14 Reacties

3 jaar geleden

Roza slaapt soms van 9.00 tot max 10.00 En dan van 13.00 tot 15.00 soms slaat ze haar ochtend slaap over en slaapt ze alleen in de middag! Maar deze tijden werken het beste zo slaat ze geen maaltijden of tussendoortjes over en heeft ze genoeg speeltijd. Ze gaat om 7.00/7.30 naar bed toe.

3 jaar geleden

Hier 15mnd en sinds een tweeltal weken geen ochtenddutje meer. Ik zorg er wel voor dat haar middagdut pas ten vroegste na 12u begint (voor 12u raden ze niet aan want idd te lange namiddag dan). Ze slaapt dan tot 14 a 15u afh van bedtijd en om 18u a 18u30 gaan ze slapen tot 7u s ochtends

3 jaar geleden

Wil hij s ochtends nog slapen? Misschien een half uurtje rond 10:00? Dan redt hij het misschien beter tot de middag. Wij zitten met onze dochter van 14 maanden nu met slapen om 10:00 uur een uur en om 14:00 een uur.

3 jaar geleden

Hier slaapt Bas van 10 tot 11:00/30 maken hem dan vaak wel wakker. Dan meestal van 1430 tot +/- 1600. Gaat tussen 1900 en 1930 op bed en slaapt dan tot 0700.

3 jaar geleden

Noortje staat max. Om 7 uur op omdat ik moet gaan werken. Dan slaapt ze van 10 tot 12 soms langer en van 15.30 tot 18uur soms 17uur. Daarna gaat ze weer om 21uur slapen. Ik weet het het is een raar schema maar het komt ons wel goed uit omdat papa meestal laat thuis is en zijn dochter ook nog wel even wil zien 😉

3 jaar geleden

Hier ook nog 2 slaapjes, meestal....Luna begint wel wat te rommelen met haar slaapjes. Maar in de ochtend een halfuurtje tot een uurtje ontprikkelen en dan na de lunch echt slapen is misschien een optie?!

3 jaar geleden

Reactie op MonikaKnobel2019

Roza slaapt soms van 9.00 tot max 10.00 En dan van 13.00 tot 15.00 soms sla ...
Dit ritme hebben wij ook ja.

3 jaar geleden

Heel herkenbaar! Die overgang duurt ook echt even hoor en zoals je zelfs zegt 1 is net te weinig en 2 teveel. Het is even niet anders nu. Ik zou je kindje een half uur/uurtje eerder op bed leggen. Zeker niet later, omdat hij dan nog minder slaapuren maakt en ook vroeg wakker is. Over een tijdje zal je zien dat hij toe is aan een wat latere slaaptijd op de dag. Je kan wel rekening houden met de inspanning qua activiteiten. Drukke dag is dagen daarna rustig etc, hier kan je zelf in variëren. Ik denk dat je kindje uitgeruster is na 3 uur slaap. Kan je je kindje helpen de volgende cyclus door te brengen? Een cyclus duurt ongeveer 45 minuten. Soms moet ik mijn dochtertje ook helpen om naar de volgende cyclus te gaan. Merk ook echt dat zij met 2.15 uur niet helemaal uitgerust is en met 3 uur slaap zeker wel.

3 jaar geleden

Heel herkenbaar! Die overgang duurt ook echt even hoor en zoals je zelfs ze ...
Je kan ook ‘s ochtends een powernap doen van 30 minuten. Dan rust je kindje net wat uit, alleen niet teveel zodat ‘s middags slapen ook nog lukt. Dus powernap zodra je ziet dat je kindje moe wordt en dan x aantal uren later slapen tot bijvoorbeeld max 15:00 uur (hangt van wakkertijd af)

3 jaar geleden

Jip, ook 14,5, heeft nog 2 slaapjes. Ze wordt tussen 7: 00 a 8:00 wakker en gaat tussen 10:00/10:30 weer slapen tot een uurtje of 12:00. Dan eten we. En dan gaat ze rond 15:00/15:30 tot 17:00/17:30 weer naar bed. En dan om 20:00 Tiktak en naar bed. Wij hebben een “mythisch wezen” zei een van de moeders een keer over baby’s die gewoon geen slaapproblemen hebben. 🙏🏻

3 jaar geleden

Hier helpt uitslapen (luxe van vakantie). 7.30 opstaan. 11.30 lunchen en dan naar bed tot ongeveer 16.00 uur. Voor de vakantie deed ze op dagen dat ze vroeg op moest een dutje rond 09.00 van max 45 min en dan rond 13.30 terug. Ze sliep dan wel slechter, zowel overdag als ‘s nachts.

3 jaar geleden

Reactie op NormTex

Jip, ook 14,5, heeft nog 2 slaapjes. Ze wordt tussen 7: 00 a 8:00 wakker en ...
Hier pcies het zelfde ritme en slaapt heerlijk. Is echt per kind verschillend wat hun behoefte is.

3 jaar geleden

Reactie op NormTex

Jip, ook 14,5, heeft nog 2 slaapjes. Ze wordt tussen 7: 00 a 8:00 wakker en ...
Denk dat wij dan ook een mythisch wezen hebben... onze zoon slaapt nog wel 2x. Meestal tussen 6 en 7u wakker. Dan rond 10u slapen tot 12u en dan rond 15u/15.30u weer tot een uurtje of 17. En dan tussen 19u en 20u weer naar bed. Slaapt 9 van de 10x direct.

3 jaar geleden

Jada word wakker rond half 8 en gaat weer naar bed rond half 11 en slaapt tot half 12. Daarna eten en dan slaapt ze weer vanaf half 3 tot half4 / 4 uur. Savonds rond half 8 8 uur naar bed.