8 Reacties

2 jaar geleden

Ik lees mee, precies hetzelfde hier!

2 jaar geleden

Lees ook mee. Stukjes/ structuur in eten vind onze grote vriend ook niet altijd fijn. Denk daarbij aan korsten op brood. Of stukjes groente of vlees. Zit volgens mij ook wat tussen de oren. Bij opa en oma wil het eten ( grof geprakt) wel ( daar geen puree gehad) Bij ons wil hij het graag als puree. En soms verbaast het me dan eer hij wel stukjes harde koek ( is natuurlijk ook lekker:p) Een fase zeker ??

2 jaar geleden

Ik Lees mee. Mijn zoontje is 20m en dit hebben wij sinds 2 maanden.

2 jaar geleden

Onze dochter is een moeilijke eter maar goed gepureerde soepen gaan er vaak wel in bijv. Zoete aardappel met courgette en een teentje knoflook. Afhankelijk van hoe groot de pan soep is doe ik 1 bouillonblokje erin of een zoutarm bouillonblokje. Soepstengel of van die knapperbolletjes vindt ze er wel lekker bij. Soep 2: 1 aardappel, courgette, 200 gram diepvries doperwten, bouillonblokje evt. Nog een chilipeper of Italiaanse kruiden. Eerst de aardappel koken vervolgens andere groente bij en als de groente goed gaar is dan kan je deze pureren. Evt. Nog parmezaanse kaas op of er in voor de smaak (papa en mama) De soepen kan je zelf nog aanvullen met andere groente. Ik wissel zelf ook af met wat ik in huis heb. Zolang het onherkenbaar is eet ze het goed. Aardappelpuree en (diepvries)spinazie erdoorheen lust ze ook wel graag. Kale pasta en dan tomaatjes en komkommer ernaast. Banaanpannekoekjes, gebakken ei en normale pannekoeken zijn hier beetje laatste redmiddel als ze echt niet wil eten. Succes!

2 jaar geleden

Onze zoon heeft dit een tijdje gehad rond 15/16 maanden. Hij is nu 20 maanden. We merkten dat als we hem de groente lieten ontdekken en heel hielden, dus bv geen bonen prakken maar is zijn geheel geven, hij steeds vaker een hapje ervan nam. We aten dus veelal verschillende soorten bonen (snijbonen, boontjes, edamme bonen, zoete aardappel friet) en rode kool met appeltjes en spinazie tussendoor voor wat meer pap structuur. Niet teveel aandacht gegeven tijdens het eten en ineens at hij gewoon mee. Het is een fase…. En wel elke keer heel positief gereageerd als die alleen maar geproefd had.

2 jaar geleden

En indd soepen en smoothies tussendoor geven

2 jaar geleden

Hier ook! Ik blijf aanbieden maar doe niet moeilijk. Denk dat het een fase is. En dan eet die soms 3 dagen hetzelfde. Is niet anders

2 jaar geleden

Wij hebben nooit prutjes gegeven eigenlijk, direct met stukken begonnen die hij zelf mocht pakken. Nu eet hij letterlijk alles. Ga ik met de volgende weer doen, zo te lezen is het lastig qua overgang tussen prut en voedsel 🙈