507 Reacties
3 jaar geleden
Mijn vk wilde mij strippen vrijdag lukte niet, nu gaan we maandag nogmaals proberen als dat niet lukt gaan we naar ziekenhuis om een ballon te laten plaatsen. Ben zelf 39 weken en baby is aan de grote kant vandaar dat ze niet lang willen wachten. Trouwens zijn er dames die goeie ervaring hebben met het plaatste van ballon?
3 jaar geleden
Update:
Gisteren rond half 2 is de ballon geplaatst.
Rond 5 uur stond ik op om naar de wc te gaan, helse stekende pijn die weg ebte en daarna een aardige bloed zee 😅
Dat werd gelukkig minder. Maar had zelf al het idee dat dat het ballonnetje misschien was.
Met douchen allemaal stolsels.
Zojuist gecontroleerd en het was inderdaad het ballonnetje.
En de stolsels waren mijn slijm prop. Heb nu ruim 2 cm ontsluiting, maar eigenlijk willen ze iets meer. Ze gaan nu overleggen met de gynaecoloog of ik nog verder geprimed moet worden door middel van een ingebracht medicijn of dat dit voldoende is om te beginnen 😅
3 jaar geleden
Ik word morgenochtend ingeleid 7 uur melden in het ziekenhuis ik heb nu al 10 dagen 5 cm ontsluiting al drie weken hele harde buiken vorige week zondagavond en nacht overgeven dus bang om iets te eten of te drinken en ik ben 3 weken geleden me moeder verloren zij is helaas overleden aan corona
3 jaar geleden
Ik word morgenochtend ingeleid 7 uur melden in het ziekenhuis ik heb nu al ...
Heel veel sterkte met het verlies van je moeder, succes met de bevalling.
3 jaar geleden
Al deze verhalen over weeenstormen maken mij echt bang... jeetje... ik durf ...
Ik wordt ook volgende week woensdag ingeleid. Begin nu ook enorme spanningen te krijgen. Ik krijg een ballonnetje om 18.30 en moet daarna in het ziekenhuis blijven. Ik heb totaal geen ervaring met het ballonnetje of überhaupt een zwangerschap waardoor ik erg nerveus begin te worden. Mijn pijngrens is ook niet hoog waardoor ik bang ben dat ik veel pijn ga hebben
3 jaar geleden
Reactie op d-emelssa
Baby loopt 4wkn voor kwa groei en heb het lichamelijk heel zwaar. Vrijdag g ...
Hier hoorde ik met 32 weken dat die kleine t gewicht had van n baby op 38 weken en lengte van 36 weken. Moest een 2e suikertest doen, maar dat was gelukkig binnen de norm.
Aankomende vrijdag inleidingsgesprek, maar kan echt niet wachten tot die kleine dr is!
3 jaar geleden
Reactie op Blijei89
Update: ook de medicatie en een nachtje ziekenhuis hebben niets gedaan. Van ...
Balen dat het niets heeft gedaan! Zo zie je maar dat toch elk lichaam anders reageert. Bij mij hebben ze besloten na de ruim 2 cm ontsluiting na het ballonnetje nog een medicijn te plaatsen. Die zit er dan tot vanavond. En verder dus ook nog even afwachten.
3 jaar geleden
Goed om alle ervaringen hier te lezen! Er is na lang beraad bij mij toch ook besloten om bij 39 weken in te leiden (ivm grote baby). Het voelt nog steeds een beetje dubbel maar we hebben ons goed ingelezen en voor en nadelen op een rijtje gezet. Aankomende week gaat de verloskundige eerst zelf nog voelen of er al wat gebeurd, zo niet dan wordt er bij 39 wkn een ballon geplaatst. Ik hoop heel erg dat de baby eerder vanzelf komt, zie er best wel tegenop en ben bang dat ik pijnstilling nodig ga hebben. Anderzijds probeer ik er gewoon heel positief in te gaan.
Heel veel succes allemaal, voor degenen die al gestart zijn met de inleiding: hopelijk gaat het soepel en hebben jullie snel je baby in jullie armen! 😊
3 jaar geleden
Succes allemaal! Ik moet mij volgende week zondag melden om te worden ingeleid met 37+2 vanwege grote baby en hoge bloeddruk. Eerst een ballonnetje proberen en kijken hoe het gaat. Ik vind het toch wel spannend hoor! 🤗
3 jaar geleden
Reactie op Mamamei89
Wat fijn om te lezen dat er zoveel goede ervaringen zijn met inleiden.
Valt ...
Hier een artikel over de statistieken. In NL gebeurd het over het algemeen vaker dan in veel andere landen. Daar staat dan wel weer tegenover dat er minder keizersnedes gedaan worden. Echt een reden wordt er verder niet genoemd overigens..
https://www.amc.nl/web/nieuws-en-verhalen/actueel/actueel/-veel-inleidingen-bij-bevallingen-in-nederland-.htm
3 jaar geleden
Reactie op Sevyfay
Hier een artikel over de statistieken. In NL gebeurd het over het algemeen ...
Ik schrik wel van het aantal knippen! 46% bij eerste bevalling...