6 Reacties

één jaar geleden

Hi, kan je (als het gebeurt) niet contact opnemen met de bedrijfsarts en vragen hoe dit in z’n werking gaat. Of eventueel met de hr afdeling?

één jaar geleden

Hoi! Ik heb vanwege vermoeidheidsklachten mij in de 15e week 50% ziek gemeld. Dit zowel bij mijn zoontje als dochter. Wellicht is dat een optie? Dan kan je eventueel de problemen nu al aanpakken (als je dat wil of nog niet deed natuurlijk). Of je neemt even lekker de tijd voor jezelf als je minder werkt. Dat zal je vast goed doen! Hoef je je ook helemaal niet schuldig over te voelen!

één jaar geleden

Ziek is ziek, daar staat je betaald ouderschapsverlof los van. Echter is je betaald verlof maar 1 jaar geldig. Dus mogelijk dat je niet alles meer kan gebruiken.

één jaar geleden

Hi Judith, ik herken dit wel en heb hetzelfde. Ik heb ervoor gekozen om ook een sabbatical erachteraan te plakken en ga pas werken wanneer onze tweede 6 maanden is. Ik ben nu 31 weken en met de werkdruk is het lastig. Ik ga me nu ziek melden tot aan mijn verlof om wat meer rust te hebben. Hopelijk helpt dit. Snap natuurlijk dat het niet vanzelfsprekend is om een sabbatical op te kunnen nemen en maanden geen salaris te hebben.

één jaar geleden

Ik zou je ziek melden tijdens je zwangerschapsverlof/bevallingsverlof. Dus voor het betaald ouderschapsverlof in gaat. Ouderschapsverlof is niet om ziekte uren mee op te vangen en voor de werkgever is het fijn, administratief ook o.a. als je gewoon ziek gemeld staat. Dit is bijv. ook zo als je tijdens je vakantie ziek wordt. Je wacht dan niet tot je vakantie voorbij is maar meld je in de vakantie al ziek. Je kunt je natuurlijk ook nu al (gedeeltelijk) ziek melden.

één jaar geleden

Dank iedereen voor de reacties. Ik zit er inderdaad aan te denken om mij dan wellicht tijdens het bevallingsverlof ziek te melden als ik echt merk dat het gewoon niet meer gaat en niet te wachten totdat het ouderschapsverlof ingaat. Het speelt ook mee dat het om een jaarcontract gaat die in april afloopt, en mijn contract dan waarschijnlijk niet verlengd gaat worden. Zo is het voor mijn werkgever ook beter om eerder te weten dat het niet goed gaat zodat hij alvast iemand voor mij in de plek kan zoeken en hij dan niet langer aan mij vast zit. Als het jullie duidelijk is wat ik bedoel zeg maar.