127 Reacties

4 jaar geleden

Ik wil graag ook af en toe een flesje geven met gekolfde melk maar hij wil ...
Jeetje, wat een bikkel ben je! En vervelend dat ie geen fles wil. Heb je ook al eens cupfeeding of zo geprobeerd? Zelf geen ervaring mee maar een vriendin kon op die manier in ieder geval af en toe een paar uur weg zonder kind. Vergt ook even oefening maar dan krijgen ze wel wat binnen.

4 jaar geleden

Ik wil graag ook af en toe een flesje geven met gekolfde melk maar hij wil ...
Oef, dat is echt pittig!! Heb je verschillende soorten spenen geprobeerd? Bij ons werkt de difrax goed. Helpt het misschien om de kamer uit te gaan en iemand anders een flesje te laten geven? Of een logopedist vragen om hulp? Hopelijk lukt het binnenkort! Heel veel succes!!

4 jaar geleden

Ik wil graag ook af en toe een flesje geven met gekolfde melk maar hij wil ...
Respect! Dat klinkt pittig zeg! Ik kan me herinneren dat hij eerst wel uit flesjes dronk toch? Wat jammer dat jij het opeens niet meer kan/wil. Ik vond de calma speen zelf echt een onding. Avent natural ging hier wel goed. Heb je naast flesjes ook andere dingen geprobeerd? Bijvoorbeeld een bekertje of een spuitje? Een lepel zou ook kunnen. Vraagt wat geduld van degene die het geeft, maar zou in ieder geval de ergste honger kunnen stillen en jou zo wat lucht kunnen geven. En anders eens een preverbale logopedist inschakelen? Succes! 💪🏻

4 jaar geleden

Ik wil graag ook af en toe een flesje geven met gekolfde melk maar hij wil ...
Een lactatiekundige vertelde mij dat de calms speen echt alleen voor pasgeboren baby’s is (< 4 weken). Wij hebben ook een hele tijd moeten oefenen met het flesje, maar uiteindelijk pakte ze de Avent natural speen!

4 jaar geleden

Reactie op Boukje90

Respect! Dat klinkt pittig zeg! Ik kan me herinneren dat hij eerst wel uit ...
Goed onthouden zeg! Ja eerst dronk hij prima uit de fles, tot de borstvoeding opeens toch goed lukte... Ben helemaal vergeten de fles te blijven oefenen. My bad.... Ik heb ook Avent natural liggen, zal het morgen eens proberen! 💪🏻

4 jaar geleden

Thanks allen :D 💪🏻 super lief al jullie reacties 🌹 We gaan ook naar de osteopaat binnenkort omdat hij steeds boos wordt en helemaal krom trekt steeds, misschien heeft hij gewoon ergens last van 🤔

4 jaar geleden

Thanks allen :D 💪🏻 super lief al jullie reacties 🌹 We gaan ook naar de o ...
Wij gebruiken ook avent natural spenen voor t geven van gekolfde melk en hebben er ook de fopspenen van! Ook natural qua vorm! Hoop voor je dat er een oplossing komt!!

4 jaar geleden

Ik wil graag ook af en toe een flesje geven met gekolfde melk maar hij wil ...
Oh wat naar! Onze eerste was ook een flesweigeraar.. bij hem is het gewoon nooit gelukt. Ik werkte toen niet, dus dat scheelt. Maar dat gevoel van er áltijd moeten zijn.. en als je even weggaat dan is het hopen dat hij niet eerder komt voor melk. Ik werk nu wel en voor onze jongste (bijna vijf maanden) is wel opvang nodig, drie halve dagen. Het flesje ging ook moeizaam, maar sinds een poosje pakt ie en en gaat het goed! Wat een opluchting. Mijn tip, blijf proberen! En anders.. de vaste hapjes beginnen nu ook, je kunt daar ook melk doorheen doen, zodat iemand anders het met een lepeltje kan geven. Of cupfeeding? Heb je daar al eens naar gekeken ? Lukt het werken vanuit huis trouwens wat met een baby?

4 jaar geleden

Reactie op Boukje90

Hier ook nog steeds volledig borstvoeding. Ik merk nu ze wat ouder wordt da ...
Bij de oma’s krijgt ons zoontje 180 ml per keer om de 3-4 uur, ook op verzoek en ongeveer hetzelfde ritme als thuis. Hij drinkt de flesjes ook altijd leeg. Maar dit is waarschijnlijk rustiger dan bij een opvang.

4 jaar geleden

Hier ook volledig borstvoeding, kleine is 19 weken (4 maanden oud). Hij komt om de 2 uren overdag. Slaapt heel weinig, vaak hazeslaapjes van 10 tot 30 min. Maar in de nacht slaapt hij 10 tot 12 uren door. Dus dikke prima dat hij overdag wakker is 🤭. Voedt hem in de nacht bijna niet meer. Enkele keer komt hij eerder, maar dat is prima te doen. Bij papa en opvang drinkt hij ook om de 2 uren, dan 100-120cc. Heb een kleintje nog, 5.5 kilo en 61cm lang.

4 jaar geleden

Reactie op Yuentje

Hier ook volledig borstvoeding, kleine is 19 weken (4 maanden oud). Hij kom ...
Owja, hij drinkt heel goed uit de fles. Omdat ik vanaf eerste week al flesje geef (moest 24 uur doorkolven omdat hij onder 10% geboortegewicht kwam, hierdoor moesten we bijhouden hoeveel hij dronk. Hij deed het supergoed uit de avent natural speen/fles. De madela calma lukte overigens niet.) Heb altijd wel flesjes blijven geven en ook moest ik met tepelhoedje voeden. Hierdoor raakt hij gewent aan het plastic stukje en pakt mijn borst niet zonder tepelhoedje 😝. Nouja, als dat het ergste is, blijf ik voeden met een tepelhoedje.

4 jaar geleden

Reactie op laetvm

Oh wat naar! Onze eerste was ook een flesweigeraar.. bij hem is het gewoon ...
Ik ben heel goed geworden in superveel doen in metat korte bursts 🙈 Ben nog niet overdreven productief, maar op sommige dagen verzet ik toch redelijk wat werk! Heb een eigen bedrijf dus kan wel zelf mijn uren bepalen, dat helpt ;)

4 jaar geleden

Onze dochter is 18 weken en een hele lange meid! Ze is al ruim 67 cm en 7,7 kg (ze was 53cm en bijna 4kg bij de geboorte). Ik geef volledige borstvoeding en ze komt elke 4 uur. Vaak slaapt ze tot half 8/8 uur, dan om 11 uur, 15 uur, 19 uur en dan brengen we haar naar bed. Ook geef ik ik 23.00 uur nog borstvoeding als ze half slaapt😊. Snachts drinkt ze al minimaal 5 weken niet. Maar ze drinkt op de opvang wel 200-230ml en ik heb het idee dat ze dat alle voedingen wel kan drinken. Wij hebben ontzettende mazzel dat ze super goed slaapt. Maar ik ben ook enorm moe. Misschien moet ik mijn ijzer ook even testen. Wat vervelend dat je ook zo moe bent!

4 jaar geleden

Reactie op Yuentje

Hier ook volledig borstvoeding, kleine is 19 weken (4 maanden oud). Hij kom ...
Deden ze bij jou niet moeilijk bij het cb? Onze meid is nu 16 weken en 6,2k en was een aantal weken geleden met meten 61cm... ze zeiden dat ze min 100gr per week moest aankomen en maakte mij heel onzeker of ik wel genoeg bv had :( sindsdien worstel ik erg met mn bv alsof het door de onzekerheid omlaag is gegaan

4 jaar geleden

Mijn dochter is 19weken en ik geef volledig borstvoeding. Ik werk ook 36uur per week. Tussen middag heb ik een uur de tijd om te kolven, in de ochtend rond 6uur kolf ik voordat ik ga werken.. Dus dar maak ik gebruik van, zeker dat ik van cao recht heb tot 9maanden oud. Dochter slaapt door, wordt wel eens nachts wakker maar dan krijg zij speentje en dan slap zij door. Ik vind het zo mooi te doen.

4 jaar geleden

Reactie op jana5690

Deden ze bij jou niet moeilijk bij het cb? Onze meid is nu 16 weken en 6,2k ...
Laat je niet gek maken! Borstvoeding is gewoon goed.

4 jaar geleden

Reactie op jana5690

Deden ze bij jou niet moeilijk bij het cb? Onze meid is nu 16 weken en 6,2k ...
Lijkt me toch een goed gewicht? Heb je een whocurve? Daar kan je het mooi bijhouden en zien of ze voldoende bijkomt 😊 hier was ze op 20w, volledig bv ook, 66cm en 7kg maar zit wel boven de gemiddelde baby op de curve

3 jaar geleden

Reactie op LiesVM

Lijkt me toch een goed gewicht? Heb je een whocurve? Daar kan je het mooi b ...
Ja dat dacht ik ook! Maar bij het cb hebben ze me heel onzeker gemaakt maar ik las een artikel dat bv babies vanaf 4 maanden wat meer stabaliseren dan kv babies die groeien even hard door en dat daar in de curve geen rekening mee gehouden wordt. Nu sta ik als een gek iedere paar dagen op De weegschaal en twijfel ik iedere dag of ze voldaan is😅heel kut

3 jaar geleden

Reactie op jana5690

Ja dat dacht ik ook! Maar bij het cb hebben ze me heel onzeker gemaakt maar ...
De curve van het consultatiebureau is gebaseerd op NL kindjes waar de meerderheid van de data kunstvoeding krijgt. De who curve zit meerderheid borstvoeding achter. Het is dus geen borstvoeding dip, maar een kunstvoeding spurt, die van nature misschien dus helemaal niet nodig is. Kijk naar allebei de curves en hou in de gaten of je kindje voor zichzelf goed groeit. Laat je niet gek maken door dat de groei niet aan kunstvoedingsnormen voldoet :) je geeft heel veel goede stoffen mee en doet het super goed!

3 jaar geleden

Reactie op LiesVM

Lijkt me toch een goed gewicht? Heb je een whocurve? Daar kan je het mooi b ...
Ik zou inderdaad een WHO curve maken. Op de TNO curve die het CB gebruikt zie je vaak dat BV kindjes eerst harder groeien en met 4 maanden juist iets minder hard. Op de WHO curve zou je kindje de lijn wel gewoon moeten volgen. Ik zou die voor jezelf eens maken (Growth is bijvoorbeeld een fijne app), dan kun je goed zien of ze wel of niet hard genoeg groeit. Zie je op de WHO curve geen daling, dan weet je dat het goed zit. Zie je wel een daling, dan weet je dat je zorgen toch terecht zijn en kun je proberen om nog een extra voeding in te lassen.