30 Reacties

4 jaar geleden

Ik vind 15 minuten ook al veel 😂. Ik vergeet het ook heel vaak eigenlijk. Mijn dochtertje is wel al heel sterk in haar nekje en kan deze goed omhoog houden. We hoeven eigenlijk geen ondersteuning meer te geven. Wel ligt ze vaak op de dr buik bij ons met haar hoofd bij onze schouder. Dan duwt ze zichzelf omhoog om in het rond te kijken. Of als we haar gewoon vast hebben en gaan lopen kijkt ze ook druk in het rond. Ik denk dat je het zo ook een beetje kan trainen. En soms zetten we haar op dr knietjes neer of op dr billetjes. Zelf heeft ze nogal de neiging om haar beentjes te strekken en te staan 😂. Ik las hier dat je je kindje ook plat kan neerleggen, de handjes pakken en dan je kindje omhoog trekken. Zo train je de nekspieren ook.

4 jaar geleden

Ik span een tetradoek over de plaats waar we tummy time doen, als er wat terug komt kan het zo in de was 😊 hier lijkt het hem ni te storen, ik zit namelijk met een happy spuwer 🙈 lucht precies op. We zitten ook ongeveer aan 15 minuten actief buikliggen daarna valt hij in slaap 😅 zijn hoofd gaat ook nog niet heel hoog hoor 😉

4 jaar geleden

Hier nog 1 die het vreselijk vind. Begint 9 van de 10 keer gelijk te schreeuwen op zn buik. Heel soms doet hij eventjes zijn best, en dan lukt het hem al aardig goed

4 jaar geleden

Ik doe niet aan tummy time.. 2 kindjes met heftige reflux dus dit is echt geen succes. Bij mijn eerste maakte ik me daar nog druk om ook alhad ze met 1 week haar hoofd (nekspieren) al volledig onder controle. mijn zoontje van 12 weken is super sterk trekt zich aan je handen op tot zitten en staan. Ik ben dan maar heel simpel gaan denken in d at het echt wel goed komt hiermee..

4 jaar geleden

Ons zoontje heeft er ook een hekel aan om op z'n buik te liggen. In de kraamweek was het nog geen probleem, maar sinds week 5 of 6 is het altijd brullen geblazen na ongeveer een minuut en soms direct al. Wanneer ik hem rechtop vasthoud en tegen mijn schouder aanleg, kan hij wel om zich heen kijken. Ik maak me nog geen zorgen, maar ga het wel melden bij zijn 3 maanden consult op het cb. Meer zodat ze het weten

4 jaar geleden

Bij ons ook indd. Ze kan haar hoofdje prima omhoog houden maar op de buik vind ze het gewoon niet leuk. Heeft ook verborgen reflux. Laatst bij het 3 maanden consult van het cb wou ze t graag zelf zien maar ons dochtertje was super moe (was op de arm bij mij in slaap gevallen en moest haar zo op haar buikje leggen) dus dat ging natuurlijk niet werken. Twijfelt ze eraan of ons dochtertje het wel kan en zegt ze dat ik t nu 5x per dag moet doen. Uuhh ga zelf maar eens op je buik liggen en je hoofd omhoog houden als je super moe bent en sliep. Trek me daar niet zo veel van aan. Ze denken maar wat ze willen want zelf weet ik dat ze zich gewoon helemaal prima ontwikkeld hoor. Niks van aan trekken van dat cb. Heb al zoveel rare adviezen gekregen dat ik er voortaan niet eens meer naar vraag.

4 jaar geleden

Mijn oudste dochter (nu net geen 3j) wou ook niet op haar buik liggen en spuugde de hele dag/nacht door! Wat wel lukte is enkele minuutjes tummytime met een kussentje of borstvoedingskussen onder haar armpjes. Zo was de druk op het maagje minder groot. Ik droeg mij dochter heel vaak rechtop, ook dan trainen ze de nekspieren hoor! Ps: na 11 maanden was de reflux ineens verdwenen 😉

4 jaar geleden

Onze kleine meid heeft gelukkig veel minder last van reflux waardoor we nu veel meer tummy time kunnen doen! Ik doe het altijd voor een voeding, dan kwijlt ze alleen 😂 ze vind tummy time juist wel leuk gelukkig, wij zien zeker verschil nu we dat elke dag doen!

4 jaar geleden

Reactie op lentekindje

Ik vind 15 minuten ook al veel 😂. Ik vergeet het ook heel vaak eigenlijk. ...
Bij ons gaat het ook zo 🙂

2 jaar geleden

Reactie op Henriet

Misschien heeft hij iets vast zitten. Mijn zoon vond het toen ook vreselijk ...
Waar ben je geweest, een osteopaat en fysio?