55 Reacties

3 jaar geleden

Ben ik de enige die soms in een lichte paniek schiet bij zo een topics 😅 Ik zit dan heel het internet af te zoeken om te beseffen dat mijn baby gewoon de motorische ontwikkeling volgt volgens haar leeftijd 😅 Ze pivoteert op de buik, vooruit geraken lukt nog net niet. Ze rolt alle kanten uit Ze kan zeer lang zelfstandig zitten en verliest haar evenwicht niet maar kan nog niet zelf van lig naar zit. En ze trekt zich nog niet op 🤷‍♀️

3 jaar geleden

Reactie op LiesVM

Ben ik de enige die soms in een lichte paniek schiet bij zo een topics 😅 I ...
Klinkt toch echt fantastisch wat ze al wel kan!! Heel goed joh 💪😁

3 jaar geleden

Klinkt toch echt fantastisch wat ze al wel kan!! Heel goed joh 💪😁
Haha ja ben wel blij hoor ! Maar hoe vaak dat ik lees dat hun kindjes al kruipen, zich optrekken, zelf naar zit kunnen.. Dan geraak ik soms lichtjes in paniek 🙈 Soms geniet ik dat te weinig van haar en ben ik meestal te fel bezig met haar te stimuleren om bepaalde dingen te kunnen en dat zou ik gewoon eens willen kunnen loslaten 🤷‍♀️😅

3 jaar geleden

Reactie op LiesVM

Haha ja ben wel blij hoor ! Maar hoe vaak dat ik lees dat hun kindjes al k ...
Och zo heeft iedereen wel wat.... Ik zou willen dat hij hier eens zelf in slaap valt en langer dan 30 minuten slaapt, mag hij dat optrekken echt nóg wel even achterwege laten 🤭

3 jaar geleden

Reactie op LiesVM

Ben ik de enige die soms in een lichte paniek schiet bij zo een topics 😅 I ...
Haha hier ook een heel bewegelijk mannetje alleen rollen en spelen op buik gaat prima, kruipen zit er nog niet in en zelfstandig zitten nog helemaal niet 🤣 alles op z'n tijd denk ik maar, als ze maar vrolijk zijn 🙈

3 jaar geleden

Reactie op LiesVM

Ben ik de enige die soms in een lichte paniek schiet bij zo een topics 😅 I ...
Denk dat je de 'normale' verhalen juist niet hoort misschien? Als het je troost; mijn bijna 7-maander kan wel rollen (heb het nu paar keer gezien, beide kanten op) maar het interesseert hem denk ik niet. Dus hij ligt eigenlijk de hele dag op z'n rug of zit bij ons op schoot, doet geen moeite tot draaien/kruipen/schuiven niks. ;) Ben dus ook erg onder de indruk van alle fitness babies die het wel doen! Zo leuk! Maar maak me geen zorgen! Hij zal op z'n achttiende vast wat kunnen haha.

3 jaar geleden

Reactie op Hester92

Denk dat je de 'normale' verhalen juist niet hoort misschien? Als het je tr ...
Mijn kindje van net 8 maanden ook precies..

3 jaar geleden

Reactie op LiesVM

Ben ik de enige die soms in een lichte paniek schiet bij zo een topics 😅 I ...
Wow ze kan echt al een hele hoop!!! Heen en weer rollen wordt verwacht met 9 maanden, en zitten met 12 maand en net als vooruit komen. Variatie tussen de kinderen wordt nu heel groot terwijl de eerste leren lopen leren de laatste rollen.

3 jaar geleden

Super leuk om te zien wat jullie kindjes allemaal op hun eigen tempo kunnen! Hier is zelfstandig zitten, rollen en met hulp uit een open beker drinken wat ze 'al' kan! Zo, wat ben ik trots!💕

3 jaar geleden

Reactie op LiesVM

Ben ik de enige die soms in een lichte paniek schiet bij zo een topics 😅 I ...
Haha nee hoor, en ik denk dat je niet alle verhalen op dit forum “moet” geloven;) want dan zijn er kindjes die met 4 weken rollen, met 8 weken kruipen, met 3 maanden staan en met 4 maanden lopen. En ow ja met 5 maanden lezen ze een boekje voor 🤣🤭 haha nee sorry maar soms is het echt te... dat het gewoon niet kan. Heb het niet over di topic hoor... maar zie soms dingen voorbij komen. Ik zelf vind het helemaal niet erg dat de kleine niet de snelste is. Ze wordt al zo snel groot. Laat haar maar lekker alles op haar eigen tempo doen, niets mis mee. Alle kindjes komen er vanzelf

3 jaar geleden

Grove motoriek gaat hier niet zo snel, hij kan nu van rug naar buik rollen en andersom en daar ben ik al heel trots op! Ook begint hij nu af en toe op z'n knieën te zitten en kruipbewegingen te maken. Fijne motoriek daarentegen gaat hier als een tierelier! Hij pakte vandaag zijn cornpuff tussen duim en wijsvinger en grijpt ook al naar kleine details op speeltjes zoals labeltjes 🥰

3 jaar geleden

Grove motoriek gaat hier niet zo snel, hij kan nu van rug naar buik rollen ...
Hier hetzelfde inderdaad :) Grove motoriek gaat niet zo snel. Ze kan indd wel rollen en om haar as draaien maar kruipen of buikschuiven is echt nog niet in zicht. Ze doet wel vliegeren met de armpjes en de beentjes in de lucht en schopt dan heel hard met haar benen alsof ze vooruit probeert te zwemmen haha. Ze kan ook nog niet zelfstandig zitten maar kan op schoot wel goed zitten :) Fijne motoriek en communicatie gaat heel snel hier inderdaad. Xenk dat zr zich vooral daarop concentreert en vind dat zo schattig 😍 Ze kan nu bijna dingen tussen duim en wijsvinger pakken maar doet ook al een hele lange tijd dingen overpakken van de ene in de andere kant of als ze in de ene hand iets vast heeft, dan ook iets in de andere hand pakken. En sinds gisteren is ze ook uitgebreid aan het dadadada, nananana'en. Ze is een echte kletskous en brabbelt de hele dag door. Die brabbelt echt de oren van je hoofd hihi. Heel gezelljg, behalve als ze besluit midden in de nacht uitgebrejde stemoefeningen te gaan doen 🙈🤭 Doet vooral bij het spelen veel kletsen of als je tegen haar praat of een boekje voorleest. Zo trots! Ze doet ons ook echt heel veel na. Ik doe altijd zo pffffff met mn tong uit mijn mond of een kusje en dat doet ze nu de hele dag door 🤣 En het leukste vind ik nog wel, als ik aan haar vraag: 'knik eens nietes', dan schud ze nee met haar hoofd ♥️😊

3 jaar geleden

Reactie op Frummel1

Hier hetzelfde inderdaad :) Grove motoriek gaat niet zo snel. Ze kan indd w ...
Haha schattig , hier is het ook heel de dag door bij ons meisje dadadada en pfff en ze vind het dan nog eens zo leuk als haar mond vol zit met fruit of groenten pap om pfffttt te doen. Zo hangt mama natuurlijk helemaal vol🤣 ons jongetje staat wat achter , maar dat komt nog wel. Zo schattig om het allemaal te zien inderdaad. Hier snachts ook, begint ze plots te schudden in haar bedje en te brabbelen.. als ik dan ga kijken krijg ik zo een onschuldig lachje van ; ik ben wakker 🤷🏼‍♀️

3 jaar geleden

Vandaag nog met mijn schoonzus over. Het is leuk dat ze bepaalde dingen heel snel doen, maar over een jaar of 2 doen ze het als het goed is allemaal! Mijn oudste liep met 10 maanden. Zijn nichtje liep 7 maanden later pas. Nu zijn ze allebei 2,5 en zie je het verschil echt niet meer. En later als ze 18 zijn gaan ze echt niet meer vergelijken wie het er eerst kon omrollen, lopen of praten 😂

3 jaar geleden

Reactie op EVVJ

Vandaag nog met mijn schoonzus over. Het is leuk dat ze bepaalde dingen hee ...
Dit topic is ook niet bedoeld om de kindjes met elkaar te vergelijken he en wie wat sneller doet, maar meer bedoeld als leuk en gezellig om te delen waar je trots op bent en wat het leuk is om te zien hoe snel ze veranderingen doormaken!

3 jaar geleden

Dit topic is ook niet bedoeld om de kindjes met elkaar te vergelijken he en ...
Ja dat snap ik ook wel, maar bedoelde het meer voor degene die er onzeker door kunnen worden. Dat ze zich geen zorgen hoeven maken als hun kindjes bepaalde dingen nog niet doen :) Ik vind het namelijk ook leuk om te zien wat die kleintjes allemaal uit zichzelf leren!

3 jaar geleden

Kerstmiddag vieren met mijn opa en oma in corona tijd ( opa geniet zo van roza ) heerlijk om te zien😍

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Tamaradaniel

Onze dochter 7 maanden.. word helemaal blij van het liedje "jij bent jarig" ...
Hier precies hetzelfde maar dan op de smartlappen haha had toevallig net een topic erover geopend omdat ons kleintje er zo vrolijk van word van muziek 😀

3 jaar geleden

Ultiem geluksmomentje afgelopen zondag. Heerlijk in het zonnetje op de Drunense duinen. De oudste liep voor ons uit en de jongste sliep in de draagzak bij papa. ☀️ 🍃

3 jaar geleden

Oh en dit. Dit is toch te lief! Ze schelen op de dag af 19 maanden. En Lukas is zo lief voor z’n broertje Sem. Als Sem huilt dan loopt ie ernaar toe en zegt ie; ben jij vedietig Sem? Hier is jou nijntie (z’n knuffeltje). En dan krijgt Sem een dikke knuffel! Nou echt, veeg mij maar op! Zo lief ❤️