen. Of er moet natuurlijk iets zijn waardoor jouw dochtertje dit nog niet kan. Dan zou ik overdag oefenen en kijken hoe het gaat, zodra het dan goed gaat, ben je er misschien 's nachts ook wat geruster op

3 jaar geleden

Onze zoon slaapt op zijn buik sinds hij 2,5 maand is. Vond het ook heel spannend, maar anders sliep hij niet. Ik vond een aerosleep eerst heel commercieel, maar we hebben toen uiteindelijk toch een airgosafe topper met laken gekocht. Is een goedkoper alternatief maar door de consumentenbond als beste beoordeeld. Zelf ook geprobeerd, maar je kan er helemaal met je hoofd in liggen en krijgt nog voldoende lucht.

3 jaar geleden

Ons zoontje sliep vanaf 3 maand op zijn buik, eigenlijk vanaf het moment dat hij kon omrollen. De eerste nachten hebben we hem teruggedraaid maar dan werd hij telkens boos en draaide net zo hard weer terug op zijn buik. We laten het gaan, hij slaapt nu elke nacht op zijn buik en slaapt heerlijk. Wij hebben overigens geen Aerosleep.

3 jaar geleden

Mijn oudste slapt vanaf 7 maanden op zijn buik en mijn dochter vanaf 5 weken. Ik vond het bij de jongste eerst even spannend, maar nu allang niet meer. Dit is echt de houding waarin zij zich het veiligst voelt en dus ook heg beste slaapt. De oudste is ondertussen 3 en ligt ook nog steeds de hele nacht op zijn buik. Ik begrijp dat het spannend is, maar ik zou proberen vertrouwen te hebben in je kindje. Ze is sterk genoeg en kan dit!

3 jaar geleden

Gewoon laten gaan. Het is inderdaad spannend de eerste dagen maar ze zijn nu is genoeg om hun hoofdje goed te draaien. Ons zoontje ging vandaag ongeveer 6 maanden draaien naar zijn zij en buik. En in het begin zelfs met zijn gezicht naar beneden in het matras. Toen ook met de kinderfysio over gehad die bij ons was een ook hij zei gewoon laten gaan. Ervan uitgaande dat jouw kindje ook 'gewoon' prima sterk is in zijn nekje. Blijf er voor je eigen gemoedsrust anders even bij zitten tijdens een slaapje overdag ook te kijken hoe het gaat?

3 jaar geleden

Reactie op Fabii

Gewoon laten gaan. Het is inderdaad spannend de eerste dagen maar ze zijn n ...
Oh en geen aerosleep, ook volgens fysio niet nodig.

3 jaar geleden

Onze dochter is ook een buikslaper geworden. we hebben haar eerst steeds terug gedraaid omdat we het eng vonden, maar toen laten gaan: zij kiest zelf haar houding waar ze het prettigst bij voelt. Over de aerosleeper: we hebben toen het consultatiebureau gebeld en die waren duidelijk: niet nodig.

3 jaar geleden

Hier ook een buikslaper, en aerosleep spullen. Alhoewel normaal matras denk ook hellemaal ptima had geweest hoor. Bedoel ze tillen echt wel hun hoofdje opzij, en anders gaan ze écht wel brullen. Laat het eens gaan tijdens de slaapjes overdag en houd het in de gaten op de babyfoon, dan zal je zien dat ze het echt wel zelf regelt 😊

VRIEND

3 jaar geleden

Ja ik had dat eerst ook, door steeds overdag het in de gaten te houden gaf me dit genoeg rust voor in de nacht. Gewoon laten gaan dus, hier was het ook geen houden aan van de ene op de andere dag wilde meneer op zijn buik. Overigens geen speciaal matras.. met deze leeftijd zijn ze idd wel sterk genoeg om hun hoofd te draaien of op te richten. 😘

3 jaar geleden

Ons zoontje rolt al vanaf zijn 3 mnd zelf naar zijn buik, toen vond ik het eng! Nu denk ik dat ze zeker te weten sterk genoeg zijn om de neusje vrij te houden. Probeer het los te laten, ik snap dat het spannend is als het nieuw is!

3 jaar geleden

Ons meisje slaapt altijd op der buik, ze zijn echt sterk genoeg om terug te rollen als ze willen.

3 jaar geleden

Die van mij tref ik net zo aan haha. Ook geprobeerd goed te leggen maar is geen doen. Ze zijn sterk genoeg om te bepalen hoe ze willen liggen en anders huilen ze echt wel denk ik maar 😊

3 jaar geleden

Zodra ze der hoodfje omhoog kon houden slaapt ze hier al op der buikje. Eerst draaide ik haar steeds om, maar zoals je zegt is na een tijdje geen beginnen meer aan.

3 jaar geleden

Reactie op xfennn

Die van mij tref ik net zo aan haha. Ook geprobeerd goed te leggen maar is ...
Mijn slaapt ook altijd zo

3 jaar geleden

Reactie op Lisaas

Mijn slaapt ook altijd zo
Haha gekkies

3 jaar geleden

Reactie op xfennn

Die van mij tref ik net zo aan haha. Ook geprobeerd goed te leggen maar is ...
Welke bedbumper is dit als ik vraag mag?