13 Reacties

3 jaar geleden

Gewoon naar de dokter gaan en een zalfje vragen ? Heb ik ook en werkt perfect

3 jaar geleden

Wij gebruiken miconazol, wel met voorschrift van de huisarts. Is ook gewoon bij de apotheek los te koop. Werkt erg goed hier

3 jaar geleden

ik heb ook zalf via de huisarts. andere zalfjes helpen niet zo goed

3 jaar geleden

Dr swab sink olie!

3 jaar geleden

https://www.tinytodd.com/ Het is erg prijzig maar dit was het enige wat hielp bij ons! Na 3 dagen smeren was het weg. Ons dochtertje zat helemáál onder en alle zalfjes van de huisarts hielpen niet of het werd zelfs erger

3 jaar geleden

Ik gebruik eczeem zalf van bepanthen, werkt heel goed

3 jaar geleden

Ik zou ook naar de huisarts gaan. De jongste heeft er gelukkig geen last van, maar de oudste wel heftig. We hebben met de huisarts en uiteindelijk ook dermatoloog lang moeten zoeken naar de juiste zalven voor hem. Cetomacrogol deed bijvoorbeeld te weinig. Als onderhoudszalf heeft hij in de zomer vaseline-cetomacrogol, de andere seizoenen vaseline-paraffine. Als het heel heftig opspeelt triamcinolon als hormoonzalf (hydrocortison deed ook niet genoeg).

3 jaar geleden

Dream cream van lush werkt hier goed, ook al gaan we nu ook experimenten met stoppen met koemelk

3 jaar geleden

Via huisarts Lanette vaseline voorgeschreven gekregen, voor paar plekjes op haar gezicht, in combinatie met hormonzalf (alleen op recept), meteen na een paar dagen was het al weg!

3 jaar geleden

Ik zou ook eerst naar de huisarts gaan of evt een homeopaat. Mijn 3 zoons hebben alle 3 eczeem gehad en zijn hiervoor onder behandeling bij een homeopaat werkt super! Alle zalfjes van de huisarts werkte maar heel even.

3 jaar geleden

Inderdaad zoals hier onder al gezegd wordt: tinytodd !

3 jaar geleden

Ik gebruik kokosolie. Ik hou niet van die chemische troep die we op ons huid smeren. Je huid is ook een orgaan die stoffen opneemt. Kokosolie doe ik elke dag op z'n buik en rug smeren en het werkt voor ons heel goed. Als hij veel jeuk heeft doe ik bij elke verschoonbeurt hem even insmeren