12 Reacties

4 jaar geleden

Mijn zoontje slaapt juist bijna niet overdag. Maar het kindje van een vriendin die 5 juni geboren is slaapt ook erg veel. Na een uurtje is ze ook weer moe en gaat slapen. Zal vast wel bijtrekken op den duur

4 jaar geleden

Ja das niet heel veel! Als hij wakker is dan wel lekker alert? Drinkt genoeg? Ontwikkelt zich goed? Lijkt me als dat allemaal oké is dat het gewoon een slaapkop is.

4 jaar geleden

Ja hij wordt vrolijk wakker. Drinkt voor zover ik weet ook voldoende, maar krijgt bv. Weegt inmiddels al 7,5 kilo, dus dat zit wel goed! Heb alleen soms het idee dat hij drinkt, 10 minuten speelt en dan alweer wil slapen. Aangezien mijn oudste de meeste dagen maar 1 uur per dag sliep is dit wel meteen het tegenovergestelde haha. Ben het gewoon niet gewend, maar lekker is het wel!

4 jaar geleden

Mijn dochtertje van bijna 5 maanden is ook een slaapkop. Zij gaapt al als ik haar net uit bed heb gehaald, maar goed dat kan ook omdat ze nog even een beetje “wakker” moet worden. Zij doet ook vaak 3 slaapjes op een dag. Ik maak mij niet zoveel zorgen, ze is wel heel alert, lacht veel, gilt van plezier en is heel nieuwsgierig en maakt ook contact. Zolang dat zo is zal het wel goed zijn en anders bespreken op het consultatie bureau!

4 jaar geleden

Misschien gewoon een periode dat hij die slaap echt nodig heeft. Heb het ook eens aan CB gevraagd toen mijn zoon heel veel sliep. Ze zei me om hem dit gewoon te gunnen. Als je baby actief is tijdens zijn wakkertijd en goed speelt of rondkijkt is hij gewoon veel aan het opnemen en dat resulteert zich in meer slaap. Moest hij echt ‘platjes’ zijn als hij wakker is en je maakt je zorgen kan je altijd eens naar de arts bellen natuurlijk

4 jaar geleden

Mijn zoontje van bijna 3 had dit ook toen hij baby was. Zijn wakkertijd was ongeveer een uur en dan sliep hij ook ongeveer 1.5 uur elke keer. Nu is hij nog een slaapkop. Heeft ie van z'n moeder denk ik 😂

4 jaar geleden

Reactie op Jimmyashleyjeremih

Mijn zoontje van bijna 3 had dit ook toen hij baby was. Zijn wakkertijd was ...
Haha genieten zolang het duurt denk ik dan 😆

4 jaar geleden

Hier ook een lekker slaapkopje 😴😇🥰

4 jaar geleden

Herkenbaar, en denk dat het echt bij sprong 5 hoort en de grote ontwikkelingen die kindjes doormaken rond de 4 maanden. Als ik onze dochter later naar bed doe dan ze zelf aangeeft slaapt ze juist niet. Dus hier echt binnen het uur op bed en dan slaapt ze binnen de 20 minuten. Zij heeft altijd al lekker veel en makkelijk geslapen. Lekker het ritme van je kindje volgen. Al is het soms wel vervelend met dingen ondernemen. Maar af en toe er vanaf wijken moet kunnen, anders kom je zelf nergens meer aan toe.

3 jaar geleden

En evvj, hoe is het nu bij je zoontje? Mijn dochter heeft dit nu opeens ook al 2 dagen. Ze is nu gecorrigeerd 8 maanden. Tussendoor komt ze wel actief over, maar is heel snel moe. S middags slaapt ze dan weer bijna niet. Vindt het maar een raar ritme, maar ik volg het gewoon maar. Zou dit tijdens of na een sprongetje ofzo kunnen zijn? Sinds enkele dagen slaapt ze s nachts wel weer beter. Ze heeft 2 weken gehad dat ze elk uur even huilde enkele seconde en dan weer sliep. Het zal allemaal wel erbij horen, maar zoek toch wat bevestiging dat dit er ook bij hoort dat ze zoveel slapen ineens

3 jaar geleden

Reactie op Boukje88

En evvj, hoe is het nu bij je zoontje? Mijn dochter heeft dit nu opeens ook ...
Ja gaat eigenlijk al een tijdje weer veel beter! Hij slaapt nog steeds veel, maar kan nu ook echt 2 of soms zelfs 3 uur wakker blijven. Vorige week wilde hij meteen na de ochtendfles weer slapen, waardoor hij rond half 11 pas aan de dag begon. Ik denk wel echt dat het een fase is. Misschien omdat ze inderdaad een sprongetje hebben of meer energie nodig hebben voor een groeispurt of het leren rollen/kruipen/zitten/enz. Hier nog steeds een slaapkoppie, maar daarnaast ook een actieve bewegelijke baby van bijna 9 maanden :)

3 jaar geleden

Reactie op EVVJ

Ja gaat eigenlijk al een tijdje weer veel beter! Hij slaapt nog steeds veel ...
Ok fijn! Ik denk nu dat het bij mijn dochter een verkoudheidje is waardoor ze sneller moe is. Opeens een verstopte neus. Maar rosa ligt ook binnen 1,5 uur weer op bed s ochtends. Daarna normaal wel 2 uur wakker en s avonds 4 uur. Ze blijft de 3 dutjes houden geloof ik. Slaapkoppies inderdaad!!