127 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Lisannevz

Hier ook een volledig bv! Maar ik durf bijna niets meer dan dat te zeggen � ...
Ik snap dat je bijna niks durft te zeggen haha... Jaloers!!! 🤭Heerlijk zeg, lekker genieten van de nachtrust! Hier ook nog volop bv. Schema hebben we niet omdat de nachten altijd anders zijn. Ik mik altijd op elke drie uur ongeveer. Bij anderen (kdv, oppas) lukt dat altijd prima, als ik in de buurt ben wat minder. Dan komt ie toch vaak wat eerder ook, of ik pak m eerder, maar dat is dan ook prima.

3 jaar geleden

Reactie op Lisannevz

Hier ook een volledig bv! Maar ik durf bijna niets meer dan dat te zeggen � ...
Alleen maar lekker toch! Stel dat dit gelezen wordt door moeders die bv overwegen dan is het fijn om dit soort verhalen ook te lezen.

3 jaar geleden

Mijn dochtertje is 5,5 maand en krijgt nog volledig borstvoeding + sinds gisteren Rapley methode toegepast. Ze drinkt nog 10/11 keer per dag :) Is het een oplossing om misschien op een veilige manier samen te slapen/voeden in bed. Mijn dochtertje slaapt ook op haar buik... als ze aan de borst terug volledig in slaap gevallen is leg ik haar terug op haar buik in bed. :)

3 jaar geleden

Heeft ze al tandjes? Mijn zoontje heeft er twee en doet dit ook.. Nou echt ...
Nog niet, maar ik heb het vermoeden dat dit niet lang meer gaat duren... ze kauwt op alles wat los en vast zit..🙄

3 jaar geleden

Hier ook nog steeds volledig borstvoeding. Volgende week is ze 6 maanden en ik ben zo trots op ons dat we zo ver zijn gekomen en ik ben nog niet van plan om te stoppen. We zitten op 5 tot 7 voedingen per dag. Wel heb ik een vraag: het duurt altijd een paar minuten voordat mijn borst toeschiet. Mijn dochter is vanaf het begin een gulzige snelle drinker. Sinds een paar maanden heeft ze weinig geduld en raakt ze gefrustreerd als het tsr even duurt. Ze laat dan vaak de borst los en begint te jengelen totdat de melkstroom goed loopt dan laat ze niet meer los totdat de borst leeg is. Zijn er hier nog meer mama's met ongeduldige kindjes?

3 jaar geleden

Reactie op Ida1991

Hier ook nog steeds volledig borstvoeding. Volgende week is ze 6 maanden en ...
Heel herkenbaar! Het is hier elke keer strijd tot de toeschietreflex er is. Dan pas gaat hij rustig drinken

3 jaar geleden

Ik kreeg onlangs dit artikel doorgestuurd, wellicht hebben jullie er iets aan. Heeft mij erg geholpen, dacht dat ik te weinig melk had of dat onze zoon te weinig dronk. https://eurolac.net/dip-normaal-verloop-of-te-weinig-voeding/

3 jaar geleden

Ja, hier ook nog steeds borstvoeding🥰 Hij is nu ruim 5 maanden en 71cm lang en weegt 8700gram💪💪 Ik vind het zo onwijs fijn het nog te mogen/kunnen geven en dat hij er onwijs goed op groeit! Wat blijft het bijzonder zeg! 😍😍😍😍 Maar inderdaad, het is zo vermoeiend en vooral als er nachten zijn waar hij 3x komt. Nu gaat het sinds een paar nachten weer de goede kant op. Dan wordt hij rond 22:30 a 23:00 wakker en wilt dan drinken en dan komt hij tussen 4 en 5uur voor de nachtvoeding. Hij ligt nog heerlijk naast mij in de co-sleeper maar moet nog wel erg vaak speentje erin doen😅🥱

3 jaar geleden

Hoi dames! Geven jullie ook nog steeds volledig borstvoeding? Ik heb een vraagje over de nachtvoedingen. Slapen jullie samen en zo ja, drinkt de kleine ook als jijzelf doorslaapt? Onze zoon slaapt bij ons in bed, maar niet continu onder mijn arm (last van m'n schouder). Als hij wakker wordt om te drinken leg ik hem meer naar beneden zodat hij bij mijn borst kan. Dan lig ik dus wakker tot hij klaar is. Het lijkt me zo heerlijk als hij drinkt wanneer hij wil en ik er niet wakker van hoef te worden, maar dat lijkt me bijna iets onmogelijks. Of toch niet?

3 jaar geleden

Ik geef nog steeds bv; 4x per dag en een enkele keer nog 1x in de nacht (tussen 19u en 7u). Verder eet ons zoontje vaste voeding 3-4x per dag en drinkt daarbij (in totaal op de dag maximaal 100 ml) moedermelk uit een 360 graden beker. Ons zoontje slaapt sinds de eerste week al in zijn eigen ledikant. Ik kan me ook niet zo goed voorstellen dat je kunt doorslapen tijdens het drinken en hoe je dan moet liggen. Enkele keren heb ik liggend gevoed en ik vond dit niet heel relaxt liggen, maar misschien had ik niet de juiste houding hierin.

3 jaar geleden

Ik geef nog steeds volledig borstvoeding. Overdag zo’n 5-6 voedingen en ‘s nachts een stuk of 3. Wij slapen samen. In principe leg ik mijn dochter aan als ze wakker wordt en leg ik haar terug (een stukje naar boven) als ze klaar is. Maar ik word ook vaak genoeg een hele tijd later wakker met een slapende baby aan m’n tiet 😅

3 jaar geleden

Reactie op Maytwenty

Ik geef nog steeds volledig borstvoeding. Overdag zo’n 5-6 voedingen en ‘s ...
Hahaa ik herken dat, slapende baby aan mijn tiet. K slaap ook samen met de kleine en liggend voeding geven in de nacht maakt de nacht wat makkelijker 🤪

3 jaar geleden

Reactie op Amberxrj

Hahaa ik herken dat, slapende baby aan mijn tiet. K slaap ook samen met de ...
Maar echt! Vannacht was het 6 keer. Stel je voor dat je er 6 keer uit moet?!? Hoe doen mensen dat 😂

3 jaar geleden

Reactie op Maytwenty

Maar echt! Vannacht was het 6 keer. Stel je voor dat je er 6 keer uit moet? ...
Mijn zoon is gelukkig nooit 6x in de nacht gekomen, wel 2-3x. Dat is inderdaad zwaar vermoeiend!! 😓

3 jaar geleden

Reactie op Maytwenty

Maar echt! Vannacht was het 6 keer. Stel je voor dat je er 6 keer uit moet? ...
Soms krankzinnig worden en soms er gewoon niet bij nadenken haha, ik heb toen mijn kleintje 4-6 maand was elke nacht elk uur wakker geweest voor een voeding.. Nu is het soms op een slechte nacht nogsteeds 5x

3 jaar geleden

Reactie op XSaar

Soms krankzinnig worden en soms er gewoon niet bij nadenken haha, ik heb to ...
Ja hier ook (met 10 maanden) 3 is tot nu toe het minste.. maar ben zo blij met samen slapen

3 jaar geleden

Reactie op Maytwenty

Ja hier ook (met 10 maanden) 3 is tot nu toe het minste.. maar ben zo blij ...
Heftig is dat hé.. pff Samen slapen, daar heb ik me nog niet aan gewaagd: steeds die angst dat ze er gewend aan zouden raken en het dan geen oplossing maar noodzaak gaat worden 😯

3 jaar geleden

Reactie op XSaar

Heftig is dat hé.. pff Samen slapen, daar heb ik me nog niet aan gewaagd: ...
Ik denk maar zo, als ze 16 is slaapt ze vast in dr eigen kamer. Ik vind persoonlijk gewenning niet erg, ik slaap inmiddels ook niet meer rustig zonder haar naast me. Maar ik begrijp absoluut dat dit niet voor iedereen werkt!

3 jaar geleden

Wat fijn deze reacties! Onze zoon wil ook nog ongeveer 3/4x per nacht drinken. Word er soms helemaal gek van, ben dan zó moe! Samen slapen is dan echt wel een uitkomst.

3 jaar geleden

Hier 10 maanden bijna en ook nog ongeveer 6 voedingen en dan nog 2 a 3 x snachts. We zijn op een geven moment ook maar samen gaan slapen, meeste nachtrust voor iedereen 😊