85 Reacties

3 jaar geleden

Hoe is ie ook begonnen! Slecht slapen, niet alleen kunnen spelen, hangerig, gillrn, alleen maar bij mama willen zijn.... best wel pittig nu al...

3 jaar geleden

Denk dat we er ook middenin zitten. Maar ook4 tandjes die tegelijkertijd komen. En verkouden en alles 😅

3 jaar geleden

Overdag heel lief vrolijk ventje . In de avond moeilijk naar bedje te brengen . vaker wakker wordt in de nacht en krijsen als ik de kamer weer verlaat ! Hopelijk snel weer uit dit sprongetje

3 jaar geleden

Wij ook.. paar keer heel vroeg wakker en vooral overdag pfoeee. Heel boos en drammerig, veel huilen (krijsen 😅) en ze kan zich totaal niet vermaken. Eten ging tot nu toe altijd makkelijk maar nu opeens niet meer en ze zet het op een krijsen als we niet in haar buurt zijn. Zelfs haar op schoot nemen of in de draagzak lijkt niet goed, ze wil het liefst de hele dag op mijn arm door het huis gewandeld worden en geëntertaind worden. Nou is ze ook nog steeds wat verkouden maar iets in me zegt dat het ook een sprong is...

3 jaar geleden

Slapen gaat hier juist voortreffelijk. Jammer niet als hij in bed wordt gelegd. Slaapt lange dutjes en in de nacht ook helemaal prima. Wel echt minder eten. En meer aandacht nodig.

3 jaar geleden

Reactie op sara2020

Slapen gaat hier juist voortreffelijk. Jammer niet als hij in bed wordt gel ...
Ja dat herken ik wel! Ondanks de dwarsheid overdag totaal geen verzet tegen de slaapjes of inslapen savonds. Ze blijven hier vaak 45 min maar dat hoort gewoon bij haar, alleen de laatste nachten wordt ze wel vaak rond 5 uur even wakker. Lukt haar soms wel gewoon zelf weer in slaap te vallen.

3 jaar geleden

Hier hebben we de donderwolk icm de zesde ziekte. Oh ik kan m'n lol niet op...😭

3 jaar geleden

Vrolijk is ze wel, maar af en toe ineens heel boos/verdrietig en ontzettend dwars. Slapen gaat inderdaad prima👍🏼 Ze lijkt soms echt dankbaar dat ze naar bed mag haha

3 jaar geleden

Eet jullie kindje ook ineens erg weinig? Na een paar hapjes begint hij te duwen

3 jaar geleden

Reactie op duomil

Eet jullie kindje ook ineens erg weinig? Na een paar hapjes begint hij te d ...
Yep... En jij hebt ook weer nachtdienst zie ik?🥴

3 jaar geleden

Pff nou nu weigert ze afgelopen week haar tweede slaapje. Gisteren was ze vanaf 11 uur wakker tot de avond 😭. Nu zelfde riedeltje maar dan vanaf half 11.. ze slaapt in de ochtend rond 9.15, nooit langer dan 75 minuten, vaak ook maar 45.. dat lijkt me dus niet het probleem. In de ochtend is ze juist wel vaak moe dus gaat ze ongeveer 2 uur na wakker worden voor haar eerste slaapje. Het 2-3-4 ritme werkte top maar nu dus opeens niet meer 🧐

3 jaar geleden

Reactie op BelandaKecil

Yep... En jij hebt ook weer nachtdienst zie ik?🥴
Het houdt echt niet op.. het was eerst nog oke het gaat over maar nee nachtvoeding is hij denk ik gewoon gewend aan geraakt 😅

3 jaar geleden

Reactie op SRD_1990

Pff nou nu weigert ze afgelopen week haar tweede slaapje. Gisteren was ze v ...
Ik heb geprobeerd bij mijn zoontje heeft wel geholpen om hem pas rond 10.30-10.45 in bed te doen ookal wordt hij 07.00 wakker 😁 en dan de tweede slaapje rond 15.30-16.00. Misschien een idee?

3 jaar geleden

Ohhh dat trekt ze echt niet ben ik bang en na 4 uur op bed lijkt sowieso nooit te werken bij ons.. derde slaapje was toen dat nog aan de orde was daarom altijd een ramp maar kan wel eens 9:45 proberen misschien infrrdaad. Gister bij de opvang lag ze er pas 10;15 in eerste slaapje maar wilde ze de tweede alsnog niet doen. Snap er niks meer van..

3 jaar geleden

Reactie op SRD_1990

Ohhh dat trekt ze echt niet ben ik bang en na 4 uur op bed lijkt sowieso no ...
Hoelaat slaapt ze in de avond? Misschien slaapt ze ‘te veel’ dat ze niet echt moe wordt 😅 ik gok maar wat hoor.. ben zelf ook einde raad.

3 jaar geleden

Reactie op duomil

Hoelaat slaapt ze in de avond? Misschien slaapt ze ‘te veel’ dat ze niet ec ...
Aww, ook veel succes voor jullie! Ze slaapt meestal rond 19-19:30 tot 07:00. Soms door, soms met een wakkere (huil) episode tussen zo’n 22:00 en 01:00.

3 jaar geleden

Reactie op SRD_1990

Pff nou nu weigert ze afgelopen week haar tweede slaapje. Gisteren was ze v ...
En het eerste slaapje max een halfuur? Dat zorgt er hier voor dat we een middagslaap hebben van 2 uurtjes. Maarja geen garantie natuurlijk dat het bij anderen werkt 😏

3 jaar geleden

Ik ben zo blij dit allemaal te lezen. Zoooo herkenbaar. Mijn dochter zit zeker weten in deze sprong🙈

3 jaar geleden

Reactie op SRD_1990

Ohhh dat trekt ze echt niet ben ik bang en na 4 uur op bed lijkt sowieso no ...
Hier de slaapjes weer korter op elkaar gedaan en nu doethij er drie. Max 2, 5 u wakkertijd tijdens sprong. Dan gaat het beter hier.zoveel te verwerken, te lang wakker is helemaal niet slapen..

3 jaar geleden

Ik ben ook blij herkenning te vinden haha. Lees vooral allerlei rampverhalen over de sprong hierna rond 11 maanden en weinig over deze. Ik vind deze net zo erg als sprong 4 😅 5 en 6 gingen relatief rustig aan ons voorbij.