20 Reacties

3 jaar geleden

Ik lees mee moeder 😇

3 jaar geleden

Je bent me voor. Ik wilde ook al een topic openen voor precies het zelfde. Kleine van mij geef ik eigenlijk elke ochtend een flesje pap uit een pakje. Dan tussen 11a half 12 brood meestal eet hij ook naar net 1sneetje. Fruit is de laatste tijd ook minimaal en potje wil hij bijna nooit. Tussen Doortje liga of eierkoek dat eet hij wel wat beter maar dit geef ik minimaal uit de hoop dat ie meer gaat eten. Ik moet nog steeds naar de afspraak van de 14 maanden prik en controle. Is inmiddels al 15 en halve maand. Het probleem is hier dat hij totaal niet rustig kan zitten in een stoel en vermoed dat hij daarom minder eet. Vaak als ik hem wat rond laat lopen dan eet hij tussendoor wel. Echt een drama. Ik maak me er elke dag druk om maar hij zit er verder oke uit. Wat hij wel heel veel doet is drinken

3 jaar geleden

Ons zoontje eet wel een stuk meer. 'S morgens een fles pap van 200 ml, rond 10 uur een stuk fruit en drinken. Rond half 1 eet hij 2 broodjes (meestal zonder korst) met melk. Nadat hij wakker is weer drinken en iets erbij (soepstengel, rozijntjes, maiswafel, koekje oid). 'S avonds eet hij met ons mee, dit pakt hij allemaal zelf met de hand. Als we het op de lepel geven dat eet hij niks😅 . En 's avonds voor het slapen een fles melk met 2 scheppen pap, dit willen we binnenkort veranderen naar alleen een melkfles. Tussendoor staat er altijd drinken voor hem. Lastig he dat eten met die kleintjes. Hier gaat het de ene keer ook beter dan de andere keer hoor

3 jaar geleden

0700 90cc melk 0730 1 boterham 0930 fruit 1200 2 boterhammen en 90cc melk 1530 1 a 2 koekjes of nog een stuk fruit 1730 met de pot mee 1900 papfles 150cc

3 jaar geleden

Mijn dochtertje is ook licht. Ze zit op de onderste curve. Ze ontbijt met 2 boterhammen, lunch meestal ook 2 en tussendoor fruit en crackers. Avondeten en potjes lust ze beide. Voor het slapen gaan krijgt ze nog een flesje 180cc. Ze is gek op kidneybonen (koud of warm, ze eet ze alsof het rozijntjes zijn😂), komkommer, Chili, wraps, avocado, macaroni, lasagne, indiaas, pasta met spinazie, aardappeltjes (en frietjes). Wat bij ons de truc is, is om haar zelf te laten eten. Dat gaat beter als het eten wat zachter is (gepureerd of kleine stukjes) zodat het enigzins op de lepel blijft plakken. Toen ze dit nog niet echt zelf kon gaf ik haar een lepel en deed ik zelf tussendoor hapjes geven met een andere lepel. Misschien helpt dat?

3 jaar geleden

Reactie op Wen-25

Mijn dochtertje is ook licht. Ze zit op de onderste curve. Ze ontbijt met 2 ...
Is wel veel eten moeder.. Hoeveel kg als mag ik vragen?

3 jaar geleden

Reactie op A1993

0700 90cc melk 0730 1 boterham 0930 fruit 1200 2 boterhammen en 90cc melk 1 ...
Papfles van Olvarit moeder?

3 jaar geleden

Reactie op Haniyah

Papfles van Olvarit moeder?
Ja de granen 12+ van olvarit :)

3 jaar geleden

Probeer veel meer verschillende dingen aan te bieden. En maak gebruik van snackplatters, als je kindje eet eet jij ook.

3 jaar geleden

Reactie op Haniyah

Is wel veel eten moeder.. Hoeveel kg als mag ik vragen?
8,8 kg toen ze 14 maanden was

3 jaar geleden

Reactie op A1993

Ja de granen 12+ van olvarit :)
Tot nu ik nog niet proberen want ik begrijp het niet voor maken met de fles☺

3 jaar geleden

Reactie op Wen-25

8,8 kg toen ze 14 maanden was
En nu hoeveel maanden? Mij kindje ook 8.8kg.

3 jaar geleden

Onze kleine is geen brood eter maar wel groente en fruit. Warme pap uit bakje met een lepel en een stukje banaan gaat hier super. Ik heb ook periodes gehad dan at ze alleen fruit in de ochtend en ook niet veel en dan groente spread op de boterham in de middag. Inmiddels eet ze het beleg van de boterham en de rest laat ze liggen.....ei vindt ze wel weer lekker....het is steeds een beetje meebewegen vind ik....dan weer een beetje kwark met een likje jam of vers fruit, van weer stukjes ei, dan weer een boterham, bordje pap, prakkie niet op prakkietijd maar als lunch...en vaak kleine beetjes eten is net zo veel als 3x een grote maaltijd

3 jaar geleden

Reactie op Haniyah

En nu hoeveel maanden? Mij kindje ook 8.8kg.
15

3 jaar geleden

Momenteel is avondeten drama hier! Al het andere gaat prima

3 jaar geleden

Reactie op van010

Je bent me voor. Ik wilde ook al een topic openen voor precies het zelfde. ...
Je kon wel over onze zoon praten 🤣 hier worden ook verschillende flesjes met water gedronken op een dag & ook geen stilzitter

3 jaar geleden

Reactie op Brie

Onze kleine is geen brood eter maar wel groente en fruit. Warme pap uit bak ...
Moeder mag ik een vragen.. Warme pap uit bakje lijk pyjama pap en stukke banaan toevoegen??

3 jaar geleden

Hier precies t zelfde ik lees graag mee

3 jaar geleden

Dit probleem hebben wij dus ook en wat bij ons nu helpt is het avondeten en de lunch omdraaien , omdat ze vaak aan het einde van de dag vermoeid zijn en dus moeilijk nieuwe of andere dingen willen proberen en proeven. En wij maken het altijd een beetje zoeter als je kijkt naar alle potjes zie je dat veel dingen zoet smaken dus wij mengen het soms wel eens met appelmoes. Hoop dat je hier iets aan hebt 👍🏻

3 jaar geleden

Reactie op shanna timmer

Dit probleem hebben wij dus ook en wat bij ons nu helpt is het avondeten en ...
Ook appelmoes hier! Toefje ketchup doet ook wonderen hier 🙈