6 Reacties

3 jaar geleden

Mijn zoontje is ook 16 maanden. Maar die laten we dus wel zelf eten al een tijdje en dat gaat nu super goed. Ze leren zelf te eten is niet altijd even prettig maar zo leren ze het wel. Die van ons eet nu super netjes

3 jaar geleden

Ik geef mijn kleine van 17 maanden gewoon een pap fles in de ochtend. Die wil helemaal nog geen brood eten als hij wakker wordt . Wel half uurtje na zijn fles een rijstwafel bijv. Avond eten is hier tegenwordig ook een drama. Dus als hij zelf eet vind ik dat prima . Potje wil hij vaak niet en gewoon vers eet hij wel redelijk. Wat bij hem het probleem is dat hij niet in zijn stoel wil zitten en is dit na 5 minuten al zat. Wat hier wel helpt is losse boontjes of peentjes op een bordje en dat eet hij wel.

3 jaar geleden

Heel herkenbaar 😅 Bij ons was dit echt de frustratie rondom eten. Ze at op een gegeven moment echt heel goed brood en avondeten in stukjes met haar handen. Alleen zodra het yoghurt/couscous/etc was, dus niet goed met handen te eten, en wij wilden helpen met een lepel, was het een groot drama.. wij gebruiken voor de vloeibare dingen nu al een tijdje hervulbare knijpzakjes en dat ging gelijk prima, dus ik heb de conclusie getrokken dat ze gewoon niet geholpen wilde worden 😆 bij het avondeten heb ik gewoon een tijdje alleen gekozen voor dingen die ze goed zelf in haar mond kan stoppen. Inmiddels vindt ze het wel ineens heel interessant om met vork/lepel te eten, dus dan laten we haar een tijdje prutsen, en als het haar niet snel genoeg gaat wil ze nu juist wel geholpen worden, zolang ze maar van die vork mag eten 🙈🤣

3 jaar geleden

Hoi Mandri Ik herken je verhaal helemaal!! Hier ongeveer sinds 2 weken strijd met avond eten, ook omdat dit met een lepel/vork moet. Zo lang ze eten met haar handjes kan eten is er niks aan de hand🤦‍♀️ Helaas ook geen tip voor je momenteel, probeer de lepel wel aan te blijven bieden tijdens de maaltijd en hoop dat deze fase snel voorbij is! Succes!☺

3 jaar geleden

Ja dit hadden wij vorige week ook en nu nog in mindere mate. Wij laten hem met zijn handjes eten en leggen er een vorkje voor hem bij. Ondertussen geven we hem zelf ook hapjes met de vork, dit werkt hier prima. Zo doen we het ook met de yoghurt. Mouwenslab aan, een lepeltje in het bakje voor hem zodat hij het 'zelf' kan doen (soms gebruikt hij hem amper), en ondertussen geven wij de yoghurt met een andere lepel zodat hij ook een beetje door eet. Dit pikt hij dan prima. Wanneer we 'zijn' lepel vergeten, wordt ie ook erg boos en is het een onbegonnen strijd 😂.

3 jaar geleden

Reactie op Soof1920

Ja dit hadden wij vorige week ook en nu nog in mindere mate. Wij laten hem ...
Hij vindt de vork overigens ontzettend interessant, maar krijgt het meestal nog niet voor elkaar om zijn eten er zelf aan te prikken. Soms pakt hij dan iets in zijn hand, om het dan aan zijn vork te prikken en daarna pas op te eten. Er zit zeker vooruitgang in, oefening baart kunst denk ik dan maar !