127 Reacties

VRIEND

4 jaar geleden

Hier ook volledige borstvoeding met dochtertje van 19 weken :) Licht meisje, 2 weken geleden was ze 5.1 kg, ongeveer 7 keer voeden per etmaal, soms iets meer... Ik moet zeggen dat het erg goed gaat, maar sinds deze week begonnen met werken en nu wel wat pittiger :( nu kan ik niet meer tot 9u in de ochtend met haar doorslapen of middagdutje mee doen.. en alles moet gekolfd dat is toch lastig bij te houden (kolf per keer minder dan wat ze drinkt). Maar wil heel graag in ieder geval half jaar volhouden, dus hopen dat het gewoon even de pittigheid van eerste werkdagen/weken is!

4 jaar geleden

Onze dochter is van 7-5 (bijna 17 weken, uitgerekende datum 18 weken) ze woog vorige maand bij CB 5200 gram en 61cm. Aankomende maandag extra wegen en meten, waar ik heel benieuwd naar ben. De bv loopt echt goed en heb echt een goede productie. Wat met kolven en vaker aanleggen al snel nog meer overproductie wordt. Niet altijd fijn, maar wel een fijne gedachte ergens. Zij drinkt de ene dag elke 2 uur en de andere dag 3-4 uur. Vanaf de geboorte slaapt zij al heel goed en komt nu ‘s nachts 1 keer of nieteens. Maar oh ik ben zo intens moe, niet normaal! Val na de nachtvoeding vaak of slecht in slaap of tijdens voeden al in slaap. Ik slik kauwtabletten vitamine D, multivitamine en magnesium van Flinndal allemaal en slik tabletten visolie van hetzelfde merk. Het lukt mij ook echt niet om in de middag te slapen. Denk toch echt puur vanwege de bv en je altijd aanstaat. Dat de natuur het zo geregeld heeft en je dus ‘altijd’ klaar ‘moet’ staan voor je kindje. Ze slaapt heerlijk in ledikant bij ons, zijn sinds een week over. Ik drink en eet ook echt te weinig. Daarin vergeet ik echt nog wel mezelf helaas. Fijn om de ervaringen van andere power tietie moms te lezen!

4 jaar geleden

Reactie op Mamavandriekindjes

Ik heb een zoontje van 16 weken en geef ook nog volledige bv. Ben nu ook we ...
Zo herkenbaar! Borstvoeding geven vind ik prachtig en geniet van alle momenten. En zo trots dat ze al meer dan 1 jaar groeit op mijn lichaam. Maar oh wat is het soms zo zwaar zeg.

4 jaar geleden

Hi! Ik geef ook nog volledig borstvoeding. Overdag om de drie uren en in de nacht verschilt het. Soms slaapt ie van 22-6/7 en soms is je één twee of drie keer per nacht wakker. Ik vind het eerlijk gezegd niet vermoeiend. Hij gaat nu drie ochtenden in de week naar de opvang en ik moet dus drie keer in de week kolven. Het uitkoken van de flesjes en kolf vind ik vermoeiender 😅 Blijf goed voor jezelf zorgen. Drink voldoende en eet gezond.. en probeer rustmomenten te pakken. Als slapen niet lukt, dan lekker op de bank met een leuke serie of film. Eventueel tijdens het voeden. Maar zoek de rustmomentjes op!

4 jaar geleden

Reactie op laetvm

Hi! Ik geef ook nog volledig borstvoeding. Overdag om de drie uren en in de ...
Hier gaat alles gewoon de vaat in 🤣

4 jaar geleden

Hier ook volledig bv voor ons zoontje van 16 wk. Bij de andere kinderen ook lang gedaan, (bij de oudste 13 mnd en tot 9,5 mnd volledig bv zonder bijvoeding vanwege heftige reactie op vaste voeding, en de middelste tot 10 mnd en 6 mnd volledig). Nu van plan om minimaal de 10 mnd te halen, liefst nog langer. Vind het dit keer wel pittiger vanwege getob met te sterke toeschietreflex en teveel voeding. Nu gaat het sinds 3 weken eindelijk een stuk beter💪🏻. De kleine man groeit er fantastisch op, weegt nu inmiddels 7,5 kg😅. Vermoeidheid heb ik dubbelop vanwege chronische ziekte dus dit kan er nog wel bij. Moet wel zeggen dat de bv zeer positief effect heeft op de ziekte. Ik gebruik extra vit C met echinacea bruistabletten van Kruidvat, multivitamine van gravitamon en extra vit d...

4 jaar geleden

Reactie op Sureyya

Geef zelf nog volledig borstvoeding. Ben zelf ook vaak moe ondanks ik een g ...
Dat maak ik dus ook Mee. Alleen heb ik 1 kind. Wanneer mn man slaapt ivm nachtdienst probeer k rekening te houden zodat hij kan slapen.

4 jaar geleden

Ik geef ook nog volledig borstvoeding en ben net weer begonnen met 4 dagen werk. Kleine is nu 14 weken en wil 5x per dag BV. Slaapt gelukkig wel de nachten door tussen 22 en 6 waardoor ik wat uitgeruster ben. Ik werd tijdens mijn verlof ook super moe van borstvoeding geven, toen was het ook nog veel vaker, ik kreeg toen de tip om liggend op bed te doen en dat is zoveel beter voor mij. Merk dat de kleine er ook goed op reageert. Weet niet of je dat al is geprobeerd hebt? Ik ben nog steeds wel vermoeid maar wel een stuk minder!

4 jaar geleden

En ik zorg ook dat ik gelijk eet en drinkt na borstvoeding dat helpt ook bij mij

4 jaar geleden

Hoi hoi, ik geef ook volledig borstvoeding aan onze 14 weken oude zoon. Sinds anderhalve week zien onze dagen er heel relaxed uit. Ik voed op verzoek en laat hem ook slapen op verzoek, dus geen totaal vast ritme. Maar nu heeft hij die zichzelf aangemeten dus prima. Tussen 6 en 7 eerste voeding van de dag. Dan opstaan, klaarmaken voor de dag, zelfstandig laten spelen. Rond 9 uur weer een voeding en dat slaapt hij 1 tot 2 uur. Rond 13 uur weer een voeding en een kort of lang dutje. 16:30 weer een voeding, soms een half uurtje slapen nog, maar vaak niet en dan om 19:30 lang voeden met clusteren en dan gaat ie slapend in bed tot de ochtend voeding. Dit is pas sinds anderhalve week dat ik weer in de nacht meer dan 5 uur slaap heb. Wat mij bij onze zoon geholpen heeft tegen de vermoeidheid was de acceptatie dat ik het babyjaar amper slaap zou hebben en moe zou zijn😅 daarnaast helpt het om elke dag een uurtje even alleen te zijn en helemaal niets te doen.

4 jaar geleden

Ik geef ook volledige borstvoeding, nu bijna 4 maanden. Komt wel nog zo’n 8/9 keer per dag. Voel me ook erg moe, zeker nu hij sinds een week niet meer doorslaapt (daarvoor deed hij dat wel een week of drie). Sinds hij 3 maanden is probeer ik voor meer gezonde tussendoortjes te gaan ipv alles eten wat ik wil aangezien ik nog steeds om meer dan tien kilo in de plus zat. Dat helpt wel, goeie bak havermout elke dag ook. Vind het lastig om veel water te drinken! Dit doe ik echt te weinig, max 1 liter per dag denk ik... ga ook weer opnieuw beginnen met zo’n mama mix vitamines slikken. Hopelijk helpt dat - samen met meer water drinken!

4 jaar geleden

Onze dochter is van 7-5 (bijna 17 weken, uitgerekende datum 18 weken) ze wo ...
Allemaal zo herkenbaar, inderdaad dat gevoel van altijd aan te moeten staan! Ik wil het ook graag dus het is dubbel, het sloopt me ook maar zou het ook niet anders willen. Ik ga ook iets meer denken om mijzelf. Genoeg eten en zeker genoeg drinken, 2 liter minimaal is mij verteld. Anders geef je je eigen lijf te weinig vocht. Ik ga het gewoon langzaam opbouwen. Hahaha power tittie moms 💪

4 jaar geleden

Ik slik mamafit van davitamon en merk dat dit echt helpt. Ik ben ook moe, val snachts in slaap als ik voeding geef. Maar ik kolf nog steeds op t werk en voed thuis live en ons meisje is van 3 mei💪. Ik ben best trots op mezelf dat ik t met kolven vol houd, vind het best een opgave. Zorgen dat er voldoende is gekolft voor de volgende dag én ook nog zorgen dat je savonds voldoende hebt voor de kleine. Merk dat vooral dat laatste soms nog wel n ding is. Gisteren hebben we bijvoorbeeld eerst een voeding met de fles gegeven en daarna live voeding, ook als troost/nabijheid/geborgenheid. Dan ben ik iets geruster en ontspannender dat ze iig haar buikje vol heeft. Ik had niet verwacht dat ik t zo lang zou blijven doen. Man wat heb ik vaak geroepen: ik kap ermee!!! T ging niet van een lije dakje.. maar inmiddels gaat t best aardig.

4 jaar geleden

Mijn dochter is van 20 mei, en we hebben een redelijk ritme. De moeheid blijft en heb ik maar geaccepteerd. Voeden vaak rond: 7 uur bij wakler worren, dan 10, 13, 16, 19 en 20.30. Dan gaat ze slapen, soms slaapt ze door en soms komt ze rond 3 uur. Vorige week weer begonnen mef werken, dat merkte ik gelijk aan mn productie. Was even bang dat ik zou moeten stoppen, maar doorgezet en veel aangelegd op mijn vrije dagen en nu gaat het weer goed!

4 jaar geleden

Sinds een week overgeschakeld op KV (na bijna 4 maanden borstvoeding) en ik heb nu pas het gevoel dat ik weet wat echt moe zijn is, respect voor mama’s van moeilijke slapers! Dus nu doen we het eerste dutje in de voormiddag samen 😅 Is natuurlijk bij iedereen anders maar ik mis het nachtelijke borstvoedingsverhaal alvast. Terug in slaap geraken is voor ons beide het moeilijkst en dat was met BV geen probleem en het feit dat alles minder relaxed verloopt (ongeduldige kleine meid) Geen tips maar gewoon een extra zetje in de rug om nog niet op te geven 😉💪🏼

4 jaar geleden

Ik geef bijna volledig borstvoeding, alleen de laatste voeding krijgt mijn zoontje half/half. Ik kolf nu nog maar 3x per dag en daarmee kan ik alle voedingen (5x 180 cc) geven. Misschien dat dat een oplossing is? Met name 's nachts kun je dan eens afwisselen zodat je meer slaap krijgt. Al is mijn energielevel ook nog niet als voor de zwangerschap.

4 jaar geleden

Reactie op Dorine-24

Op aanraden van de lactatiekundige geef ik om de 2u voeding om productie op ...
Heb je weleens clusterkolven geprobeerd? Ik heb deze 3 dagen achter elkaar, 1x per dag gedaan op hetzelfde tijdstip en had daarna veel meer melk: Kolf 20 minuten. Rust 10 minuten. Kolf 10 minuten. Rust 10 minuten. Kolf weer 10 minuten.

4 jaar geleden

Reactie op Mrsk

Heb je weleens clusterkolven geprobeerd? Ik heb deze 3 dagen achter elkaar, ...
Wat je anders ook nog kan proberen is een week na iedere voeding nakolven. Hierdoor krijg je een voorraadje en je productie gaat omhoog. Daarna eventueel blijven doen bij 1 voeding (zelf kolf ik altijd direct na de eerste ochtendvoeding).

4 jaar geleden

Nog meer dames die nog steeds op verzoek voeden? Zo zien mijn dagen eruit in voedingen, best confronterend om te zien wat een bende het is overdag...

4 jaar geleden

Nog meer dames die nog steeds op verzoek voeden? Zo zien mijn dagen eruit ...
Ik voed ook nog op verzoek! Ook nog niet een heel duidelijk ritme, maar ik vind het niet erg.. bij de oudste hadden we rond de zes maanden een duidelijker ritme 😊