6 Reacties

3 jaar geleden

Activiteiten om de motorische ontwikkeling per leeftijdsfase te stimuleren Sensomotorischt Activiteiten per leeftijd

3 jaar geleden

Meertaligheid!! Op den duur weet ik niet meer in welke taal ik moet spreken met mijn kind. Ik brn bang dat zijn nederlandse taal niet voldoende gestimuleerd zal worden op school maar vinf het ook moeilijk om verschillende talen te combineren in thuiscontext. Wat raadt u aan? Beter thuistaal enkel of zowel thuistaal als nl spreken met het kind? En hoe pak ik het beste aan? ❤️

3 jaar geleden

Waar ik meer over zou willen lezen: * Multiculturaliteit icm opvoeding en daar als ouders balans in vinden. * Educatief spel voor kinderen t/m 1 jaar op laag budget. * Gevoelige kinderen/ HSP

3 jaar geleden

Reactie op Eyrizu

Meertaligheid!! Op den duur weet ik niet meer in welke taal ik moet spreken ...
Ik heb dat eens nagevraagd, daar wij Engels, Frans, Arabisch en Nederlands praten thuis.. Natuurlijk in combinatie met elkaar en tegen het kind. Ik spreek 2 talen en mijn man 3. Als tip kreeg ik mee om het kind met jouw moedertaal op te laten groeien. In mijn geval Mama : Nederlands, Papa : Arabisch. Tegen elkaar spreken we Engels en mijn man spreekt Frans tegen familieleden. Op school leren ze vanzelf correct Nederlands. Het is juist goed om dit vanaf jonge leeftijd mee te geven, groetjes

3 jaar geleden

Reactie op Eyrizu

Meertaligheid!! Op den duur weet ik niet meer in welke taal ik moet spreken ...
Deze kan ik wel beantwoorden zonder blog: het is het beste om per persoon 1 vaste taal te spreken, en niet meerdere talen door elkaar omdat dit verwarrend is en het kind dan geen één taal goed leert. Dus bijvoorbeeld papa spreekt altijd Engels en Mama altijd Spaans. Als ze wat ouder zijn kun je eventueel kiezen om filmpjes altijd in een 'derde' taal te laten kijken/luisteren.

3 jaar geleden

HSP bij baby’s. Hoe daar achter komen en mee om gaan. Wij beiden hebben HSP. En ons zoontje heeft sommige symptomen ook merken we en horen we van de opvang.