22 Reacties

VRIEND

3 jaar geleden

Hier al vanaf het begin mij zoontje wou nooit 2 dutjes slapen Hij gaat meestal om 12uur na bed en word rond 4a 5uur wakker

3 jaar geleden

Hier ook 1 al weken niet meer. Als ze moe is bieden we het aan maar slapen doet ze niet. Op de opvang wel nog maar thuis niet meer. Altijd al een slechte slaper geweest overdag dus vrije tijd mis ik niet haha.

3 jaar geleden

Reactie op cinthia

Hier al vanaf het begin mij zoontje wou nooit 2 dutjes slapen Hij gaat mee ...
Oh heerlijk. Het ene middagslaapje duurt hier Max een uur...

3 jaar geleden

Is een fase. 10 maanden is nog te jong voor 1 slaapje . Succes 👍🏽

3 jaar geleden

Reactie op Lotjesnotje

Hier ook 1 al weken niet meer. Als ze moe is bieden we het aan maar slapen ...
Hier ook. 2 slaapjes bij de opvang, thuis 1. Bij elkaar wel steeds 2-2,5u. Maand geleden sliep ze maar 45 min overdag, door sprongetje wrs, dat was niet fijn😅

3 jaar geleden

Op dagen dat ze thuis is slaapt ze ‘s ochtends langer (we maken haar namelijk niet wakker), dus dan doet ze alleen een middagdut. Merk dat die dan ook langer is. Dit vind ik zelf wel fijn. En ‘s ochtends geeft het nu wat meer ruimte om even op pad te gaan.

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op lennypiepje

Oh heerlijk. Het ene middagslaapje duurt hier Max een uur...
Mij zoontje slaap al vanaf dat die geboren is goed Ook gewoon in de nacht door slapen van half 8 tot 10uur in de ochend

3 jaar geleden

Hier eentje die geen middagdutje meer wil doen.. vandaag bijvoorbeeld ook om 11.15u wakker geworden van ochtenddutje, en net rond half 7 pas weer gaan slapen.. helaas werkt het ochtendslaapje inkorten niet en blijft ze alleen maar langer wakker. Ben nu aan het overwegen om haar 's ochtends wat langer wakker te houden zodat de middag wat korter is, maar vind ik ergens ook weer zielig 😕

3 jaar geleden

Hoorde bij ons bij sprong 7.

3 jaar geleden

Is echt een fase, rond 1 jaar krijgen ze deze ook. Maar dan heftiger #slaapregressie. Toch zijn de meeste kindjes op zijn vroegst pas rond de 1,5 jaar toe aan 1 middag slaap

3 jaar geleden

Hoi, ben even benieuwd hoe de slaapjes nu bij jullie gaan? Hier een ventje van bijna 11 maand waarbij ik het idee heb dat hij ook richting 1 slaapje gaat binnenkort.

3 jaar geleden

Gewoon lekker volgen wat ze zelf aangeven.. Hier doen we het al zeker drie maanden op een slaapje, Kan al eens zelden zijn dat ze twee dutjes nodig heeft en afgelopen week heeft ze een keertje drie keer geslapen. Wij kijken gewoon naar haar, ze komt er meestal gewoon zelf om vragen, dan trekt ze aan een pluk haar achter haar rechteroor en wrijft in haar oogjes, dan is t direct bedtijd, zodra we haar muis aangeven grijpt ze hem gelijk vast en draait dan meteen lekker op haar zij om te dutten. Ons meisje heeft wel altijd in de nacht lang geslapen, 18:00-08:30 Soms vraagt ze een half uurtje vroeger om naar bed te gaan😅 Wij doen extra voor haar al om half vijf samen avond eten, onze dagen zijn zo hartstikke kort haha

3 jaar geleden

Reactie op sabrinalk

Gewoon lekker volgen wat ze zelf aangeven.. Hier doen we het al zeker drie ...
oeh half 5 is wel een beetje vroeg voor ons haha. Heb er nog eentje lopen van 2 jaar, dus dat ga ik niet voor elkaar krijgen, beetje gelijkertijd eten vind ik wel prettig. Welke tijd gaat ze smiddags naar bed? Dutje van de ochtend gewoon overgeslagen of afgebouwd naar een later tijdstip? (Mijn eerste is compleet anders dan kind nr 2, weet ook echt niet meer of ik dat heb afgebouwd of gewoon over ben gegaan naar 1 slaapje. Iets met de overlevingsmodus door gebroken nachten tot 1,5 jr..🧟‍♀️😅)

3 jaar geleden

Hier ook 1 die geen ochtend dutje doet maar slaapt veder wel goed en hij geeft zelf aan als die moe is hebben 1 kussen van de bank op de grond ligen als die daarop gaat ligen dan gaat die na bed. In de avond gaat die rond 19:00 19:30 na bed en slaapt soms tot 9 uur eerder na bed doen en eerder uit hallen heeft gezin dan is meneer heledag aan het huilen

3 jaar geleden

oeh half 5 is wel een beetje vroeg voor ons haha. Heb er nog eentje lopen ...
Jaa voor ons is half5 ook erg vroeg haha. Maar ik wil graag dat wij als gezin samen aan tafel avondeten. Ik plan mijn agenda van de kapsalon zo in, heel zelden eet papa alleen met haar. Zeker nu met de zomertijd voelt het vooral voor mij heel vreemd dat ze al zo vroeg naar bed gaat. Heel zelden word het eens 19uur. Wij hebben alleen Zoë dus dat is ook gemakkelijker. Ik leg haar alleen in bed overdag als ze het aangeeft, meestal rond 11 wilt ze naar bed en slaapt meestal 30/60 minuten. Verder is ze dan de hele dag wakker. Moet er wel bij zeggen dat we volgens mij een heel gemakkelijk kind hebben, ik ben hooguit twee keer eens het snachts moeten opstaan, slapen is altijd super gegaan hier, net na haar geboorte sliep ze al van 24 tot 6 en met 3,5 maanden van 19:30tot 7. Heb mij nooit aan schema’s gehouden van het consultatiebureau, heb haar ook nooit wakker gemaakt voor een fles, altijd lekker laten slapen dus misschien weet ze nu ook niet beter. Geen idee maar het werkt perfect.

3 jaar geleden

Heb een zoontje van bijna 11 maanden. Zijn slaapjes verschillen nog al. 09:00 tot 10:00 12:00 tot 13:00 15:30 tot 16:30/17:00 En vanaf 19:00 krijgt die laatste fles en naar bed. Maaaaaarrr zijn slaapjes kunnen ook zijn... 09:30 tot 11:00/11:30 15:00 tot 16:00/16:30 Ik hield me altijd vast aan vaste tijden, maar laat het nu gewoon gaan. Is die moe breng ik hem naar bed, ik hou hem niet meer wakker voor bijv nog een tussendoortje of fruithapje, dan krijgt hij het gewoon eerder of later

3 jaar geleden

Hier zijn ze wakker in hun bedje van 7.30-8u , dan eten ze boterhammetje en dan gaan ze op de speelmat. Rond 11.30-12u geef ik ze fruit en water en dan leg ik ze in hun bed. Tot 14u. En dan om 19u gaan ze naar hun bedje voor de nacht. Doe het nu 2weken zo omdat ze ook niet meer wouden slapen. En werkt perfect. Je merkt dat ze echt moe zijn tegen 11.30, dus vallen ze ook beide snel in slaap. 😊

3 jaar geleden

Is echt een fase, rond 1 jaar krijgen ze deze ook. Maar dan heftiger #slaap ...
Eens!!

3 jaar geleden

Is echt een fase, rond 1 jaar krijgen ze deze ook. Maar dan heftiger #slaap ...
Dat ligt echt per kind. Onze oudste sliep met 11 maanden nog maar 1x en met 2 jaar sliep ze helemaal niet meer 🙈 was wel jammer voor mama maar helaas. En onze zoon maakt hele rukken met slaap dat hij het wel erg nodig heeft. Het is echt verschillend per kind

3 jaar geleden

Reactie op Jvb87

Dat ligt echt per kind. Onze oudste sliep met 11 maanden nog maar 1x en met ...
Klopt hier precies hetzelfde!