Hoi mama’s,
Ik zit met een dilemma en ik hoop dat er iemand in een soortgelijke situatie is.
De vader van mijn kindje is toen zij ongeveer 5 maanden was, weg gegaan bij mij. Toen kwam hij structureel 2 keer per weer bij ons langs om haar te zien en te verzorgen.
Nu werk ik zelf weer ( na 1 jaar thuis geweest te zijn met de baby), plus moet ik een studie er naast volgen dus heb ik meer hulp van hem nodig ( ook door de weeks) maar hij geeft aan niet te kunnen helpen omdat hij werkt 🤷🏽♀️ voor de duidelijkheid hij werkt van ma tm vrij van 8 tot 4. Dus uit de opvang halen en brengen kan hij prima.
Nu vraag ik me af of ik via een advocaat kan proberen te regelen dat de ouderschap meer verdeeld word, in plaats van dat ik alles moet opofferen (afspraken, werk afzeggen, omdat ik het in mijn eentje niet red).
Mijn dilemma is nu dus: of helemaal afstand doen, omdat je niet alleen een papa op zaterdag van 10 tot 5 kan zijn. Maar dan kom ik zelf in de knoop met alles. Of eventueel via de rechter gedeelde voogdij afdwingen zodat hij wel moet zorgen voor zijn kindje.