507 Reacties

3 jaar geleden

Zelf heb ik ook een goede ervaring met inleiden. Met 38 weken zou er een ballon geplaatst worden, echter bij die afspraak (was ergens in de middag rond 14u meen ik) bleek dat ik spontaan al 4 cm ontsluiting had. Daar had ik niks van gemerkt. Dus wij terug naar huis, spullen halen en beetje chillen (😬😬) omdat ik gebeld zou worden wanneer er plek was op de afdeling. Werd om 20.30u gebeld dat er vanaf 21.30u plek was. Ze gaven me de keuze voor de nacht of vroege ochtend. Nou we waren er toch klaar voor, dus dan maar meteen doorpakken. Wij savonds naar het ziekenhuis, niemand te bekennen in het ziekenhuis. Dikke lol nog samen door de gangen sjeezen met een rolstoel 😂. Op de afdeling kreeg ik een verloskamer toegewezen, daar mijn spullen klaargelegd en voetbal gekeken (Nederland moest spelen 🤦🏼‍♀️). Ik kreeg een infuus en alles werd me heel goed uitgelegd wat er ging gebeuren. Er kwamen nog 2 spoedgevallen tussendoor en uiteindelijk werden om 00.30 u de vliezen doorgeprikt. Vanwege mijn zwangerschapssuiker deed ik mee met een studie vanuit het ziekenhuis en dan zouden ze oxytocine óf een placebo inbrengen. Welke het was zou ik dus niet weten. Het spul ging erin en daarna ging het snel voor mijn gevoel (ik had een placebo gekregen bleek achteraf). Rond 01.30 u kreeg ik wat krampen, om 02.30 u wat weeën, om 03.30 u werd het heel heftig en om 4.15u mocht ik gaan persen. Om 04.40u is toen onze zoon geboren. Ik heb geen pijnbestrijding gevraagd en dus niet nodig gehad (wilde ik ook liever niet). Kindje lag gelukkig goed en ik ben niet gescheurd of geknipt. Super fijn! Denk dat ik me daardoor ook snel weer ok voelde erna. Lekker onder de douche, naar toilet, wat eten, iedereen videobellen (zo leuk om te doen) etc. Vanwege de zwangerschapssuiker moesten we nog even een paar uur blijven. De baby moest 3x geprikt worden voor de waardes en was allemaal goed en uiteindelijk mochten we rond 17.30u naar huis. De verwachting was 2 dagen blijven maar dat hoefde dus helemaal niet. Geen ervaring met ballonnetje maar wel met het proces erna en dat heb ik heel goed ervaren! Hoop dat het nu precies hetzelfde gaat 🤞🏻 Alle dames heel veel succes!!

3 jaar geleden

Ik was trouwens in het AMC bevallen (2x), super fijne plek met hele lieve dames!

3 jaar geleden

Ik word morgenochtend ingeleid 7 uur melden in het ziekenhuis ik heb nu al ...
Ik hoop dat het meevalt voor je, mijn medeleven en heel veel sterkte gewenst 💙

3 jaar geleden

Ik moet morgen aanmelden ik wrd ingeleid vanwege grote baby rn bloedruk

3 jaar geleden

Succes allemaal met inleiden!

3 jaar geleden

Vorige week ingeleidt met 38 weken zwangerschap ivm draagster GBS bacterie. Ingeleidt d.m.v. ballonkatheter die al voor 2 cm ontsluiting had gezorgd. De volgende ochtend hebben ze m'n vliezen gebroken en 5 uur later was ze geboren 😁

3 jaar geleden

Reactie op BabyS2021

Vorige week ingeleidt met 38 weken zwangerschap ivm draagster GBS bacterie. ...
Waarom moet je dan ingeleid worden?

3 jaar geleden

Ik word aankomende donderdag ingeleid op 39+3. Eerste zwangerschap. Iemand nog tips? 😅🙈 Ik was al zenuwachtig voor de bevalling maar nu helemaal haha

3 jaar geleden

Reactie op BabyS2021

Vorige week ingeleidt met 38 weken zwangerschap ivm draagster GBS bacterie. ...
Gefeliciteerd!!🌸 Wat was de reden dat je getest bent op GBS bacterie? Een blaasontsteking?

3 jaar geleden

Ik hoop dat het meevalt voor je, mijn medeleven en heel veel sterkte gewens ...
Heel veel sterkte, hoop dat je nieuwe kleine vrucht wat pijn mag weg nemen💙

3 jaar geleden

Reactie op marizsz

Ik word aankomende donderdag ingeleid op 39+3. Eerste zwangerschap. Iemand ...
De enige tip die ik je mee kan geven, is om het 'gewoon' over je heen te laten komen. En dat is natuurlijk veel makkelijker gezegd dan gedaan. 12 jaar geleden bij mijn oudste ben ik ingeleid. Je weet gewoon niet hoe het gaat lopen. Ik was destijds 17 en stond er heel onbevangen in, liet allles over me heen komen en heb daardoor een vlotte en voorspoedige bevalling gehad, waar ik goed op terug kijk. Nu word ik waarschijnlijk volgende week ingeleid van de tweede en vind ik het ook erg spannend worden hoor! Ik denk dan: 'Kom, toen je 17 was, heb je dit gedaan! Je kan het!' Daarnaast probeer ik me vast te houden aan het feit dat ik destijds direct na de bevalling zei: "Joh, was dit alles? Zou ik zo nog een x doen!". 🤣 Nou, die uitspraak 'voel' ik op dit moment even niet meer zo hoor haha😅

3 jaar geleden

Update dag 3: Helaas vanmorgen nog niet genoeg ontsluiting door het medicijn om in te gaan leiden, dus nu is er opnieuw een ballonnetje geplaatst. Het is even afwachten wat die gaat doen. De kans is groot dat het dus pas morgen gaat worden dat ze beginnen met inleiden 😅

3 jaar geleden

Reactie op Gaby83

Update dag 3: Helaas vanmorgen nog niet genoeg ontsluiting door het medicij ...
Hier precies andersom. Na 2 dagen ballon lig ik nu voor de 2e dag aan de medicatie. Hoop zo dat het nu doorzet

3 jaar geleden

Reactie op Blijei89

Hier precies andersom. Na 2 dagen ballon lig ik nu voor de 2e dag aan de me ...
Spannend!! Het is zo onvoorspelbaar 😅 Ik was er gisteren echt van overtuigd dat dat medicijn wat zou doen aangezien de dag ervoor de ballon al aardig wat gedaan had en vrij snel ook. Succes!! 😃

3 jaar geleden

🎈 is net geplaatst. Het viel me alles mee. Zowel de verpleegkundige als verloskundige vond ik erg lief. We zijn nu weer thuis. Morgenochtend om 8.00 uur melden in het zh. Het is licht gevoelig, maar als je eenmaal in beweging bent, is er niet zoveel aan de hand. Er hangt alleen een pieletje langs je been 😅.

3 jaar geleden

Reactie op Rosan4490

🎈 is net geplaatst. Het viel me alles mee. Zowel de verpleegkundige als ve ...
Bij mij ook vanmorgen geplaatst, maar ik heb nu al echt wel regelmatig flinke krampen die komen en gaan, jij niet?

3 jaar geleden

Reactie op caatjevl

Bij mij ook vanmorgen geplaatst, maar ik heb nu al echt wel regelmatig flin ...
Vervelend! Tot nu toe niet. Hoeveel cm ontsluiting had je bij het plaatsen? Ik 1 cm. Misschien gaat het bij jou wel heel snel straks ☺️

3 jaar geleden

Reactie op Rosan4490

Vervelend! Tot nu toe niet. Hoeveel cm ontsluiting had je bij het plaatsen? ...
Ze had het niet over cm maar over een vinger, dus zal ook wel 1 cm zijn... baarmoedermond was al wel erg soepel maar niet verstreken

3 jaar geleden

Reactie op caatjevl

Ze had het niet over cm maar over een vinger, dus zal ook wel 1 cm zijn... ...
Rustig afwachten dus. Zet ‘m op! 💪

3 jaar geleden

Reactie op caatjevl

Bij mij ook vanmorgen geplaatst, maar ik heb nu al echt wel regelmatig flin ...
Ik heb ook erge krampen door de ballon 🎈 hoor! Een soort menstruatie achtig gevoel. Eergisteren had ik dat ook en toen zeiden ze dat het goed is en het dan wat doet 😅