15 Reacties

3 jaar geleden

Sprong 7?😂 Hier wel het geval 😴 onze zoon is een hele goeie slaper: 20.00 - 08.30/09.00 maar sinds sprong 7 wordt hij 's nachts wakker en slaapt hij echt pas weer na een fles. Op dit moment ook onstoken keelamandelen dus het is feest hier

3 jaar geleden

Als hij sowieso een erg moeilijke slaper is, misschien eens kijken bij een slaapcoach? Ik volg al sinds 4 maanden de voorbeeldschema’s van slaaptipsvoorbabys en heeft hier super goed gewerkt.

3 jaar geleden

Jup herkenbaar! Wij nemen hem bij ons in bed en dan slapen we samen lekker de nacht door tot rond 6 uur. Af en toe kort wakker maar maken we verder allemaal fijn wat uurtjes. Sinds een week nemen we hem mee wanneer wij gaan slapen, zodat hij niet schreeuwend en huilend wakker wordt. Ik wil dat eerst afleren, dat hij niet eruit wordt gehaald als hij huilt. Dus als hij al vroeg wakker wordt gaan we hem niet uit zijn bed halen (overdag kan hij dat namelijk wel) en daarna oefenen hem de hele nacht in zijn eigen bed te laten slapen. Had laatst een slaapbrochure gekocht waar informatie, twee aanpakken en tips werden gegeven. Moet zeggen dat ik daardoor wel nieuw inzicht heb op slaapgedrag/-problemen. Wanneer wij eraan toe zijn ga ik met een van de methodes daaruit aan de slag 💪

3 jaar geleden

Mijn zoontje wordt volgende week 1 jaar en ik moet er sinds 3 weken terug ook iedere nacht opnieuw voor opstaan om de fles te geven. In het algemeen is het wel ook een moeilijke slaper en slaapt hij pas door sinds hij 10 maanden is. (Tot kwart na 6 ‘s ochtends haha!) Het is niet altijd even gemakkelijk, heel herkenbaar! ❤️

3 jaar geleden

Mijn dochter is ook vaak kort wakker. Wij slapen samen dus even speen, beetje kroelen en wat drinken (bv) werkt prima. Maar na ruim 11 maanden zou ik zelf graag eens langer dan 2 uur achter elkaar slapen 😅

3 jaar geleden

Sinds de slaapregressie van 8 maanden is het hier ook zo.. Ze is nu bijna 11 maanden en gaat prima zelf slapen maar na 1,5 uur wordt ze huilend wakker. Ik geef nog borstvoeding en gelukkig slaapt ze na een paar slokjes meteen weer, maar dit gebeurd op een goede nacht 2x, maar dit kan ook zomaar 6 of 7x zijn. Heel vermoeiend dus ik lees met je mee!

3 jaar geleden

Zoooo herkenbaar. Dit boek heeft ons echt ONWIJS geholpen. Na 3 dagen zagen we al resultaat. Het is een dun en praktisch boekje en kost maar 13 euro. Doe jezelf een plezier en koop het hihi

3 jaar geleden

Jup, helaas hier ook het geval.. zo naar als je net zelf in ligt te dommelen dat die kleine dan weer in paniek wakker wordt 😔 soms ook 6 keer per nacht.. Hoop dat deze fase snel over is want het is slopend!

3 jaar geleden

Hier ook.. maar is zo al bijna 11 maand :(

3 jaar geleden

Reactie op LS1989

Hier ook.. maar is zo al bijna 11 maand :(
Ook dat niet zelfstandig in slaap kunnen vallen? En altijd moeten wiegen? Want dat hebben wij idd dus al 11 maanden + elke nacht paar keer er uit

3 jaar geleden

Ook dat niet zelfstandig in slaap kunnen vallen? En altijd moeten wiegen? W ...
De 1ste 2,5 altijd moeten wiegen. Bleek toen van pijn te zijn wegens koemelkallergie. Met de aangepaste melk viel ze vanzelf in slaap. Ze valt nu ook nog steeds zelf in slaap. Maar elke nacht wakker worden door pipi (al verschillende merken, soorten pampers geprobeerd) zo 3 keer per nacht. Nu tandjes of een droom of van protjes.. of gwn bij mij willen zijn en in de nacht mama mama roepen, leg haar dan eventjes bij mij tot ze diep genoeg slaapt.(haar papa heeft ons verlaten als ze 4mnd was dus ze hangt wel aan mij) Maar soms is ze geruster als ze bij mij is..

3 jaar geleden

Reactie op Sim-cat1986

Zoooo herkenbaar. Dit boek heeft ons echt ONWIJS geholpen. Na 3 dagen zagen ...
Heb hem besteld, ben benieuwd:)

3 jaar geleden

Reactie op Sim-cat1986

Zoooo herkenbaar. Dit boek heeft ons echt ONWIJS geholpen. Na 3 dagen zagen ...
En heel baby onvriendelijk eigl...gecontroleerd laten huilen bkijft laten huilen

3 jaar geleden

Ik weet dat sommige mama's dit heel slecht of zielig vinden. Maar wij hebben hier rond de 10 maanden denk ik hem toch uiteindelijk laten huilen. Het werd steeds meer en onrustiger dat wij hem snachts moesten troosten. Ik heb toen de voedingen afgebouwd (ik legde hem veel aan snachts), door elke nacht hem een paar minuten korter aan te leggen. Dit ging eigenlijk met veel minder protest en onrust dan ik dacht. Toen kwam dus een nacht dat ik had besloten geen voeding meer te geven. Pas va een uur of 4 doe ik t wel. Ik heb dit ook heel duidelijk (en heus ook liefdevol) gezegd en eigenlijk viel het huilen mee. Hij heeft denk ik zelf nu ook veel meer rust en slaapt overdag ook opeens echt heel goed! Voorheen altijd korte slaapjes van max 45 min en tegenwoordig valt hij heerlijk en bijna altijd zonder huilen in slaap en slaapt nu vaak 2x anderhalf of zelfs ruim 2 uren overdag. Nou moet ik erbij zeggen dat mijn man vanaf begin af aan al heeft gezegd van we moeten hem maar laten huilen en ik dit absoluut niet wilde en dus op een gegeven moment ook alles alleen deed snachts. Op een gegeven moment was ik ook gewoon zo moe en op dat ik ook gewoon amper meer mn bed uit kon omdat ik zo moe was. Dus ik was er zelf zegmaar echt ook klaar mee en wilde het zelf echt anders, waardoor het dan denk ik ook heeft geholpen. Als je er niet achterstaat moet je het echt niet doen want dan geef je denk ik een heel raar signaal af naar je kind. Ik zei eigenlijk, je kan echt prima zonder mama en voeding in de nacht, ik geloof in jou en mama kan ook echt niet meer dus het moet anders. Als je het gaat doen maar toch half twijfelt dan voelt je baby dat denk ik aan. Dus niet perse dat ik het je aanraadt. Maar wilde wel even laten weten dat dit ook een optie is (ook al zijn er veel mama's die dit echt heel verschrikkelijk vinden). Succes ❤ wat je ook doet, als je het vanuit liefde en rust doet komt het vast wel goed. En idd miss wel even checken dat er niks medisch aan de hand is.