9 Reacties

één jaar geleden

Geen vast dagschema. Wat we wel dagelijks doen is ochtend zij half uurtje tv kijken terwijl ik stofzuig. samen doen we: kleuren/tekenen, dansen, puzzelen, kleurenspel, verkleden Een rondje gaan wandelen is ook altijd wel leuk. Bij goed weer zet ik wel eens een tafeltje op met wat schilderspullen. Dan laat ik haar in dr blootje rondlopen en schilderen. Op het einde zet ik dan een kom met water en zeep dat ze daar mee kan spelen en is uiteindelijk al een heel groot deel van de verf aan dr handjes weg. Zo’n kom met water is sowieso wel leuk bij warm weer. Verder speelt ze ook wel alleen, nu is ze met de lego duplo aan het spelen.

één jaar geleden

Reactie op Sikka

Geen vast dagschema. Wat we wel dagelijks doen is ochtend zij half uurtje t ...
Fietstochtje maken en/of naar een bos/ het park ofzo gaan is ook wel leuk. Gewoon je kind lekker laten ontdekken. Keertje naar een speeltuin. Dit is allemaal wel leuk en aardig zolang je kind nog pampers draagt. 😂 Wij zijn momenteel bezig met zindelijkheidstraining en ik vind al deze dingen nu wel een heel grote stap.

één jaar geleden

Je kindje is 2 jaar toch zie ik? Waarom ben je op deze leeftijd nog op zoek naar een dagschema? Onze was al vanaf 1 jaar: de dag beleven, soms eten, soms slapen, soms drinken. Bezighouden doet hij ook grotendeels zelf, al gaan we wel eens naar de dierentuin. Kan je daar misschien de vakantie wat op inzetten, dat je kindje ook zichzelf kan vermaken?

één jaar geleden

Reactie op Boysmom90

Je kindje is 2 jaar toch zie ik? Waarom ben je op deze leeftijd nog op zoe ...
Ja maar ons zoontje heeft enorme structuur nodig dus was benieuwd hoe bij anderen de eetmomenten eruit zien speelmomenten etc

één jaar geleden

Hier staat het niet perse zo vast, maar zo loopt het vaak ongeveer. Het enige dat hier wel vast staat, is dat ze voor een middagdutje naar bed gaat tussen 12 en 13:30. Net hoe de dag loopt. Maar er moet ergens wel even geslapen worden, dat staat vast 😆 Hoe het vaak loopt. Ze wordt meestal wakker tussen 6:00 en 7:00. Ontbijten we ergens tussen 7:00 en 8:00 bijv. Zo tussen 9:00 en 10:00 fruit eten Tussen 11:30 en 12:00 lunchen Ergens Tussen 12 en 13:30 naar bed Tussen 14:30 en 1530 tussendoortje. 17:00 eten we warm En dan rond 19:00/19:30 weer naar bed. Alles hangt af van wat we op de dag aan het doen zijn. En of we bijv gewoon thuis zijn of weg gaan.

één jaar geleden

8 uur opstaan 830 ontbijten en daarna direct speelmoment 10/11 uur naar buiten (fruit moment doen we meestal buiten) 12 uur lunchen 13-15 uur slapen 1530 tussendoortje en speelmoment 1630 tv moment terwijl ik kook 17 uur avondeten 19 uur naar boven voor slaapritueel 20 uur slapen

één jaar geleden

Hier eigenlijk geen vast schema, behalve de slaaptijden maar ook die zijn bij benadering. - Meestal 6:30 wakker - 7:30/8:00 ontbijten (soms nog wat later als we eerst nog douchen of als ik boven gelijk de was doe ofzo) - Daarna ga ik ontbijten en mag hij kwartiertje tv kijken - De rest van de ochtend is een combinatie van binnen/buiten spelen, soms naar m'n ouders of een vriendin, boodschappen en huishouden. Ergens tussendoor fruit. - 12:30 lunch en 20 minuten tv kijken - 13:30 naar bed, slaapt meestal rond 14:00 - Na het slapen (slaapt meestal 2 uur, laatste tijd soms langer) samen spelen en koken. Tussendoor een snack/fruit. - 18:30 avondeten en nog even spelen - 19:15 ongeveer naar boven, maar met mooi weer is dat vaak wat later Als ik zie dat het echt mooi weer wordt dan doe ik alles wat sneller of ik stel het huishouden uit zodat we naar strand kunnen of de hele dag in de tuin kunnen zijn.

één jaar geleden

Eetmomenten: - Rond 9u ontbijt - 12:00 middageten - 16.30 fruit/koekje - 18.00 avondeten Tussendoor drinkt ze nog veel bv en water en vraagt ze regelmatig achter (een gezond) chipje, koekje, fruitje yoghurt,…

één jaar geleden

Weekend: Rond 8/8:30 wakker. Aankleden/ontbijten. 10:00 fruit, koekje, drinken 12:00 broodje + beker optimel 12:30 slapen tot 15:00 Tussendoortje, verschilt. 17:30/18u avondeten 20:00 slapen.