127 Reacties

4 jaar geleden

Nog meer dames die nog steeds op verzoek voeden? Zo zien mijn dagen eruit ...
Yes op verzoek. Maar net als bij m’n oudste, het zijn echt ritme kinderen, heel snel een duidelijk ritme. Hier nu bijna standaard tussen 6/7 uur, 10/11 uur, 14/15 uur, soms klein slokje rond 18uur en dan 19/20 uur laatste voeding. Niks gestuurd en als ie wel weer snachts komt ook helemaal prima. Maar nu zo dus.

4 jaar geleden

Ook nog volledig op verzoek. Nu de slaapjes duidelijker worden, ook wel wat de voedingen maar het is zeker ook niet echt heel standvastig. Ik hoop dat ze id creche wat op haar vraag spelen

4 jaar geleden

Reactie op Gabriellenaomi

Yes op verzoek. Maar net als bij m’n oudste, het zijn echt ritme kinderen, ...
Ik mis de voeding tussen 16/17 nog. Meestal komt ie dus rond 18 nog voor een klein slokje. Al is dat meer omdat ie dan even te veel prikkels heeft gehad, broer aan t spelen, papa weer thuis, tv die vaak even aan staat, mama die aan t koken is en alles op probeert te ruimen en vaak zoekt ie dan even die aandacht en geborgenheid op.

4 jaar geleden

Ik heb geen tips omtrent het BV verhaal maar is het misschien een idee om die kleine naar zijn eigen kamer te verhuizen? Dan slaap je in ieder geval wel goed tussen de voedingen door en dat scheelt al echt veel! Kleine meid van ons heb ik toen ik weer ging werken in 1 keer naar haar eigen kamer verplaatst en dat ging helemaal prima. Alleen de eerste 2 weken wilde ze eind van de nacht tussen 5 en 6 even een knuffel maar dat is nu ook voorbij en we slapen zelf veel beter. Geen gerommel meer waar wij wakker van worden en andersom.. wellicht is dat een idee?

4 jaar geleden

Ik geef volledig bv en dit gaat de laatste tijd echt goed en ik heb er ook rust in. Dit was op het begin wel anders; ik werd gek van het veranderen van het ritme constant, tepelkloven, spruw en onzekerheid of ik wel genoeg melk had. Ons zoontje groeit goed, maar blijft klein. Was ook maar 2855 gram bij 41+6, dus kan ook niet anders. Ik ga nu met zijn ritme mee en op het werk kolf ik. Wel vermoeid, maar dit komt volgens mij ook door de nachten en stress van het werk denk ik. Vanaf morgen een kleine 2 weken vakantie, dus hopelijk wordt het dan beter.

4 jaar geleden

Hier ook nog volledig bv. Volgende week 5 maanden💪🏻. Ik voed op verzoek maar hij heeft n super goed ritme nu gelukkig. Hij komt nu om 7.00, 10.30, 14.00, 17.30 en 23.00. Sinds een week is hij snachts ineens heel onrustig, hij wil niet drinken maar slaat continue zijn speen eruit en gaat dan liggen kletsen of huilen. Soms wel 2 tot 3 uur lang wakker daardoor. Sinds 2 dagen geef ik de laatste voeding met 2 el speltpap erdoor, en vannacht sliep hij weer heerlijk door😅... nu hopen dat dat zo blijft! De moeheid valt me mee, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik door bv te geven minder last heb van mijn chronische darmontsteking. Normaal ben ik altijd moe maar nu helemaal niet zo. Dus ik geef voorlopig nog lekker bv☺️. Ik vind het ook echt het mooiste wat er is voor die kleine

VRIEND

4 jaar geleden

Ik geef ook voltijds bv op verzoek, heerlijk zo. Er zit totaal geen ritme in, meestal als ze wakker wordt en voor ze weer gaat slapen, dus soms heel erg vaak op een dag. Ik hou het totaal niet bij hoe vaak ze drinkt. Ik vind het gewoon zo makkelijk. Eender waar en op welk moment dan ook kan je je kindje even drinken geven of wat troosten als het nodig is. Geen gesleur met flesjes, geen zorgen over de juiste temperatuur of hoeveelheden. De natuur regelt alles helemaal goed. Ik doe aan Bedsharing volgens de regels van veilig samen slapen. 's nachts is het open bar en zelfbediening. Ik registreer het wel als ze aanhapt, maar slaap dan gewoon verder. Ik weet niet precies hoe vaak ze drinkt, soms vrij frequent denk ik. Ik las dat veel nachtvoedingen goed zijn voor de bloedsuikerspiegel van je kindje en door het hoge oxytocinegehalte slaap je als moeder beter of verdraag je de onderbroken nachten beter. Ik kan bedsharen echt aanbevelen als je het veilig doet. Ik zou graag bv geven tot ze zeker 2 jaar is. Ik zie er zoveel voordeel in: gezond voor kind en moeder, goedkoop, makkelijk en ik kan lekker eten wat ik wil zonder aan te komen. Ik voel me soms zelfs een luie, zuinige en Bourgondische moeder in vergelijking met kv-moeders 😊

4 jaar geleden

Mijn kleine man is vandaag 5 maand geworden, ik geef ook nogsteeds volledige borstvoeding. De laatste paar weken waren best pittig en kwam hij heel vaak in de nacht om voeding (5-6x). Ik ben vaak zat moe maar ik zou geen andere voeding voor mijn kleintje willen.. Ik lees mee voor de tips! Mijn kleintje doet overdag ook nog eens hazenslaapjes dus dat is wat moeilijk met bijslapen 😅

4 jaar geleden

Hier ook nog steeds volledig borstvoeding. Ik merk nu ze wat ouder wordt dat het soms wat meer zoeken is waar ik voed. Soms is het beneden met haar broer vrij druk waardoor ze alleen maar om zich heenkijkt en niet drinkt. Boven in een rustige donkere kamer drinkt ze dan wel goed. Op andere plekken heeft ze daar minder last van, dan helpt drinken denk ik ook om zich van prikkels af te sluiten. Ik merk mede hierdoor dat ze in de nacht weer wat vaker komt, toch vaak wat in te halen. Voor de moeders die kolven als een kindje bij de opvang is, hoe veel en vaak drinken jullie kindjes daar? Ook daar lijkt ze wat moeilijker te motiveren te zijn om te drinken, waardoor ze soms maar weinig binnen krijgt op een dag.

4 jaar geleden

Reactie op Boukje90

Hier ook nog steeds volledig borstvoeding. Ik merk nu ze wat ouder wordt da ...
Mijn zoontje drinkt ongeveer 140 ml per keer

4 jaar geleden

Reactie op Daisy99

Mijn zoontje drinkt ongeveer 140 ml per keer
En hoe vaak? Ik gaf steeds 3 flesjes van 130 mee. Maar omdat dat zo’n strijd was heb ik gezegd dat ze beter vaker kleinere flesjes aan kunnen bieden. Maar gister heeft ze daardoor bijvoorbeeld in totaal maar 250 gedronken.

4 jaar geleden

Reactie op Boukje90

En hoe vaak? Ik gaf steeds 3 flesjes van 130 mee. Maar omdat dat zo’n stri ...
Om de 4 uur krijgt hij een flesje

4 jaar geleden

Reactie op Boukje90

Hier ook nog steeds volledig borstvoeding. Ik merk nu ze wat ouder wordt da ...
Hier 3 flessen. Meestal tussen de 140/180ml. Ik krijg dat niet bij elkaar gekolfd, maar had nog meer dan genoeg voorraad. Maar als dat straks op raakt even kijken of we KV bij gaan geven of ik extra thuis ga kolven.

4 jaar geleden

Reactie op Boukje90

Hier ook nog steeds volledig borstvoeding. Ik merk nu ze wat ouder wordt da ...
Hier ook nog volledig :). Hij drinkt op de opvang 2x 120, om 11 en om 15:00. Daar wijkt hij op zijn verzoek nog wel eens een uur vanaf, gaan ze goed mee om. Ik ga nu de flesjes ophogen naar 2x 160, merk ook dat ik over de tijd heen mee kolf dus denk dat dat m’n lijf is dat aangeeft dat hij inderdaad meer wil drinken. Vind het best grote flessen, maar met z’n slaapjes komt het gewoon echt niet uit om 3 kleinere te geven. Hij wil t blijkbaar echt zo, dus dan doen we dat maar 🙈🤷‍♀️

4 jaar geleden

Volledig. Afentoe een afgekolfd flesjes. Voed gemiddeld 7 keer

4 jaar geleden

Ik geef 3 flesjes van 120cc mee naar de opvang, die gaan eigenlijk altijd op. Hij komt ongeveer om de drie uur dan, en is nu net 4 maanden oud. Zou hem eigenlijk weer eens moeten wegen om te kijken hoeveel hij zou moeten/mogen drinken... Thuis op verzoek, ook soms op mijn verzoek als het beter uitkomt. Meestal is dat tussen 2,5 en 3 uur, soms 2 uur of 3,5 uur...

4 jaar geleden

Ik wil graag ook af en toe een flesje geven met gekolfde melk maar hij wil nog steeds niet uit de fles drinken. Ik gebruik nu de Medela Calma speen omdat de drinktechniek op drinken uit de borst lijkt maar het wil nog niet lukken. Kan zelf nog geen anderhalf uur van mijn kleintje vandaan hierdoor, hij gaat dus ook niet naar de opvang. Ik werk thuis. Ik blijf stug elke dag met hem proberen. Ook al vers gekolfde melk, bevroren en opgewarmde melk, koelkast en opgewarmde melk geprobeerd etc. Geen verschil in resultaten.. Dus niet alleen volledig bv op verzoek ( vandaag echt elk uur zowat) maar ook nog eens elke voeding live. Mijn tepels hebben eigenlijk een paar uurtjes pauze nodig 🥵

4 jaar geleden

Ik wil graag ook af en toe een flesje geven met gekolfde melk maar hij wil ...
Bij mij hielp het om uit de kamer te verdwijnen, manlief met de fles (de medela werkte bij ons ook niet, nu avent) en dat werkte. Zolang ik maar niet in de buurt ben haha!

4 jaar geleden

Onze baby is vandaag precies 19 weken oud en ik geef ook nog steeds volledig borstvoeding. We hebben een fles weigeraar (helaas 😂) dus ook geen afgekolfde flesjes, ik doe alles zelf. En hij gaat dus overal mee naar toe, we zijn 24/7 samen. Hij drinkt overdag gemiddeld om de 3 uur. Tussen 19:00 en 07:00 komt hij minder vaak, dan zit er ruim 4 uur tussen de voedingen. Ik voed snachts 2 keer, rond 01:00 en rond 05:00. Moeheid verschilt van week tot week.. er zijn dagen dat ik de wereld aan kan en dagen dat ik helemaal op ben. Bij mij helpt NANO ijzer supplement enorm. En zelf rond 22:00 in bed liggen. Ik ben ook nog niet aan het werk, dat zal ook wel schelen.. :-)

4 jaar geleden

Ik wil graag ook af en toe een flesje geven met gekolfde melk maar hij wil ...
Wat fijn om te lezen dat er nog meer vrouwen in hetzelfde schuitje zitten! Hier ook een fles weigeraar. Alles geprobeerd qua melk en zelfs een speciale borst fles laten over komen vanuit België. Ik lees mee voor de gouden tip.. 🕵🏼‍♀️