507 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Gaby83
Ik heb ook erge krampen door de ballon 🎈 hoor! Een soort menstruatie achti ...
Jaaaa laten we daar maar vanuit gaan😅
Ik hoop stiekem dat ie er vanmiddag nog uitvalt, dan mogen we sowieso nog terug komen vandaag🤣 en lijkt me een teken van dat ie z’n werk gedaan heeft.
Wat hebben ze tegen jou gezegd?
3 jaar geleden
Reactie op caatjevl
Jaaaa laten we daar maar vanuit gaan😅
Ik hoop stiekem dat ie er vanmiddag ...
Ik heb zaterdag al een 🎈 gehad, die was rond half 2 geplaatst en rond 5 uur kreeg ik super erge kramp en begon het te bloeden. In de ochtend bleek toen inderdaad de ballon er uit te zijn.
Ik had toen 2 cm ontsluiting door de 🎈maar ze wilden 3.
Ik heb toen gisteren nog het medicijn ingebracht gekregen, dat had vanmorgen helaas niet veel opgeleverd. Ze hopen nu dat opnieuw de 🎈 zin heeft 😅
3 jaar geleden
Reactie op Gaby83
Ik heb zaterdag al een 🎈 gehad, die was rond half 2 geplaatst en rond 5 uu ...
Oooo jeetje!
Dus jij hebt al een stukkie achter de rug😬🙈
Dan hoop ik van harte dat je deze ballon snel met goed resultaat verliest!
Ik ben blij dat ik wel duidelijk voel dat er iets gebeurd daarbinnen...
Dus hopelijk is het allemaal niet voor niks😊
Zet m op💪🏼
3 jaar geleden
Reactie op caatjevl
Oooo jeetje!
Dus jij hebt al een stukkie achter de rug😬🙈
Dan hoop ik van ...
Ja! We gaan het zien 😃 Wel spannend omdat je echt geen idee hebt wat het gaat doen.
Ik zou officieel vandaag een ballon krijgen ivm grote baby en hoge bloeddruk, maar moest toch zaterdag opgenomen worden met zwangerschapsvergiftiging, dus toen zijn ze al gelijk begonnen.
Succes 😃💪🏻 Hopelijk doet alles snel z’n werk
3 jaar geleden
Reactie op judith82
Ja dit valt me ook op. Interessant.
Ik heb van mijn VK gehoord dat het een soort gewoonte is geworden bij babies die >3,5k worden verwacht om ze te halen. Helemaal bij een eerste zwangerschap wanneer je niet weet hoe ‘goed’ de moeder kan bevallen. Vanaf week 38 is je baby natuurlijk af en is alleen groter aan het worden wat het nog belastender maakt voor de uitgang. Helemaal voor een eerste keer bevallen.
Maar het is mij toen ook verteld dat kleine babies soms minder kracht hebben om eruit te komen dus dat de moeder ook meer uit eigen kracht moet bevallen. Wat ook geen pretje is.
Ik was bij mijn eerste bevalling spontaan eerder gaan bevallen, alles ging heel soepel. Nu ben ik 38w en redelijk klaar mee! 😅
Maar toch vind ik inleiding jammer en zou willen afwachten dat het vanzelf begint. Tenzij er medische redenen voor zijn, uiteraard.
3 jaar geleden
Wat fijn om hier alle ervaringen te lezen! Ik ben nu 37+3 en vanwege HG aangegeven dat ik eerder ingeleid wil worden. Ik slaap al maanden bijna niet, ik geef ondanks medicatie nog elke dag en nacht over en psychisch is elke dag zwanger voor mij een dag teveel.. Na een beetje kibbelen (week 38 VS week 39) mag ik nu volgende week maandag om 10.45 terugkomen om te kijken hoe of wat. Ik ben dan 38+3. Ik hoop dat m'n lichaam dan zelf al wat gedaan heeft, maar waarschijnlijk wordt het een ballonnetje en dan afwachten. In ieder geval volgende week bevallen zei de gynaecoloog! Spannend zeg! Tot die tijd blijf ik zeker meelezen met jullie ervaringen!
3 jaar geleden
Ik heb van mijn VK gehoord dat het een soort gewoonte is geworden bij babie ...
Interessant, mijn eerste was ook kleiner dan 3,5k. Die kwam natuurlijk bij 41.3 en was 3000g. Ik heb 55 min geperst, wat volgens de verloskundige die aanwezig was netjes was voor een eerste. Bleek later dat onze zoon volgens de statistieken te klein zou zijn geweest. 😅
Hij doet het nu prima 😌
Ze wilden me nu een medicijn geven om de groei te voorspoediger, hebben we uiteindelijk niet gedaan. Ik ben dus heel nieuwsgierig wanneer dit kindje zal komen en hoe zwaar ze zal zijn.
3 jaar geleden
Reactie op judith82
Interessant, mijn eerste was ook kleiner dan 3,5k. Die kwam natuurlijk bij ...
Ja, het is altijd zo subjectief vind ik. Hoe groot, hoe klein, hoe lang persen is lang? Of kort?
Ik had een baby van 3,4k. De ene zegt ‘groot baby!’ de ander vindt het dan weer normaal...
Ik heb 20min geperst, vond ik zelf erg weinig. Maar hoorde weer laatst van een nieuwe VK: ‘lekker gemiddeld’. 🤷🏻♀️
Gewoon doen waar jij je goed bijvoelt is eigenlijk het meest belangrijk. Dan maar even afwachten in ons geval! 🙂
3 jaar geleden
Reactie op Rosan4490
Hoe gaat het nu? Nog veel last?
Ik heb alleen maar last van moeten poepen. ...
Haha daar heb ik geen last van!
Heb echt wel lichte weeen of flinke krampen iedere 5/6 minuten.... maar de ballon zit nog, dus die ontsluiting is blijkbaar nog niet voldoende...
3 jaar geleden
Reactie op caatjevl
Haha daar heb ik geen last van!
Heb echt wel lichte weeen of flinke krampe ...
Pittig! Hoop dat het goed vol te houden is.
Nu maak ik me meteen zorgen: gaat het wel goed bij mij omdat ik dus eigenlijk bijna niets voel?! Geen kramp of pijn in ieder geval.
Wil echt niet nog een dag een katheter. Van mij mag die kleine morgen komen 🙈. Hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.
3 jaar geleden
Hoi dames. Ook ik ben vanmiddag opgenomen wegens hoge bloeddruk en beginnende zwangerschapsvergiftiging. Ze hebben meteen vanmiddag een balonnetje geplaatst en die is er net een klein uurtje geleden uitgevallen toen ik ging plassen. Ik heb wel wat flink pijnlijke weeën gehad vanmiddag dus hopelijk heeft het ballonnetje het gewenste resultaat. Ik ben nu aan het wachten op de verloskundige om zo de ontsluiting op te meten.
Het gaat opeens heel snel!
3 jaar geleden
Reactie op Colombiana1991
Hoi dames. Ook ik ben vanmiddag opgenomen wegens hoge bloeddruk en beginnen ...
Spannend, ik hoop het voor je! 🤞🏻🤞🏻
3 jaar geleden
Reactie op Colombiana1991
Hoi dames. Ook ik ben vanmiddag opgenomen wegens hoge bloeddruk en beginnen ...
Hoop het ook!
Hier kijken ze pas morgen of deze derde dag in het ziekenhuis, tweede keer 🎈 heeft geholpen. Ben benieuwd!! Als het morgen 3 cm is gaan ze inleiden, zo niet, dan is de kans groot dat we een wachtdagje hebben 😅
Gelukkig is de bloeddruk onder controle met medicatie en bedrust.
3 jaar geleden
Reactie op Gaby83
Hoop het ook!
Hier kijken ze pas morgen of deze derde dag in het ziekenhuis ...
Dan ga ik heel hard voor jou duimen dat je morgen 3 cm hebt! Bij mij was het helaas nog niet genoeg, dus zojuist nieuw ballonnetje met wat meer vulling geplaatst..