127 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op jana5690

Deden ze bij jou niet moeilijk bij het cb? Onze meid is nu 16 weken en 6,2k ...
Nee, juist tegendeel. Ik dacht ook dat hij te weinig groeide. Maar de arts van het CB zei juist dat ik geen zorgen hoeft te maken en dat hij ruim 550 gram gegroeid is in 4/5 weken. Ze zei is vrij normaal met borstvoeding, eerst schieten ze omhoog (groeien ze heel hard) en daarna wat minder snel. Voor de zekerheid (en mij gerust te stellen) mocht ik over 4 weken nog eens langskomen om hem te wegen. De afspraak is volgende week. Ben ook reuze benieuwd hoe hij gegroeit is dit keer....

3 jaar geleden

Ok, mijn zoontje heeft nu twee tandjes, vlijmscherp... Wat doen we tegen bijten op tepels en eraan trekken? Auauauauau 😭

3 jaar geleden

Ok, mijn zoontje heeft nu twee tandjes, vlijmscherp... Wat doen we tegen bi ...
Zelf nog geen ervaring mee maar op la leche league gelezen dat je dan best telkens afkoppelt, neen zegt en eventjes pauzeert. Maar tis eventjes 'doorbijten' 😔

3 jaar geleden

Reactie op LiesVM

Zelf nog geen ervaring mee maar op la leche league gelezen dat je dan best ...
Dit inderdaad! Mijn oudste heeft maar een keer gebeten (10 maanden), die schrok er zelf zo van dat hij een paar dagen de borst geweigerd heeft. Kwam gelukkig wel weer goed. Je kunt ook zijn neusje even in je borst duwen. Dan moet hij wel loslaten om weer licht te krijgen.

3 jaar geleden

Even iets heel anders, ik heb de afgelopen twee dagen met Jinte meegedaan aan een onderzoek naar de invloed van werk op moedermelk. Vond het een kleine moeite en een interessant onderwerp. Mochten nog meer moeders dit interessant vinden dan kan ik het zeker aanraden!

3 jaar geleden

Hoelang doen jullie kindjes over een voedingsessie?

3 jaar geleden

Hoelang doen jullie kindjes over een voedingsessie?
Als ik beneden zit en ze is afgeleid een minuut 🙄 in een rustigere omgeving ergens tussen de 5-20 minuten. Meestal overdag 5-10 en in de nacht als ze meer focus heeft 15-20.

3 jaar geleden

Hoelang doen jullie kindjes over een voedingsessie?
In de nacht max 10 minuten en overdag max 5. Ze is heel erg afgeleid, steeds vast en los 🙄

3 jaar geleden

Hoelang doen jullie kindjes over een voedingsessie?
Ik heb er eentje die graag de tijd neemt.. savonds voor het slapen kan ie rustig 40!!!! Minuten drinken. En de eerste ochtend voeding ook. Overdag gemiddeld 10 minuten denk ik. Dan is ook vaker afgeleid en heeft ie er eigenlijk geen tijd voor...

3 jaar geleden

Ok dan is het dus niet heel gek dat ik soms 8minuten voor elkaar krijg en als hij gaat slapen in de avond een half uur, snachts ook 25 min ongeveer. Overdag echt alleen moeilijk doen, afgeleid zijn, keihard de andere kant op willen kijken en dan drie minuten drinken, rondkijken, nog een minuut, rondkijken, nog twee minuten..

3 jaar geleden

Reactie op AHo

In de nacht max 10 minuten en overdag max 5. Ze is heel erg afgeleid, steed ...
Gelukkig, meer van die drukke aapjes aan de borst 🙈

3 jaar geleden

Ok dan is het dus niet heel gek dat ik soms 8minuten voor elkaar krijg en a ...
Heel normaal! Hoort bij de leeftijd!

3 jaar geleden

Hoelang doen jullie kindjes over een voedingsessie?
Hier meestal ook maar een minuut of 10 maximaal. Efficiënt slurpen en weer door naar het entertainment! 🥳

3 jaar geleden

Hier tussen de 5 en 30 minuten, maar ik denk dat het meestal ongeveer 15 minuten is. In drukke omgeving ook korter dan rustig op bed. Ons zoontje houdt ook meer van entertainment! 🥳🤣

3 jaar geleden

Hier meestal 5 tot 10 minuten. En dan heeft hij beide kanten gehad. Maar hij drinkt ook met periodes langer. Dan is hij ineens 20 minuten of langer bezig. Soms vraag ik me echt af of hij wel wat binnen krijgt in die 5 minuten, maar hij komt genoeg aan en kan ook 3 tot 4 uur mee tot de volgende voeding

3 jaar geleden

Ik heb vroeg in de ochtend een tepelbijter😖 Ze doet dit nu ook als haar luier vol zit. Of ze rukt 'm er bijna af als ik haar op de bank aan t voeden ben, wanneer ze afgeleid wordt😢🤪 #snapjijhetnog?

3 jaar geleden

Hier nog volledige borstvoeding! 5.5 maand is ze... inmiddels werk ik ook weer 4 dagen in de week. Ze krijgt thuis alles live... ik denk nog steeds 7 a 8 voedingen met de nacht meegenomen. Misschien zelfs wel iets meer🙈. Op t kdv krijgt ze 3 flesjes van 150cc. Soms gaan ze helemaal op, soms laat ze 30cc staan. Ik kolf zelf 2x pd op t werk met 4 uur ertussen. Mijn kolfopbrengst is wel te weinig dus thuis kolf ik waar t kan nog bij voor de volgende dag.

3 jaar geleden

Reactie op BelandaKecil

Ik heb vroeg in de ochtend een tepelbijter😖 Ze doet dit nu ook als haar lu ...
Heeft ze al tandjes? Mijn zoontje heeft er twee en doet dit ook.. Nou echt alsof er een piercing doorheen gedaan wordt 😨🥵

3 jaar geleden

Hier ook een volledig bv! Maar ik durf bijna niets meer dan dat te zeggen 🙈 Benthe slaapt vanaf de 3 weken de nacht door en heeft lang op 6 voedingen gezeten (om de 4uur en in de vroege avond een cluster). Sinds 2-3 weken is ze uit zichzelf terug gegaan naar 5 voedingen en horen we haar niet meer als ze om 19u in bed gelegd wordt. Ik geef de droomvoeding nu om 22.15u.. Ze is wel echt een slaapkop; slaapt regelmatig 2 keer per dag 2,5uur of langer 😴 Ze woog 5,7 bij de 3 maanden prik. Nu is ze 4,5 maand..

3 jaar geleden

Ik geef ook nog volledige borstvoeding aan een groot meisje (terwijl ik zelf best klein ben, maar ze heeft een grote papa haha). Ze is nu bijna 5 maanden en heb haar nog niet gewogen en gemeten. Maar ze was met 4 maanden al 67 cm en 7,6 kg. Ik voed haar op de volgende momenten 7-8 uur 11 uur 15 uur 19 uur 23 uur (droomvoeding) Ze sliep bij 10 weken al volledig door en sliep daarvoor ook fantastisch. Maar sinds een paar weken is ze snachts veel wakker en onrustiger. Ik ben ook super moe en om de havenklap een nieuw griepje.