19 Reacties

3 jaar geleden

Slaaptraining met gecontroleerd laten huilen heeft ons erg geholpen. Eerst 3 minuten laten huilen en dan 5, 7 etc. Na die tijd iedere keer voor minuutjes troosten (indien erg overstuur dan optillen) zodat hij weet dat hij niet alleen is. Na 2 dagen zagen wij wereld van verschil en kan hij nu zelfstandig in slaap vallen. Geef hem wel een vast knuffeltje voor troost..

3 jaar geleden

Reactie op DewiLax88

Slaaptraining met gecontroleerd laten huilen heeft ons erg geholpen. Eerst ...
Minuutjes moet 1 minuutje zijn

3 jaar geleden

Wil white noise niet helpen? Als ze overstuur is en niet wil slapen zet ik em eerst heel hard en als ze rustiger is weer wat zachter maar laat em aan.

3 jaar geleden

Reactie op MK-89

Wil white noise niet helpen? Als ze overstuur is en niet wil slapen zet ik ...
We hebben een schaap met white noise aan zijn bed. Staat altijd aan bij in slaap helpen en bij in bed leggen. Deze stopt na 10 minuten wel uit zichzelf

3 jaar geleden

We hebben een schaap met white noise aan zijn bed. Staat altijd aan bij in ...
Ik heb een tablet met baby + app. Daarin geluiden, witte ruis en dan regen. Die kan je dan maximaal 2 uren aan zetten. Hielp hier ook om langer te slapen en gaat nu goed!

3 jaar geleden

Reactie op DewiLax88

Slaaptraining met gecontroleerd laten huilen heeft ons erg geholpen. Eerst ...
Sliep jullie kindje ook slecht door of was het alleen het in slapen wat moeizaam ging? Ons zoontje valt s avonds moeizaam in slaap, maar wordt ook elk uur weer wakker. Ik probeer dit nu ook toe te passen zodat hij weer zelf in slaap valt (overdag lukt het hem wel, echter max 30 min). Maar hoop ook dat hij daardoor weer langer door gaat slapen....

3 jaar geleden

Beiden. Ik werd er hopeloos van. Zo hopeloos dat ik dus slaaptraining heb toegepast want het was erg tegen mijn natuur in. En wat bleek, ik moest hem echt de tijd geven om in slaap te vallen. Hem continu troosten, wiegen, toezingen maakte hem alleen maar gefrustreerder, achteraf gezien.. nu kan hij het zelf. Erg blij mee.

3 jaar geleden

Reactie op DewiLax88

Slaaptraining met gecontroleerd laten huilen heeft ons erg geholpen. Eerst ...
Ja dat wilden we ook proberen. Echter, als we hem lieten huilen raakte hij zo overstuur dat ik daarna minstens 10 minuten nodig had om hem enigzins rustig te krijgen. Hoe deed jij dat dan als hij na die 1 minuut troosten nog steeds huilde? Wel gewoon weer weg gaan?

3 jaar geleden

Nee ik pak hem echt structureel op als ik hem dat minuutje troost want hij raakt anders echt helemaal hysterisch. Vaak raakt hij in dat minuutje, als ik hem oppak, zo uitgeteld dat als ik hem terugleg hij gelijk zijn oogjes dichtdoe. Let wel, vaak is het pas bij ronde 2 of 3 dat het lukt. Niet opgeven dus.

VRIEND

3 jaar geleden

Miss is een muziek mobiel wat voor aan bed die ook draait Mij zoontje kan daar echt goed mee in slaap vallen en hij heb dan ook een muziekmobiel die ook licht geef en dan heb hij allemaal sterretjes op de muur en plafon en dan iedere keer in verschillende kleuren dat werk echt perfect bij hem en slaap er ook niet zonder mee

3 jaar geleden

Reactie op DewiLax88

Nee ik pak hem echt structureel op als ik hem dat minuutje troost want hij ...
Bedankt voor je uitleg. En je troost hem tot hij stopt met huilen en dan leg je hem terug? En als hij dan gelijk weer begint te huilen laat je hem "voor de volgende ronde" een aantal minuten huilen? Ik heb hem gisteravond laten huilen, nog niet heel strak volgens het schema, maar hij heeft de avond in ieder geval beter doorgeslapen 🤞

3 jaar geleden

Reactie op Acs

Bedankt voor je uitleg. En je troost hem tot hij stopt met huilen en dan le ...
Nee ik troost hem voor maximaal 1 minuut. Altijd oppakken in mijn armen omdat hij anders helemaal over zijn toeren raakt en troosten in bed niet lukt. Vaak gaat hij naar poging 1 en 2 weer huilen zodra ik hem neerleg en vaak in de ronde van 7 minuten (ronde 3) valt hij in minuut 5 in slaap.

3 jaar geleden

Misschien helpt inbakeren om je kindje te doen slapen

3 jaar geleden

Reactie op DewiLax88

Nee ik troost hem voor maximaal 1 minuut. Altijd oppakken in mijn armen omd ...
Dank voor de tips! Vanavond is hij zonder huilen in slaap gevallen!! De avonden en nachten slaapt hij nu ook beter door, zo fijn weer :)

3 jaar geleden

Reactie op Acs

Dank voor de tips! Vanavond is hij zonder huilen in slaap gevallen!! De avo ...
Wauw super!! Ik wil het vanaf morgen ook gaan proberen! Bij welke rond sliep hij bij jou!?

3 jaar geleden

Reactie op Aikomarley

Misschien helpt inbakeren om je kindje te doen slapen
Dat kan niet meer voor de veiligheid want hij rolt van zijn buik naar zijn rug enz

3 jaar geleden

Reactie op DewiLax88

Nee ik troost hem voor maximaal 1 minuut. Altijd oppakken in mijn armen omd ...
Doe je dit alleen voor het avond/nacht slaapje of ook overdag bij de slaapjes!? En wat is bij jou "het eerste moment" dat je hem neer gaat leggen?

3 jaar geleden

Doe je dit alleen voor het avond/nacht slaapje of ook overdag bij de slaapj ...
Hoi mama, ik doe het bij alle slaapjes maar zijn met de langste slaap begonnen dus de avond. Zorg dat je hem vrolijk maar wel als hij slaap heeft op bed legt. Doe het ritueeltje en daarna in een zo donker mogelijke kamer weglopen. Dan zal de kleine gaan huilen en vanaf dat moment ga je klokken. Eerst 3 minuten. Dan kom je terug in de kamer. Dan troost je de kleine. Als hij/zij overstuur is oppakken. Niet praten, alleen knuffelen en troosten. Maximaal 1 minuutje. Dan wegleggen. Dan zal de kleine waarschijnlijk gelijk weer gaan huilen. Dan 5 minuten wachten en zo verder en zo verder..

3 jaar geleden

Wauw super!! Ik wil het vanaf morgen ook gaan proberen! Bij welke rond slie ...
Ook meestal na de 3e ronde, al heb ik de 7 min nooit strak aangehouden. Duurde de eerste 2 nachten tot 40 minuten voor hij in slaap viel. Nu in de avond dus zo vertrokken, al 3 avonden op rij. Nachten wel weer wat onrustiger, maar dat kan ik sprongetje zijn, of tandjes, honger..