25 Reacties

3 jaar geleden

Precies hetzelfde hier. Geen tip. Deze dame loopt ook langs de muur en valt om de haverklap om, gevolg: huilen. En 1 minuut later weer door. Nee zeggen is lachen. Dus ik haal alles maar weg waar ze niet aan mag komen. Kaal huis, maar iets minder irritatie.

3 jaar geleden

Ja ik heb tips! Het kan heel erg helpen om te zeggen wat hij wél moet doen ipv wat niet mag. Voorbeeld: "De lamp laten we staan, je mag wel met deze auto spelen" en als er echt dingen zijn waar hij niet aan mag zitten is het ook prima om die weg te halen, ze zijn op deze leeftijd nog niet in staat om zichzelf te beheersen dus het zal wss interessant blijven. Hopelijk heb je hier wat aan! :)

3 jaar geleden

Ik lees mee

3 jaar geleden

Het hoort er wel een beetje bij vrees ik 😉 Hij snapt het inderdaad nog niet zo goed nu, maar heb wel een paar ideeën * woonkamer afschermen voor een gedeelte bijvoorbeeld met een paar stoelen zodat hij niet overal bij kan? * ipv ‘nee’ benoemen wat hij wel mag (is voor jezelf ook leuker) en hem afleiden met speelgoed, boekje * ik neem mijn dochter die even oud is vaak mee in wat ik aan het doen ben en zij mag dan ook ‘ helpen’ bijvoorbeeld de nog niet opgevouwen schone was uit de wasmand plukken 😉 Verder gewoon volhouden, hij heeft het snel genoeg wel door denk ik. Je kunt hem gewoon ook optillen en ergens anders neerzetten, niet teveel aandacht aan besteden maar juist als hij niet in de gordijnen hangt leuk tegen hem praten en zeggen dat hij zo lief aan het spelen is. Ook ‘nee’ is aandacht en dat vindt hij natuurlijk wel leuk want hij begrijpt nog niet wat het inhoudt maar wel dat jij er op reageert

3 jaar geleden

Poeh dit is zo herkenbaar! Vind het soms ook heel vermoeiend dat 'nee' nog zo lastig is. Wat ik nu doe ik is 'nee' combineren met andere woorden. Siem reageert beter op 'a-a-a' (met een waarschuwend toontje), daarna zeg ik duidelijk 'nee' met uitleg waarom niet (aandacht op mij leggen) en als hij het dan nog een keer doet dan leid ik hem af met iets anders. Dat zorgt dat ik niet geïrriteerd raak 🙈 maar soms heb ik ook geen geduld en til ik m gewoon weg. Het hoort ook wel bij ontdekken natuurlijk en na een tijdje zullen ze het echt wel begrijpen. Tot dan denk ik: geduldddd 😅

3 jaar geleden

Onze dame van bijna 10 maanden zit ook graag aan snoertjes etc. waarbij wij ook altijd nee zeggen. En ze heeft heel goed door dat het niet mag. Na een paar keer 'nee' herhalen is het of huilen of ze gaat door, in beide gevallen zetten we haar ergens anders met iets waarmee ze wel mag spelen. En nu komt ze bijna niet meer in de hoek met lampsnoertjes etc. Nu weer afwachten wat ze straks ontdekt! Haha

3 jaar geleden

Reactie op Sophie2019

Ja ik heb tips! Het kan heel erg helpen om te zeggen wat hij wél moet doen ...
Hier sluit ik me bij aan! Ons zoontje is 10 maanden en is ook echt een “vermoeiende ontdekker” 😅. Ik moet wel zeggen dat we nu ook verschil gaan merken! Wij hebben bijv. een robotstofzuiger welke onder de kast staat, die gaan we niet weghalen maar hij mag er ook niet bij.. Inmiddels als hij er naar toe kruipt en ik zie hem naar dat ding kijken, dan zeg ik nee nee.. en dan kruipt ie door! 👏🏼💪🏼 Tuurlijk mislukt het wel eens maar ipv 100 keer op een dag naar dat ding, doet hij het nu misschien maar 1 keer.. volhouden, hoe lastig ook 😑. Herkennen jullie het ook dat ze zo dramatisch op de grond gaan liggen als ze iets niet mogen? 😅

3 jaar geleden

Ja heeel herkenbaar 🙈 Hier staan al paar weken de eetstoelen voor de vitrage haha. En de wipstoel schuin langs de salon tafel zodat die er niet langs kan 😂

3 jaar geleden

Mijn dochter van 10 maanden zit de laatste tijd vaak aan de laatjes. Wij hoeven geen nee meer te zeggen ze schudt zelf nee voordat ze het doet en kijkt ons dan aan! Hahah en doet het alsnog. Hahha wat moet je hiermee 😅

3 jaar geleden

Laadjes

3 jaar geleden

Reactie op MOMMYOFC

Hier sluit ik me bij aan! Ons zoontje is 10 maanden en is ook echt een “v ...
Hahaha ja dat dramatische herken ik wel hier. Dan doet ze haar hoofd naar beneden op de grond en gaat ze heel zielig doen 😂

3 jaar geleden

Ipv nee zeg ik wat ben je daar aan het doen? Het werkt want als ik nu nee zeg weet ze dat ze echt iets doet wat niet kan! Bijvoorbeeld op haar stoeltje klimmen staand met twee handen aan de vensterbank om papa's foto te pakken 😅🤣

3 jaar geleden

Blijven herhalen...meer kan je niet doen. Je doet het al goed

3 jaar geleden

Wij hebben een gigantische grondbox. Dat is de plek waar ze alles mag (inclusief vallen en opstaan). Alle gevaarlijkere plekken zijn dus onbereikbaar of gaan we samen op ontdekking zodat ik t in de gaten kan houden.

3 jaar geleden

Reactie op Kersje1995

Hahaha ja dat dramatische herken ik wel hier. Dan doet ze haar hoofd naar b ...
Ja precies! Hier hetzelfde, ook zijn hoofd op de grond en dan ook nog sneaky kijken of wij kijken.. 😳 Het moet nog wat worden.. 🥵

3 jaar geleden

Herkenbaar... Hier kruipt ze in de vaatwasser en van alles wat ze kan pakken, pakt ze het liefste de messen... Ik probeer gewoon alles wat gevaarlijk is weg te halen en voor de rest laat ik haar maar. Ze schrikt wel als ik nee zeg, maar ik denk dat ze nog te jong is om te het te onthouden. Leg gewoon in wat lades een aantal speeltjes of dingen die geen kwaad kunnen, knoop de gordijnen op, haal overdag de stekkers uit de lampen en lekker laten ontdekken.

3 jaar geleden

Bij ons was dat ook zo, maar ik laat hem nu zijn gang gaan. Tip 1. Alle draden, afleidende dingen weghalen. (Bij ons zit alles verborgen zodat hij er niet bij kan) Tip 2. Genoeg speelgoed neerleggen wat hij of zij heel leuk vind. Onze zoon word bijvoorbeeld heel blij met blokken en stapeltorens. Dat leid hem genoeg af om geen andere dingen te doen.

3 jaar geleden

Ik herken het precies, wij hebben van die houten lantaarns en dat vond die leuk om aan te trekken tot dus een keer die grote lantaarn op zijn hoofd viel, noooooit meer gedaan. Hij trekt hier ook aan kabelt en trekt hij lades open, zelfs zijn armen zaten erin vast, maar wat je al zegt hij blijft het doen al haal je hem 100x weg en zeg je nee

3 jaar geleden

Wij hebben 3 dingen in de huiskamer waar ons meisje niet aan mag komen: de papagaaienkooi, grind in de plantenbak en de Xbox. Deels omdat dit ook echt niet de bedoeling is, maar óók omdat kinderen "nee" en begrenzing moeten leren accepteren en uiteindelijk ook zichzelf moeten leren begrenzen. Verder hebben we een speelhoek gemaakt en de huiskamer kindveilig gemaakt, zodat de huiskamer vooral een fijne, veilige en vrije plek is.

3 jaar geleden

Reactie op MF088

Wij hebben 3 dingen in de huiskamer waar ons meisje niet aan mag komen: de ...
Die van mij zet steeds de Xbox aan 😁