56 Reacties

3 jaar geleden

Hier ook al weken groots circus tijdens het verschonen (hij is 11mnd). Idd afleiden met telkens een ander speeltje of voorwerp (tandenborstel, kam, schone luier, tube zalf...). Vaak ook met zijn 2en idd en soms leg ik hem ook op zijn kop, dus zijn hoofdje ligt dan onder mijn borst (wel opletten dat ie niet hapt voor de borstvoedende mama's, geloof me dat is niet fijn xD). Zo kan ik met mijn ellebogen nog proberen bijv zijn armen stil te houden/zorgt voor iets meer grip.

3 jaar geleden

Loedermoeder hier; Ik haat bumba met heel mijn ziel maar wat een effect heeft die ***clown op kinderen 😂. Als ze onze telefoon met bumba in dr handjes heeft kunnen we echt letterlijk àlles met dr doen.

3 jaar geleden

Ik heb 3 bakken onder de commode 1 met gewone luiers en 1 met broekjes en 1 met verschoon spullen. Ik leg alles wat ik nodig heb open klaar. Ik kijk wat ik verwacht wat het beste is, probeer altijd de gewone luier, te druk dan broekje. Ik heb altijd meerdere speeltjes / spullen die ik snel tussendoor afwissel, me dochter beetje overrompelen 🤣 En zingen, open/dicht tube bepanthen crème (wel de dikke anders spuit het eruit 🤣), borstel snel over haar gezicht en geef haar dan de borstel(zeer interessant dan voor 10 sec 🤣). Ik heb add en me dochter denk ik ook 😂 Hier werkt echt overrompelen en zorgen dat beide handen vol zit een ondertussen praten, zingen, kiekeboe, etc

3 jaar geleden

Ik heb dit probleem al weken😅 ben er ondertussen al aangewend. Ik laat hem krijsen tot die rustig wordt. Ik geef hem geen aandacht, ik wissel van spullen die ik hem dan geef. onze draak kan nog al dramatisch doen zoals op de grond liggen rollen als iets niet mag 😂

3 jaar geleden

Reactie op lentekindje

Loedermoeder hier; Ik haat bumba met heel mijn ziel maar wat een effect he ...
Ik heb geen idee wat het met die clown is vond hem eerst niks maar nu kan ik niet meer zonder.. het is bumba of een muziek video van een iraanse zanger met een gitaar🤣 dus ik heb twee deuntjes heel de dag in mijn oor

3 jaar geleden

Ik heb geen idee wat het met die clown is vond hem eerst niks maar nu kan i ...
Haha naar aanleiding van de berichten over bumba hier heb ik ook een poging gedaan. Niet te geloven maar mijn zoontje was ook gefascineerd. Wat een raar figuur die bumba maar wat een uitkomst op sommige momenten 😉

3 jaar geleden

Wat grappig dat al die kids zo onder de indruk zijn van Bumba😂😂 Hier ook een die er helemaal gek op is!

3 jaar geleden

Reactie op Roosje85!

Hier hetzelfde inderdaad! Ik doe nu ook wel eens verschonen als ze nog in b ...
Dit werkt hier ook. Of op de stoel.

3 jaar geleden

Reactie op Vienna37

Haha naar aanleiding van de berichten over bumba hier heb ik ook een poging ...
Ik vind bumba stiekem zelfs eng soms🤣 geen idee waarom denk af en toe die zware lach wat voorbij komt van die tijgers

3 jaar geleden

Mijn dochter had dit ook en aantal maanden, vooral het draaien was een ding ze wilde niet op haar rug liggen zelfs niet met afleiding. Die fase lijkt nu over te zijn. Ze blijft nu liggen totdat de luier aan is. Voor haar broek heeft ze helaas geen geduld meer maar hier heb ik vrede mee. Ze heeft alleen nu ontdekt dat ze haar luier onder zich vandaan kan trekken 😵 ik moet altijd heel snel zijn anders zit alles onder 🙈

3 jaar geleden

Ik heb geen idee wat het met die clown is vond hem eerst niks maar nu kan i ...
Haha fantastisch! Ik vind Bumba verschrikkelijk maar op de verschoon momenten ben ik toch heeeeel blij met die verschrikkelijke clown 🤡, beter dan die constante onnodige strijd. Het is hier Bumba of Maan & Ik (zo’n creepy poppetje dat met een potlood slaapt.. soms snap ik helemaal niks van die kinderprogramma’s!).

3 jaar geleden

Ik vind bumba stiekem zelfs eng soms🤣 geen idee waarom denk af en toe die ...
Hahahaha ja die tijgers. Vreselijk 😂

3 jaar geleden

Ah toch wel weer fijn om te lezen dat dit een gebruikelijk tafereel is met deze leeftijd. Onze man was eerst nog wel af te leiden, voornamelijk met "niet speelgoed" zoals een pot vaseline enz. Maar tegenwoordig smijt hij ook alles op de grond en begint hi jh vrijwel gelijk als ik hem neerleg te krijzen en te draaien. Ik probeer er maar een beetje overheen te zingen, gekke bekken te trekken maar ook gewoon te accepteren dat ik m even in de houdgreep moet houden als ik de luier verschoon.. hopelijk snel weer voorbij die fase 😅👍zet m op dames

3 jaar geleden

Misschien een armbandje(of elastiekje of dergelijks) dragen tijdens het verschonen. Ik wissel vaak wat dingen af en anders heb ik de oudste die gekkebekken komt trekken voor me😄

3 jaar geleden

De groene dopper is nu zijn beste vriend😅

3 jaar geleden

Zelf gaan nephuilen, zijn ze zo van onder de indruk dat ze afgeleid zijn 😂🙃

3 jaar geleden

Roza is altijd chill tijdens verschonen, maar miss helpt het als je hem iets te lezen geeft een kaart die je hebt gekregen, in het begin maakte ik dan mn eigen verzinsel wat er op zou staan en dat las ik haar dan voor tijdens verschonen bijvoorbeeld Voor Roza met heel veel groetjes van opa en oma blablabla vond ze helemaal geweldig en werd ze rustig van

3 jaar geleden

Ik heb maar geleerd om hem te verschonen terwijl hij op zijn buik ligt. Is anders echt niet te doen. En dan nog een speeltje erbij, of wat baby tv op mijn smartphone, zodat hij op dezelfde plek blijft en niet als een helicopter ronddraait.

3 jaar geleden

Ik doe niet al te moeilijk.. Of ze nu staat, zit of ligt.. Ondertussen ben ik erin getraind om in alle houdingen te verschonen..

3 jaar geleden

Reactie op Mitsy

Ik heb maar geleerd om hem te verschonen terwijl hij op zijn buik ligt. Is ...
Hoe?🤣