8 Reacties
één jaar geleden
Als hij het enkel bij de opvang doet en niet thuis zou je met hun in gesprek kunnen gaan. Misschien dat ze proberen die twee wat meer uit elkaar te halen of iets en sowieso aanspreken op het gedrag.
Thuis zou je kunnen focussen op "samen delen/spelen", niet alleen bij zijn speelgoed, maar ook als jij bijvoorbeeld iets doet waarbij hij zou kunnen helpen..
Je zou bijvoorbeeld als hij met een autootje speelt dat autootje kunnen pakken en zeggen van, zullen we samen spelen? Pak jij een ander autootje dan gaan we samen rijden. Oid.
Of met koken/schoonmaken, vragen of hij wil helpen..
Met je glas water vragen of hij wat wil drinken, samen uit jou glas. Dat soort dingen.
Dat hij besef krijgt dat andere kinderen soms (lees, op deze leeftijd altijd🤣) ook met hetzelfde willen spelen als waar hij mee speelt🙈
één jaar geleden
Hoe lastig ook, het hoort bij de leeftijd. Ze kunnen zich nog niet goed met woorden uiten en daardoor is bijten, slaan, schoppen, duwen een reactie. Ik heb een tweeling van 2 jaar en 4 maanden oud, m’n zoontje bijt zijn zusje heel vaak als zij speelgoed heeft die hij wil hebben. Hij kan het nog niet vragen, zij geeft het niet als hij het probeert af te pakken, dus dan maar bijten. Ik corrigeer uiteraard dat het niet mag. Op de peuterspeelzaal gebeurt het ook vaak en dan ook nog slaan en schoppen. De juffen maken er geen punt van, corrigeren en zeggen allemaal dat het een fase is. Ik heb me er bij neergelegd en als ze beter praten straks, lost het zich wel op. Uiteraard blijf ik vertellen dat het niet mag!
één jaar geleden
Mijn dochter is ook ruim 2 jaar en bijt ook als het haar niet aan staat.
één jaar geleden
Reactie op 2021Baby1
Pfoe lastig, als dat kindje blijft afpakken dan is het inderdaad logisch da ...
Beetje verschillend wie ik spreek. De een zegt het is een fase wanneer hij beter zich beter kan uiten komt het echt goed. Maar zijn vaste juf praat steeds negatiever over het bijten. En ik vind het echt vervelend maar ik kan er niet heel veel aan doen als het thuis niet gebeurd.
één jaar geleden
Reactie op Bommetje91
Als hij het enkel bij de opvang doet en niet thuis zou je met hun in gespre ...
Wij betrekken hem bij alles wat we doen en daardoor helpt hij al veel mee, maar ik ga zeker nog wat dingen proberen.
Door inderdaad het op die manier zoals je zegt leert hij misschien nog net wat meer over delen!
En niet geschoten is altijd mis.
Super dank je wel.
één jaar geleden
Als hij alleen in die situatie en naar dat kindje bijt, dan is het aan de leidster om dit te voorkomen door hen uit elkaar te houden. No way dat ze dat niet kunnen als dit in een Nederlandse opvang gebeurt, mijns inziens. Wij hebben een Belgische opvang (3 keer zoveel kindjes per begeleider) en die kunnen dat ook. Mijn zoon heeft beide kanten al meegemaakt: meermaals gebeten geweest maar ook zelf gebeten naar anderen. Het zelf bijten is gestopt na een ontwikkelingssprong. Misschien moet dat andere jongetje ook maar een leren dat hij niet alles zomaar voor het pakken heeft. Niet alleen jouw kind (en ik denk zelfs vooral niet hij) moet gecorrigeerd worden in het verhaal zoals het hier nu staat.
één jaar geleden
Dank jullie wel allemaal. Vandaag was er weer een voorval maar nu zag ik het gebeuren en kon ik er gelijk op inhaken bij de leidster.
Geeft voor nu rust. En ze gaf zelf ook aan dat mijn zoon vaak heel erg werd getriggerd.
En dan mag hij nog niet bijten uiteraard maar het is ook een peuter die dat moet leren!
Dank jullie wel voor jullie berichten!