9 Reacties

3 jaar geleden

Je bent ergens ongerust, dat alleen al is altijd een goede reden om naar de huisarts te gaan. Soms lijkt het alsof er maandenlang snot uit de neus van onze dochter (4) komt, in ieder geval voor corona was dat vaak zo, daar kon ik mee leven. Maar een tijdje hoesten en benauwdheid, daar zou ik persoonlijk aan de bel trekken. Beterschap voor de kleine!

3 jaar geleden

Reactie op Fabii

Je bent ergens ongerust, dat alleen al is altijd een goede reden om naar de ...
Bedankt voor je reactie! Ik had vorige week gebeld naar de huisarts maar ze zei dat ik de stappen van huisarts.nl moest volgen en meer niet kon doen 😥 Voel me dan weer zo’n zeur als ik weer bel..

3 jaar geleden

Mijne is ook al ruime tijd goed verkouden. Maar bij kleintjes kan het gerust 2 a 3 weken duren

3 jaar geleden

Je moet jezelf zeker geen zeur vinden. Mijn zoontje van 11 maanden was 1,5 week geleden ziek en ik ben op vrijdag naar de huisarts geweest en op zaterdag (ook nog) naar de huisartsen post. Hij dronk niet meer en had geen plasluiers meer. Ondanks dat hij er niet heel slap en lusteloos uit zag (wel ziekjes natuurlijk) heb ik het de huisarts dus wel 2 dagen achter elkaar laten checken gewoon omdat ik me zorgen maakte (en ik voelde me ook wel een beetje een zeur, maar mijn zorg won het van dat gevoel). De arts van de huisartsenpost zei dat je altijd naar je moedergevoel moet luisteren en beter een keer te vaak kan komen dan te weinig met kleine kindjes. Dus dat lijkt me een goed advies om door te geven. Verder zijn mijn kinderen voor mijn gevoel soms ook wekenlang verkouden (snot), maar echt niet zo lang benauwd.

3 jaar geleden

Ik snap de ongerustheid. Onze zoon is nu voor de derde keer in 2 maanden verkouden (en nu ook koortsig, zo zielig). Er zitten telkens maar een paar snotvrije dagen tussen. De vorige episode duurde 3 weken, met hoesten en benauwdheid. We zijn toen toch ook maar even naar de huisarts geweest (omdat we het wel erg lang vonden duren), maar er was gelukkig niets aan de hand, los van een normale verkoudheid. Een paar dagen later was hij beter!

3 jaar geleden

Hier is zoontje al sinds 7 feb verkouden...pas 2 weken iets beter. Komt door de opvang, hij blijft maar ziek worden door al de virussen daar. Neus ook constant verstopt geweest. hA zei als hij niet 3 dagen achter elkaar koorts heeft dan heeft het geen zin om te gaan. Hij zei dat ze half jaar kan gaan snotteren 😥

3 jaar geleden

Reactie op JDA_Co

Hier is zoontje al sinds 7 feb verkouden...pas 2 weken iets beter. Komt doo ...
Die van ons ook alsmaar ziek en koortsig voorheen was hij niet ziek

3 jaar geleden

Ons meisje is ook bijna 11 maanden en vanaf eind februari al aan het kwakkelen. Ik vind het ook zó lang duren.. het gaat van snot, tot een zeehondenhoest, en van koorts naar oorontsteking. Ben 1,5 week geleden naar de huisarts geweest, die zei zetpillen & uitzieken. Gisternacht amper geslapen door de oorpijn dus heb ik de huisartsenpost gebeld, moest haar Nurofen geven. Dat helpt goed, ze slaapt weer redelijk, maar ze blijft maar naar haar oren grijpen. Vind het zo zielig 😩

3 jaar geleden

Ik heb gisterenavond voor mijn zoontje bisolvon hoestdrank gehaald 100 procent natuurlijk. Ook heel verkouden, benauwd en een hoest waar die steeds maar niet uitkwam... nou moet ik zeggen na het drankje hij vannacht de hele nacht niet heeft gehoest, en toen hij vanochtend weer begon hij weer heeft gekregen en ik heb ook niet meer heb gehoord.. volgens mij kan een verkoudheid best wel lang duren. Wel altijd naar je gevoel luisteren...