135 Reacties

3 jaar geleden

Sinds de klok verzet is is onze dame ook vroeg wakker. Hadden het volgende slaap ritme: 0830-1000 1230-1430 1630-1730 1930 naar bed Voorheen was ze vaak 0745u en pas wakker, maar sinds dien is het vaak een stuk vroeger. Hebben er soms ook dagen bij zitten dat ze om 0400u denkt dat haar dag al begonnen is. Hoeft dan geen flesje of iets, maar babbeld op hoog volume dat iedereen dan wel wakker word. Tot nu toe nog niks gevonden wat helpt. Dus ik lees mee.

3 jaar geleden

Onze dochter van bijna 6 maanden is ook om 05.30 uur wakker! Tip is om je baby niet voor 9 uur te laten slapen in de ochtend, dit omdat ze het dutje dan verlengen aan de nacht. Wij brengen onze dochter na 9 uur naar bed, maar wordt toch wakker om 05.30 uur, maar wie weet werkt t bij jullie wel :)

3 jaar geleden

Reactie op ElinexY

Sinds de klok verzet is is onze dame ook vroeg wakker. Hadden het volgend ...
Precies hetzelfde verhaal hier... sliep al weken tot 8 uur in de ochtend .. haha

3 jaar geleden

Voor het verzetten van de klok kwam ze al om 5.30/6 uur paar daagjes van te voren gerekt en na het verzetten van de klok ook gewoon weer netjes om 5.30/6 uur. Half 5 vond ik wel echt veel te vroeg. Maar zij bepaald.....zeker in het weekend is het jammer, maar aan de andere kant...een stabieler ritme dan dit is er niet馃檲馃ぃ

3 jaar geleden

Wat toevallig! Ik wilde hier net een vraag over stellen. Ons mannetje is ook sinds een week of 2 om 5.30/5.45 wakker. Hij ligt dan eerst volop te kletsen maar rond 6.15 wil hij toch meer. Hij krijgt dan rond 6.30 een fles maar dat gebeurt allemaal boven en zonder veel licht, alsof het een nachtvoeding is. Vaak lukt het hem dan om weer in slaap te vallen en slaapt hij weer tot 7.30/7.45 door. Sowieso halen wij hem er niet uit v贸贸r 7u, ook al is hij wakker. Op die manier proberen we hem te "leren" wanneer de dag 茅cht begint. Vandaag was alleen drama.....om 5.30 wakker, om 6.15 al huilen voor een fles, dus die maar gegeven en een schone luier aangedaan. Daarna heeft hij tot 7.10 de hele tijd liggen kletsen en draaien naar z'n buik. Hij weet nog niet dat hij ook terug kan draaien, dus al die tijd ook elke keer weer geholpen om terug te komen. Hij is net weer in slaap gevallen, hopelijk slaapt hij nog even tot 8u, dan moeten we aankleden en naar de opvang..... Lang leve de koffie! 馃槈

3 jaar geleden

Ah, hier ook zo'n boefje dat rond 5en al wakker is. En ze heeft er een streek bij: speentje uit bed smijten. Ze heeft rond dat tijdstip ook standaard een tjokvolle plasluier. Dus meestal kan ik niet anders doen dan gewoon maar opstaan. Ons slaapritme voor haar: 11:00 16:00 18:00 20:00 big sleep Maar zo te lezen ligt het een beetje aan de leeftijd om vroeg wakker te worden. Allemaal rond 6mnd. :)

3 jaar geleden

Ik voed expres om 04 nog even 10 min, dan slaapt hij niet tot 5:30 maar 7:15 馃憤馃徎 Ben zelf totaal 25 min uit bed voor die stop

3 jaar geleden

Slaaptipsvoorbabys is een website en Instagram. Zij heeft een gids voor vroege vogels!! En veel YouTube video's met handige methodes. Succes

3 jaar geleden

Zooo herkenbaar! Meneer is sinds paar weken standaard 5.30 uur wakker. Wat wij hebben gedaan vanmorgen is de app met zachtjes een stofzuiger geluid aangezet. Meneer was in slaap gevallen tot 6.45 uur. Hoop dat het morgen weer werkt;)

3 jaar geleden

7:30 wakker 8:00 melk 9:00 ontbijten 10:00 - 11:30 dutje 12:00 melk 13:00 middagmaal 14:00 - 15:30 dutje 16:00 melk 17:00 dinner 19:00 slapen Hij komt de hele nacht voor een voeding dus vaak wordt hij gewoon vermoeid wakker en kan die de uren maar moeilijk aanhouden 馃槄

3 jaar geleden

Ik denk dat een uurtje slaap als laatste dutje te lang is. Ik maak haar echt wakker na 30min, max 45min als de andere dutjes niet super waren. En eerste dut ten vroegste 9u denk ik best 馃槉

3 jaar geleden

Reactie op LiesVM

Ik denk dat een uurtje slaap als laatste dutje te lang is. Ik maak haar ec ...
Hier sluit ik mij bij aan. Ochtenddutje idd pas vanaf 9 uur doen en laatste dutje een powernap, niet te lang

3 jaar geleden

Reactie op cha2020

Hier sluit ik mij bij aan. Ochtenddutje idd pas vanaf 9 uur doen en laatste ...
Maar als die toch rond half 6/6 uur wakker is, is een ochtend dut om 9u toch erg lang rekken hier hoor..

3 jaar geleden

Reactie op Mommsy

Maar als die toch rond half 6/6 uur wakker is, is een ochtend dut om 9u toc ...
Ja snap ik! Ik heb dit wel een aantal dagen gedaan en nu wordt hij om 06:30 wakker. Dus ik geloof er wel in

3 jaar geleden

Reactie op cha2020

Ja snap ik! Ik heb dit wel een aantal dagen gedaan en nu wordt hij om 06:30 ...
Bedankt voor de tip. Ga dit proberen. Hier ook een dame elke dag 05:30 uur wakker, 5,5 maand

3 jaar geleden

Reactie op Claudiiaa

Bedankt voor de tip. Ga dit proberen. Hier ook een dame elke dag 05:30 uur ...
Hopelijk lukt het! 馃檹馃徎

3 jaar geleden

Wij gaan vandaag de tip van het korte dutje proberen, nog 5 minuutjes dan maak ik hem weer wakker. Ben benieuwd wat het morgen oplevert

3 jaar geleden

Wij gaan vandaag de tip van het korte dutje proberen, nog 5 minuutjes dan m ...
Hier net ook gedaan... laatste dutje was rond de 45 minuten... vandaag wel hele dag naar de opvang geweest, dus we gaan het zien morgen ochtend馃槄...

3 jaar geleden

Reactie op Babymay

Hier net ook gedaan... laatste dutje was rond de 45 minuten... vandaag wel ...
Hij was ook naar de opvang geweest. Had daar ook maar korte slaapjes van max een uur en tien minuten geslapen. Moest hem wel echt wakker maken net, maar door dat halfuurtje is hij wel aan zijn 3,5 uur slaap gekomen vandaag.

3 jaar geleden

Het was 5.36 vanochtend....w茅l begon hij pas om 6.45 om de fles te vragen, dus dat scheelt. Maar nu wil meneertje niet meer slapen en ligt hij te spelen in zijn box. Ik ben benieuwd hoe lang hij dat gaat volhouden zonder slaap tot 9.00 馃槈