20 Reacties

3 jaar geleden

Wat wil je zelf? Ik denk dat je zelf vooral ook je mening moet mee laten tellen. Als jij denkt dat je kindje en jezelf beter af bent zonder hem, dan doe je dat! Maar als je kindje ouder word gaat ze waarschijnlijk wel afvragen waar haar vader is. Als je het mij vraagt dan zou ik eerst met hem een stevig gesprek voeren. Advocaat kost uiteindelijk ook geld, en misschien kan je het eerst oplossen met praten. Desnoods kijk je of er iemand in je familie, of vriendenkring je kan helpen.

3 jaar geleden

Om heel eerlijk te zijn zou ik zelf zoiets hebben van: wil je niet? Dan niet. Ik zou mijn dochter niet bij iemand willen afzetten die haar als een last ziet en er geen zin in heeft. Ongeacht wie het is. Dan doe ik het liever zelf zodat ze ook de aandacht en liefde krijgt die ze verdiend. Als je iemand moet dwingen om voor zn eigen kind te zorgen zou ik er al snel klaar mee zijn.

3 jaar geleden

1 tip uit ervaring.....een gerechtelijke uitspraak betekend nog niet altijd verandering. Hij kan die uitspraak gewoon negeren en zijn ding doen, waardoor jij het volgende gevecht aan moet. Wat tijd en energie bij jou en de kleine wegneemt. Probeer familie en vrienden te betrekken of iets.

3 jaar geleden

Reactie op Martje-24

Wat wil je zelf? Ik denk dat je zelf vooral ook je mening moet mee laten te ...
Dankjewel voor je reactie ! Een gesprek voeren dat kunnen we juist niet omdat we allebei bij ons standpunt blijven en daardoor heb ik ook geen interesse in bijv een mediator of een coach omdat dat ook niet gaat werken. En verder heb ik veel hulp van iedereen aan mijn kant van de familie, mensen die vrij nemen om op mijn kindje te passen bijv omdat hij laat afweten..

3 jaar geleden

Reactie op Gabmei2020

Om heel eerlijk te zijn zou ik zelf zoiets hebben van: wil je niet? Dan nie ...
Dankjewel voor je reactie ! Ja het is niet dat hij niet wilt, maar alleen op een vrije zaterdag bijv maar door de weeks een avondje mij ontlasten dat kan allemaal niet want meneer werkt.. ?? 😵😵 dus vandaar dat ik dan anderzijds ook denk, dan beter helemaal niet. Alleen de lusten maar niet de lasten is het erg bij meneer

3 jaar geleden

Reactie op Gabmei2020

Om heel eerlijk te zijn zou ik zelf zoiets hebben van: wil je niet? Dan nie ...
Aan de andere kant moet je het wel vanuit het perspectief van het kind bekijken he. Uiteindelijk word zij ook groot, en gaat ze vragen stellen. Aan de andere kant, als deze dame er echt zeker van is om er een punt achter te zetten, dan moet ze dat zeker doen! Maar niet alleen vanuit je eigen belangen kijken. Ook die vanuit het kind

3 jaar geleden

Reactie op Brie

1 tip uit ervaring.....een gerechtelijke uitspraak betekend nog niet altijd ...
Dankjewel voor je reactie ! Ja dat is inderdaad ook nog een dingetje dan denk ik.. dus er zou niks gebeuren als hij gewoon de afspraken niet na komt.. ? Dat zou wel heel makkelijk zijn 🥺 en verder heb ik inderdaad veel hulp van mijn familie. Iedereen buigt zich in bochten om mij te helpen..

3 jaar geleden

Kan je geen vaste oppasser thuis regelen? Zodat het voor je kindje ook vertrouwd blijft?

3 jaar geleden

Reactie op Martje-24

Aan de andere kant moet je het wel vanuit het perspectief van het kind beki ...
Wat ik het allerliefste wil is dat hij zich gewoon als een echte vader gaat gedragen, en er gewoon voor 100% is. En dat is juist wat ik wil bereiken met evt een advocaat. Maar aan de andere kant denk ik ook als het alleen maar is als het hem uit komt als hij vrij is een paar uurtjes dan kan die beter helemaal weg blijven..

3 jaar geleden

Reactie op Martje-24

Kan je geen vaste oppasser thuis regelen? Zodat het voor je kindje ook vert ...
Ik ben bezig met een kdv en ze kan per 1 juni starten. Naast mijn werk ga ik ook een opleiding volgen in de avond uren en heb zijn hulp nodig door de weeks en ik vraag letterlijk 1 avond.. maar dat gaat er al niet in helaas 🥺

3 jaar geleden

Ik ben bezig met een kdv en ze kan per 1 juni starten. Naast mijn werk ga i ...
Heel jammer. Ja dan begrijp ik jou keuze om er volledig mee te stoppen wel beter ja. Wat je misschien wel kan doen is elke maand afspreken dat hij een geldbedrag stort op je rekening voor de zorg van die kleine. Zo hoef je financieel ook niet helemaal in de zorgen te zitten, en in principe heb je daar 100% recht op.

3 jaar geleden

Reactie op Martje-24

Heel jammer. Ja dan begrijp ik jou keuze om er volledig mee te stoppen wel ...
Jaa volgens mij stortte of stort hij (sporadisch) elke maand €150 alimentatie.. (hou het niet bij) weet ook niet of dat een beetje een oké bedrag is.. 🙈🤷🏽‍♀️

3 jaar geleden

Jaa volgens mij stortte of stort hij (sporadisch) elke maand €150 alimentat ...
Je zou eventueel kunnen bijhouden wat voor uitgaven jij per maand hebt aan je baby, en dat door 2en delen. Plus.. je bent 24/7 met je kleintje bezig, kan je makkelijk nog 100 euro meer vragen. Hij heeft tenslotte ook zijn bijdrage geleverd in jou zwangerschap.. 😅😅

3 jaar geleden

Jaa volgens mij stortte of stort hij (sporadisch) elke maand €150 alimentat ...
Alimentatie zou ik sowieso laten vastleggen en regelen met professionals. Als hij meer geld geeft - 150 lijkt mij heel weinig in jullie situatie namelijk, tenzij hij echt niet veel verdient - dan kan jij bijvoorbeeld met dat geld ook een oppas aan huis regelen voor die ene avond.

3 jaar geleden

Reactie op Martje-24

Je zou eventueel kunnen bijhouden wat voor uitgaven jij per maand hebt aan ...
Dankjewel voor het meedenken ik ga er mee aan de slag 🥰

3 jaar geleden

Reactie op Summer2020

Alimentatie zou ik sowieso laten vastleggen en regelen met professionals. A ...
Dat is inderdaad ook nog een idee ja. En dat zou dus via een advocaat moeten ? Ik wil het eigelijk echt niet op die manier omdat ik nog om hem geef maar wij samen komen er echt niet uit

3 jaar geleden

Dat is inderdaad ook nog een idee ja. En dat zou dus via een advocaat moete ...
Je moet het op die manier doen, voor je kleine, je rust en financiele zekerheid voor jou en de kleine! Dat zijn hele normale dingen om vast te leggen. Tuurlijk snap ik dat er ook emoties bij komen voor jou. Maar die zijn heel snel weg of andersom gedraaid wanneer hij zijn gezicht niet meer laat zien en je geen centjes meer krijgt.

3 jaar geleden

Reactie op Brie

Je moet het op die manier doen, voor je kleine, je rust en financiele zeker ...
Ja precies dat is ook zo maar wet mij het meest frustreert is dat hij gewoon de pleit vaart kan nemen en naar ze kind ik kijkt wanneer het hem uit komt. Terwijl we dit kindje toch Écht samen gemaakt en ter wereld hebben laten komen 😵

3 jaar geleden

Dat is inderdaad ook nog een idee ja. En dat zou dus via een advocaat moete ...
Ik zou het wel op die manier doen. Zeker wel. Hij is het verplicht te betalen tot je kindje 18 is. Tenzij jij natuurlijk veel meer verdient en hij meer zorg draagt dan jij. Maar dat is niet het geval. Ik zou het adviseren om wel te doen, mijn moeder kon fluiten naar haar centen, heeft altijd fulltime moeten werken daardoor en ik heb dat niet als leuk ervaren.

3 jaar geleden

Ja precies dat is ook zo maar wet mij het meest frustreert is dat hij gewoo ...
Ja ik snap je echt. Daar moet je mee dealen, en zorg dat je dan iig financieel zeker zit. Je kan hem niets laten doen, wat hij zelf niet wil (behalve betalen) Wat je wel in de hand hebt is hoe jij met de situatie om gaat! Hoe jij je zaakjes regelt voor je kleine meisje en jezelf! En ook echt voor jezelf.....want wat moet je meisje zonder een hele lieve, krachtige en gezonde mama❤