20 Reacties

één jaar geleden

Hier hadden wij precies wat jij nu uitlegt. En toen hebben we het dutje 2 weken gelaten En toen was ze ineens weer heel erg toe aan haar dutje en slaapt ze savonds ook weer super Het was echt even alsof we de restart knop hebben ingedrukt qua slapen haha

één jaar geleden

Op kdv (3 dagen) slaapt hij vaker niet dan wel. Thuis eigenlijk altijd nog een middagslaapje. Maar we laten hem wel maar ongeveer 1 uurtje slapen, anders slaapt ie in de avond niet...

één jaar geleden

Onze zoon van 2,5 (19/5/2020) Slaapt nog elke dag. Tussen 1-1,5 uur. Hij heeft dit echt nog wel nodig.

één jaar geleden

Reactie op Danis1998

Hier hadden wij precies wat jij nu uitlegt. En toen hebben we het dutje 2 w ...
Je bedoeld 2 weken geen middag dutje aangeboden en nu weer wel

één jaar geleden

Onze dochter slaapt echt nog 2 uur tussen de middag zowel thuis als op de opvang. Ze geeft dit zelf ook aan en is dan 19 uur echt moe en wil graag naar bed....in de ochtend is ze rond half 7 wakker! Soms op een dag in het weekend slaapt ze niet in de middag, maar dat heeft weinig effect op haar nachtrust of middagslaapjes de dagen erna. In jouw situatie zou ik het per dag bekijken wat ze nodig heeft! En een beetje uitproberen!

één jaar geleden

Onze dochter slaapt nog tussen de middag ongeveer 1,5 uur. Ze kan langer slapen maar dan heeft ze ook s’avonds problemen met inslapen. Ze heeft het wel nog echt nodig!

één jaar geleden

Onze dochter (4-5-2020) slaapt niet meer overdag, voorheen gaf ze netjes aan dat ze na het broodje op bed wou, maar lag dan soms ook meer te spelen dan dat ze sliep. Bij het kdv precies hetzelfde, dus nu sinds 10 slaan we het middagdutje over en gaat het prima! 's avonds valt ze nu ook binnen 5 minuten in slaap, anders kon ze nog wel anderhalf uur wakker zijn en spelen in bed.

één jaar geleden

Reactie op TinekeM

Onze dochter (4-5-2020) slaapt niet meer overdag, voorheen gaf ze netjes aa ...
Hoe deel jij nu je vrije dagen in? Gaat ze nog n momentje even in d'r kamertje? Of is ze de hele dag bij jou?

één jaar geleden

Reactie op Rondx2

Hoe deel jij nu je vrije dagen in? Gaat ze nog n momentje even in d'r kamer ...
Ze is een hele dag bij me. Als ze boven op haar kamer zou zijn, vermoed ik sterk dat ze naar haar jongere broertje gaat die wel slaapt ( hij wordt in januari 1). Probeer wel het eea in het huishouden te doen met haar, of zet haar even in de kinderstoel, nagels lakken, kleien, folders lezen o.i.d. Of even liggen op de bank voor de tv. Moet wel even wennen, ze is momenteel soms heel pittig, dus mijn geduld is soms wel eens heel ver te zoeken en dan is een dag lang.

één jaar geleden

Hahaha daarom ben ik er nog niet aan toe om Zoë heel de dag bij me te hebben. Ik heb ook een hele pittige dochter. Dus dat 1.5 uur dat ze slaapt kan ik even resetten... hahahah.

één jaar geleden

Reactie op Lisaas

Hahaha daarom ben ik er nog niet aan toe om Zoë heel de dag bij me te hebbe ...
Ja, wou ik ook nog wel hoor 😊maar het is dit, of 's avonds lang doorgaan.. En dan heb je de andere ook wakker. En als ze echt moe is, doe ik haar wel even op bed hoor 🤭

één jaar geleden

Reactie op TinekeM

Ja, wou ik ook nog wel hoor 😊maar het is dit, of 's avonds lang doorgaan.. ...
Jaa ik ga het dutje inkorten nog 1 uurtje slapen. Want ze red het anders niet. Zeker op dagen dat ze naar de gastouder gaat heeft ze het nog nodig

één jaar geleden

Reactie op Lisaas

Jaa ik ga het dutje inkorten nog 1 uurtje slapen. Want ze red het anders ni ...
Ook daar heeft ze het niet meer nodig, is het meer feest en ouwehoeren met andere kinderen... 🤭 En nu ligt ze rond half 8 op bed en slaapt ze meteen, wat ook wel fijn is.

één jaar geleden

Hier slaapt onze zoon nog 2 uren in de middag 🙏 momenteel in de ochtend vroeg wakker, dus ook al een week geprobeerd 1 uurtje in de middag maaar dan is hij niet te gebruiken de hele middag/avond.. en slaapt altijd direct savonds .. Nieuw bed aangeschaft en vanavond eerste nachtje in zn 1 persoonsbed. We dachten misschien draait het niet meer lekker met slaapzak of gewoon ledikantje te klein 😅 je zoekt soms wat he 🤣

één jaar geleden

Jip slaapt meestal nog 2 uurtjes, met een beetje kletsen met haar knuffels, maar dat is echt even lekker afdraaien. En dan zijn r weer tegenaan. Rond 20:00 in bed. Maar laatst een keer de hele dag zonder slaapje en dat ging best goed. Dus het gaat er een keer aankomen… 😅

één jaar geleden

Onze dochter van 7mei doet nu geen dutje meer. Eerst een fase gehad waarin ze heel erg begon te weigeren. Dutjes systematisch ingekort omdat ze savonds steeds moeilijker ging slapen. Nu doet ze meestal enkel een powernap onderweg van hooguit 20 minuten. (In de auto of de draagzak) Als ik ze langer laat slapen is het savonds een ramp. Haar bedtijd is ook wat later geworden zo rond 19u30. Ik vind het echt een lastige periode. Ze lijkt overdag soms echt zo moe, maar weigert dan een dutje in bed, rij dan 2 minuten met de auto en ze ligt te ronken. Maar laat ze 45min slapen en ze is savonds met geen stokken in bed te krijgen.

één jaar geleden

Reactie op odblisa

Onze dochter van 7mei doet nu geen dutje meer. Eerst een fase gehad waarin ...
Heel herkenbaar!

één jaar geleden

Hanna heeft het weekend besloten dat als haar zus thuis is ze geen middagslaapje meer wil doen 😅

één jaar geleden

Hier doet ze al sinds haar 2e verjaardag geen dutje meer 😩 Ze was dan 's avonds echt tot 10 uur wakker, ook al sliep ze maar even. Heel jammer, was echt m'n me-time momentje, twee kinderen op bed 😆 Ze hobbelt heel de dag heerlijk achter me aan. Ik laat haar 'helpen' met de was, ze is gek op kleien, knutselen, puzzelen, boekjes lezen en rommelt er op los. Ze kan heel goed zelfstandig spelen 🙏 En ze houdt het echt prima vol, slaapt 's nachts van 19h tot 7h30 volgende morgen. Dikke prima!

één jaar geleden

Mijn zoontje doet zeker nog een dutje tussen de middag. Slaap al snel nog 3 uur. Hij heeft het ook echt nodig, kan geen moment van de dag stil zitten. Het is echt een bezig bijtje. S avonds gaat hij ook zonder problemen weer naar bed.