20 Reacties

3 jaar geleden

Haha ik ben echt hetzelfde als jij! Kindje kruipt alleen nog niet door huis maar als je je huis “gewoon schoon” houd is er toch niks aan de hand. Ik heb die mensen om me heen dat elke keer alles sxhoongemaakt moet worden als een speeltje of speentje één keer binnen op de grond valt ook echt afgeleerd dat een beetje weerstand opbouwen juist goed is 🤷🏽‍♀️🤭

3 jaar geleden

Je kleine weerhouden om vrij te bewegen is een belemmering in zijn of haar ontwikkeling. Laat lekker kruipen, rollen en ontdekken op een grote vlakke ondergrond. Niets mis met de vloer! Wij hebben een hond die verschrikkelijk verhaard. Ik ga 3x per dag met de swiffer door de kamer en stofzuig ook dagelijks. De overige haren klop ik wel van dr broekje af.. maar laat maar lekker gaan hoor! Hartstikke goed voor hun ontwikkeling!

3 jaar geleden

Ik hou mn huis netjes bij maar ontsmet niks. Mn zoontje is nu 3 en pas 3 keer ziek geweest in zn leven. Terwijl het zoontje van mb schoonzus elke maand ziek is en zij ontsmet werkelijk alles 🤪

3 jaar geleden

Ik stofzuig en houd het schoon. Maar zeker niet elke dag. Bacteriën zijn belangrijk voor de weerstand. Dus je hoeft niet elke dag te dweilen met dettol. Vindt ik. Maar ik ben ook een beetje boers 😜

3 jaar geleden

Reactie op Jimmyashleyjeremih

Ik hou mn huis netjes bij maar ontsmet niks. Mn zoontje is nu 3 en pas 3 ke ...
Dit dus !! Dankjewel haha !! Ik kan jou hier zo in vinden

3 jaar geleden

Ik woon in een oud huis wat niet goed geïsoleerd is dus om het schoon te houden MOET ik vrijwel elke dag alles afstoffen schoonmaken stofzuigen en dweilen 😂. Nou sorry, maar dat doe ik dus echt niet. Stofzuigen wel maar de rest echt niet. Als haar speentje op de grond gevallen is spoel ik die even af en desnoods doe ik hem in mijn mond. Sorry maar het is mijn eigen kind hoor anders blijf ik aan de gang. Ze is bijna 9 maanden en nog geen 1 keer ziek geweest.

3 jaar geleden

Haha ik ben echt hetzelfde als jij! Kindje kruipt alleen nog niet door huis ...
Dat met de speeltjes heb ik ook kunnen afleren want poeh dan ben ik meer bezig met speeltjes poetsen dan wat anders aangezien meneer t leuk vind alles voor de grond te gooien. Hoe doen jullie dit met eten eigenlijk? Als bijv het broodje van zijn eetstoeltje af is gevallen?

3 jaar geleden

Reactie op Stef539

Je kleine weerhouden om vrij te bewegen is een belemmering in zijn of haar ...
Dat vond ik dus ook! Tapijt van 4 bij 2 is niet genoeg voor zo’n actievelingen

3 jaar geleden

Heel goed bezig hier 👍 Ik denk er hetzelfde over

3 jaar geleden

Lijkt me lastig zo’n verschil. Maak mezelf daar helemaal niet druk over. Gewoon op de grond, valt iets dan geef ik het gewoon weer. Geen beginnen aan anders

3 jaar geleden

Ben oprecht nieuwsgierig of je schoonfamilie toevallig meer last van allergieën heeft (heb je daar ook gelijk je argument tegen het opgroeien in een al te steriele omgeving 😄). Ik maak het voor onszelf ook niet te gek. Ons huis houden we netjes (de standaard dingen zoals stofzuigen, dweilen, tafel/keukenblad afnemen etc). Maar echt actief aan vanalles ontsmetten doen we ook niet. Wat ik wel fijn vind is om de buitenschoenen ook echt alleen voor buiten te gebruiken. Die komen bij ons niet verder dan de hal.

3 jaar geleden

Nee hoor je baby overleeft het wel . Als je detol gebruikt voor de vloer is perfect dat dood de baterien

3 jaar geleden

Gewoon laten gaan. Wij stofzuigen regelmatig en dweilen gebeurt maar een paar keer per jaar. Rond de eettafel wel regelmatig even met een doekje. Hij tijgert het hele huis door, plakt tegen de ramen, voorziet alles van zijn kwijl, speelgoed ligt hier gewoon op de grond, want daar speelt hij ermee. Valt er een stukje brood op de grond? Krijgt hij gewoon terug op zijn bord, tenzij er viezigheid (haar oid) aan zit. Zelfde geldt voor zijn speentje. Twee heel gezonde kinderen tot nu toe :-) Laat jouw schoonfamilie de kids wel buiten spelen dan? Lijkt me gevaarlijk ;-)

3 jaar geleden

Lekker laten kruipen! Mijn dochter gaat de hele vloer over, Doe elke dag stofzuigen en dweilen. Wij hebben drie honden dus haar kleding is hooguit vijf minuten schoon.. Jammer dan! Lekker laten ontwikkelen! Goed voor de weerstand! Ons meisje is zelfs nog nooit verkouden geweest dus het zal vast meevallen met al die bacillen in huis.

3 jaar geleden

Hier op de boerderij ook gewoon over de grond kruipen. Onze dochter van 3,5 pas 1x ziek geweest. Maar dat was een oorontsteking. Onze zoon van 8 maanden ook nog niet ziek geweest. Lekker laten gaan 😉

3 jaar geleden

Reactie op lentekindje

Ik woon in een oud huis wat niet goed geïsoleerd is dus om het schoon te ho ...
Hier precies hetzelfde 😆💪

3 jaar geleden

Dat met de speeltjes heb ik ook kunnen afleren want poeh dan ben ik meer be ...
Jaa inderdaad de gooi fase ik zie mezelf al gaan elke keer 🤭 nee hoor bedankt haha. Ik geef mijn dochter stukjes brood in haar mondje of leg stukje voor stukje op haar plateau van haar kinderstoel. Vaak genoeg valt er een stukje naar haar mondje maar dat valt dan op haar schoot dat geef ik haar gewoon. Als mijn broodje op de grond valt eet ik hem trouwens wel ook gewoon op hoor 😜🙈 veel te zonde van me lekkere eten hahaha 😆

3 jaar geleden

Dat met de speeltjes heb ik ook kunnen afleren want poeh dan ben ik meer be ...
Ik kijk gewoon hoe het broodje er uit ziet maar 9 van de 10 keer geef ik het wel gewoon. Maar ik smeer de broodjes met beleg en snij het in 6 stukken en vouw die dan dubbel. Dan word het niet zo’n knoeiboel🤣. Dus er kan niet zoveel aan het brood blijven plakken. Met fruit zoals bijvoorbeeld appels is het een ander verhaal. Die spoel ik wel eerst af met water of gooi ik weg.

3 jaar geleden

Lekker laten gaan. Wij stofzuigen zo goed als dagelijks. Dweilen 1x per week. Wij doen ook niet zo moeilijk met eten dat valt, kan vaak best nog opgegeten worden. Bouwen ze ook wat weerstand van op.

3 jaar geleden

Reactie op Corine-24

Ik stofzuig en houd het schoon. Maar zeker niet elke dag. Bacteriën zijn be ...
Hier precies dit! 😂