8 Reacties

2 jaar geleden

Goedemorgen! Ik zou nog een dutje aanbieden van 20/25 min in de ochtend! Mijn dochtertje slaapt tussen 9 en 10 nog 20/25 min (maak haar wakker) en dan slaapt ze van 13 tot 14.30/15 uur. Dan redden ze het tot 19 uur en ze slaapt de hele nacht door vanaf 19 uur.

2 jaar geleden

Reactie op Lauthij

Goedemorgen! Ik zou nog een dutje aanbieden van 20/25 min in de ochtend! M ...
Bedankt voor je reactie! Een klein probleempje, hij gaat naar de crèche waar ze alle kindjes om half 12 naar bed brengen… Thuis zou het wel kunnen, weet alleen niet of het mogelijk is om twee verschillende dagritmes aan te houden?

2 jaar geleden

Reactie op Milein

Bedankt voor je reactie! Een klein probleempje, hij gaat naar de crèche waa ...
Mijn dochtertje gaat ook 1 dag naar het kinderdagverblijf, daar doet ze geen ochtenddut meer. Thuis pakt ze dit wel gewoon weer op!

2 jaar geleden

Reactie op Lauthij

Mijn dochtertje gaat ook 1 dag naar het kinderdagverblijf, daar doet ze gee ...
Ah, fijn! Dan gaan we het proberen, dank je wel 😊

2 jaar geleden

Dit lijkt een beetje op de tijden van mijn zoontje. Hij wordt ook altijd ergens tussen 6 en 7 wakker. Hij ligt uiterlijk 12 uur in bed en is meestal binnen 10 min in slaap. Dan slaapt hij tot 13.30 en soms iets langer. Als hij tot 13.30 slaapt dan starten we de avond routine rond 18 uur en ligt hij er meestal rond 18.30 in. Het kost wel even moeite om in slaap te komen, maar meestal slaapt hij binnen 30 min wel. Voor mijn zoontje is dit op zich voldoende slaap. Hoezo vermoed je dat het te weinig is? Zou het kunnen dat het voldoende is? Of oogt hij wat moe enzo?

2 jaar geleden

Reactie op Daniela xm

Dit lijkt een beetje op de tijden van mijn zoontje. Hij wordt ook altijd er ...
Goed om te zien! Dat is idd hetzelfde schema. Hoe oud is je zoontje? Ik moet de ochtenden echt rekken tot het slaaptijd is, anders is de middag veel te lang. Hij wordt echt hangerig en moe rond 18 uur. Maar eerder dan 19 uur durf ik hem ook niet naar bed te brengen omdat hij dan nog eerder wakker wordt. Maar zoals vandaag heeft hij maar 45 minuten geslapen…

2 jaar geleden

Mijn zoontje van 17maanden gaat heeft ongeveer het zelfde ritme maar wanneer hij s avonds om 18 u moe ik brengen wij hem eerder naar bed. Hij is dan niet eerder wakker, dus denk dat hij het dan nodig heeft. Je zou het kunnen proberen

2 jaar geleden

Reactie op Milein

Goed om te zien! Dat is idd hetzelfde schema. Hoe oud is je zoontje? Ik mo ...
Mijn zoontje is 18 maandjes. Dit heeft hij inderdaad ook een tijdje gehad. Dit was bij ons alleen dan rond de 16 maanden. Wat wij deden is dan de ene dag 2 dutjes en de andere keer 1. Afhankelijk van hoe laat in de ochtend wakker werd en hoe snel hij moe was. We hebben zelfs even kort zijn ochtend dutje ingekort naar 30 a 40 minuten. Zodat hij in middag weer een dutje kon doen van 60 min. Op deze manier ging hij wel wat later naar bed in de avond. Hij kreeg over 24 uur uiteindelijk wel voldoende slaap, zo een 12 a 14 uur gemiddeld. Ik denk dat het misschien geen kwaad kan om de ene dag het ene ritme te hebben en de andere dag een ander, tot dat je merkt dat hij langer wakker kan blijven. Soms hielp het ons zoontje ook om 18 uur in bed te liggen ipv 19 uur. Doen we nu soms nog steeds, als hij inderdaad een heel kort dutje heeft gedaan.