127 Reacties

4 jaar geleden

Ik geef ook 5 a 6 per dag. Ik drink 3 a 4 liter water, eet nootjes (ongezouten) en slik vitamine D. Ook neem ik ondanks dat de kleine weinig slaapt overdag, powernaps van 15 a 30 min. Ik ga ook naar buiten. En in de avonden neemt papa van mij over met boertjes laten, knuffelen, tummy time en laten slapen. Dan heb ik ook een moment voor mezelf

4 jaar geleden

Ik geef ook 5 a 6 per dag. Ik drink 3 a 4 liter water, eet nootjes (ongezou ...
Oh je drinkt veel meer dan ik. Vandaag bij de bekken bodem fysio te horen gekregen dat ik te weinig drink. Ik zit op gemiddeld 1400 ml per dag. Dat ga ik verhogen. Ik zal powernaps wat meer proberen! Thnx 😁

4 jaar geleden

Geef zelf nog volledig borstvoeding. Ben zelf ook vaak moe ondanks ik een goeie nachtrust heb. Ook ongeveer op 6 voedingen. Middag dutjes niet te doen moet ook 7 uur op om mijn andere zoontje van 5 naar school te brengen en daarna slapen lukt me niet meer. Mijn man draait nag diensten en is 14 uur per dag weg van huis als hij er is dan slaapt hij en gaat weer werken. Dus ben net een alleenstaande moeder met 2 kids😄😄

4 jaar geleden

Ik geef ook volledig BV, 6 a 7 voedingen per 24u (waarvan de nachten om 22u30 eten zelf gaan slapen en nog eens eten geven, dan rond 3 a 4u en dan rond 7u). Rond 8u30 leg ik haar terug te slapen ong en doe ik standaard die dut mee. Ben er dan ook bij en meestal door haar tutje te geven na 45min, doet ze nog een cyclus erna. Heb haar ook lange tijd in slaap moeten wiegen en dan sliep ze in mijn armen en legde ik mij zo neer id zetel om te slapen. Ik werd ook enorm wakker snachts van elke beweging en haar bedje staat nu aan ons voeteinde en dat is wel al beter eigenlijk. Zelfs aant twijfelen voor eigen kamertje met beeldbabyfoon maar dat wil mijn vriend nog niet 😅

4 jaar geleden

Hier een 15weken oude baby, 62cm en 6kg. 5 soms 6 voedingen per dag, en slaapt met een "droom voeding" wel van 22u tot half 7, 7u door. Ze slaapt nog in een wiegje bij ons en halverwege de nacht begint ze wel wat lawaaierig te slapen laat maar zeggen. Ik heb een periode elk uur voedingen snachts moeten geven en toen wist ik even niet meer hoe ik het moest doen ook in combi met mijn andere dochter. Vanaf dat moment echt extreem moe. Nu neem ik smorgens 1000mg vit C met magnesium citraat 200mg. Rond 16u 1000mg vit C En voor het slapen magnesium malaat. Ik heb alles in poedervorm zodat ik er gelijk al 4 grote glazen water mee drink, ivm de borstvoeding heb ik al weer wat vocht binnen. Ik voel me echt een stuk beter

4 jaar geleden

Reactie op Lammetje_21

Hier een 15weken oude baby, 62cm en 6kg. 5 soms 6 voedingen per dag, en sla ...
Super. Die droomvoeding gaan we eens proberen. Dat is dus voeden terwijl je kind slaapt toch? Nog tips daarvoor? En ik zal eens kijken naar vitamine slikken !!

4 jaar geleden

Reactie op LiesVM

Ik geef ook volledig BV, 6 a 7 voedingen per 24u (waarvan de nachten om 22u ...
Ja dat slapen na de 2e voeding van de dag, dus ergens rond 9 uur deed ik ook. Misschien ga ik dat ook maar weer eens proberen! 😁

4 jaar geleden

Op aanraden van de lactatiekundige geef ik om de 2u voeding om productie op te hogen maar lijkt niet te helpen. Hij slaapt snachts wel door van 22u tot 6u dus rond de 8 voedingen. Is jullie kindje vaak ontevreden na bv? Ik ben aan het twijfelen om toch niet te stoppen met bv omdat ik zijn ontevredenheid niet altijd goed kan peilen nu. Ik twijfel constant of hij nu nog honger heeft of iets anders. Ik heb het gevoel dat dit ook ten koste gaat van zijn slaapjes overdag.

4 jaar geleden

Reactie op Dorine-24

Op aanraden van de lactatiekundige geef ik om de 2u voeding om productie op ...
Oh dat is vervelend die onzekerheid. Groeit hij goed? En genoeg plasluiers? Mijn kind is vrij zwaar dus ik heb gelukkig die onzekerheid niet. Ik snap dat je dat lastig vindt. Ik moest in het begin veel kolven, na elke voeding, om de productie goed op gang te helpen. Ik weet niet of dat nog steeds kan helpen als je kind wat ouder is dan een week, maar bij mij heeft het mijn productie goed geholpen! En genoeg drinken. Moet ik ook beter doen. Hoe meer je drinkt hoe meer borstmelk je kunt maken was me eens verteld!

4 jaar geleden

Ik gebruik ook extra vitamines: 1x magnesium voor de nacht time released, 1000 mg calcium, 2 visolie capsules en 1x zwangerschapsvitamine. Eigenlijk hetzelfde als tijdens de zwangerschap en dat vond het cb ook een slim idee! ;) Daarnaast drink ik veel water, eet ik voldoende fruit en vette zuivel, 's avonds een ruime portie avondeten. Ik voed op verzoek en daarbij nog een dreamfeed. Mijn kindje doet overdag 3 à 4 dutjes waarbij ik haar liggend voed, zodat ik ook een beetje uit kan rusten. Om 19.00u begint de nacht met een voeding, dan nog een dreamfeed om 22.00u of 23.00u ongeveer. Daarna komt ze weer rond 3.00u en 6.30u. Veel info, maar hopelijk heb je er wat aan :)

4 jaar geleden

Reactie op Bdam87

Oh dat is vervelend die onzekerheid. Groeit hij goed? En genoeg plasluiers? ...
Jaa, hij groeit goed en plast voldoende, zeurt alleen altijd na borstvoeding. Ik geef soms kunstvoeding bij. Daarnaast heeft hij weer veel last van reflux dus soms weet ik echt niet meer wat er scheelt!

4 jaar geleden

Reactie op Dorine-24

Jaa, hij groeit goed en plast voldoende, zeurt alleen altijd na borstvoedin ...
Wat vervelend. Bij reflux hebben ze ook andere tips als verdikkingsmiddelen volgens mij. Heb je wel eens overlegd met het cb hierover?

4 jaar geleden

Hier een mega relaxte baby. 17 weken, 6 voedingen denk ik. Voedingen zijn qua tijden elke dag anders. Vandaag; 4.30, 9.30, 13.30, 16.00, 18.00. Ik verwacht hem rond 9.00 nog een keer en dan slaapt ie de hele nacht. Afgelopen dagen paar keer van 8 tot 7 doorgeslapen. Maar komt anders altijd rond 4.30 nog. Ik ben eigenlijk niet echt moe. Ga vroeg slapen en neem smiddags echt even rust als beide kindjes slapen.

4 jaar geleden

Hier ook volledig borstvoeding en het valt me alles mee. Mijn eerste dronk heel lang structureel elke 3 uur, ook in de nacht. Hij heeft tot hij 1.5 jaar was om een nachtvoeding gevraagd. Zijn zusje vraagt overdag weinig om een voeding en leg ik op mijn verzoek elk wakkere moment een keer aan. Vaak gaat ze tussen 19/20 slapen en dan komt ze pas tussen 3/6 weer voor een voeding. Vaak ben ik eerder wakker dan zij (met een doorweekt shirt 😬). Ik slik vanwege een laag hb na de bevalling floradix. Verder net wat meer eten en drinken dan anders. En vooral onthouden dat alles een fase is. Ze zijn maar zo kort zo klein en afhankelijk.

4 jaar geleden

Reactie op Bdam87

Super. Die droomvoeding gaan we eens proberen. Dat is dus voeden terwijl je ...
Vooral goed luisteren hoe je kindje slaapt. Als ze in diepe slaap zijn heeft het weinig zin. Als ze lichter slapen werkt het wel. Vaak hoor je dit aan de ademhaling en bewegingen van het hoofdje. In lichte slaap happen ze vaak instinctief aan.

4 jaar geleden

Ik geef nog volledig bv. Mijn dochter is 18 weken en drinkt nog zo’n 10 keer per dag. Ik hou de tel niet eens meer bij. Ze komt standaard twee keer per nacht rond 1 en rond 3 en dan rond 6 weer. Omdat we samen slapen slaap ik alsnog best veel, ik ga vroeg naar bed. Nu ik weer ben begonnen met werken sinds vorige week heb ik het wel zwaar. En honger.. elke dag de hele dag honger. Probeer goed en gezond te eten maar het blijft.

4 jaar geleden

Ik geef volledig borstvoeding, op verzoek. Zo'n 9 voedingen per etmaal. Qua energie gaat het me goed af, alleen val ik ontzettend af. Ik had er al een topic over geopend van de week. Ik eet me een ongeluk maar ik hou het er helaas niet aan. Waarschijnlijk moet ik daarom binnenkort afbouwen!

4 jaar geleden

Ik heb een zoontje van 16 weken en geef ook nog volledige bv. Ben nu ook weer aan het werk 3 dagen in de week sinds vorige week. Merk dat ik wel moe ben.. vandaag lopen janken omdat ik even niet de moeder was die ik wilde zijn ook voor mijn oudere zoontje.. maar dat komt vast dus ook doe de moeheid. Het huishouden kost me veel energie en daar baal ik dan zo van. Maarja ik vergeet idd soms ook dat de bv best wel wat energie vraagt. Binnenkort wordt mn bloed onderzocht op allergieen maar ook vit d en hemaglobine enzo. Dus ben benieuwd of wat vitamines me ook zouden kunnen helpen. Nu ik zie dat sommige van jullie ook wel wat slikken. Maar als ik dan soms mn zoontje in mn handen heb en zie hoe mooi en groot hij al is gegroeid op mijn bv, glunder ik vol trots ☺😁 wat is dat toch prachtig

4 jaar geleden

Ons zoontje is ruim 15 weken oud en hij krijgt ook alleen borstvoeding en tijdens het werken een gekolfd flesje. Dit gaat eigenlijk erg goed en sinds een week of 7 voel ik me er ook gewoon echt relaxt/goed bij. Hij slaapt altijd op zijn eigen kamer, misschien geeft dit je nog wat extra rust? Ik ben ook wel moe, maar dat is meer door het werken (denk ik).

4 jaar geleden

Moe - check! Helaas... Zoontje van 3 maanden, 64cm en 7,5 kg. Volledige bv, slechte slaper en symptomen van verborgen reflux. Hij komt zo'n 8-9 x per dag waarvan minimaal 2 nachtvoedingen. Die verborgen reflux is best onder controle te houden maar daarvoor moeten we hem na de voeding 30min rechtop houden. Dat is overdag (niet handig) maar redelijk te doen alleen 's nachts is dit slopend.... Plus na 5uur in de nacht slaapt hij heeeeeeeul onrustig sinds een paar weken. Geen idee waar dat vandaan komt. Hij slaapt vaak wel alleen ik niet... Overdag maakt hij maar dutjes van max 45min. Heb wel ergens gelezen dat je moet proberen om slaap te sprokkelen. Af en toe 20-30min slapen is nog beter dan dit niet meepakken. Dus dat probeer ik te doen... Alleen heb ik nog een peuter van 3,5... Al met al geen fijne combi en dus echt ook moe...