507 Reacties
3 jaar geleden
Ik heb dinsdagavond de ballon gekregen, viel reuze mee. Dag erna (woensdag) in ochtend eruit gehaald (2cm ontsluiting). In ochtend, middag en avond tabletjes gekregen om het rijpen van de baarmoedermond te versnellen. En nu zojuist om 07.30 zijn de vliezen gebroken want had 3/4cm ontsluiting. Hopelijk is de kleine meid er vandaag, spannend!🥰💓
3 jaar geleden
Ook hier eindelijk 😌
Dag 5 was er wel 3 cm ontsluiting.... Maar twijfelden ze nog omdat de baarmoedermond nog een beetje achterover lag en nog niet plat genoeg was.
Vrijdag had ik controle ivm grote baby en eventueel opwekken. Dat wilde ik dus eigenlijk niet, maar nu bleek ik ook nog een hoge bloeddruk te hebben en twijfelachtige suiker.
Zaterdag moest ik terug komen omdat ik ook wat eiwitten in mijn urine had.
Zaterdag was die helaas veel te hoog en moest ik officieel opgenomen worden ivm zwangerschapsvergiftiging 😅
Sindsdien hebben ze elke dag pogingen gedaan om de baarmoedermond te rijpen en de eerst 3 cm ontsluiting te krijgen door het plaatsten van ballon (2x) en een hormoonveter (2x)
Elke keer deed het net niet genoeg. Gisteren, dus dag 5, wilden ze het toch gaan proberen en heb ik een infuus met weeenopwekkers gekregen en hebben ze de vliezen door geprikt 😰
Ik kreeg echt zoveel super heftige weeen achter elkaar dat het niet meer te doen was en heb een ruggeprik gekregen. Dat was echt heerlijk!
Om 19:00 is ze uiteindelijk na een uur persen met een beetje hulp van een vacuüm cupje ter wereld gekomen 🥰
Jackie is de naam van ons lieve prinsesje 😍
3 jaar geleden
Dinsdag 19 uur ballon geplaatst en woensdagochtend hebben ze de ballon eruit gehaald en er was 2 cm ontsluiting. Vervolgens hebben ze de vliezen gebroken en vervolgd met weeën opwekkers. Vanmiddag om 15.11 is ons kleine meid ter wereld gekomen met 37+6. Gelukkig is alles goed gegaan. Ik wens alle mama's heel veel succes met de bevalling met of zonder ingeleid te worden!
3 jaar geleden
Ik mag 11 mei om 9 uur bellen hoe laat ik moet komen die dag... er word dan een ballonnetje geplaatst ...
ben dan 37+6 zwanger !!
Vanmorgen inwendig onderzoek gehad en ze kon wel bij het hoofdje al maar zoals het nu zou zijn dan zou er nog een ballonnetje geplaatst moeten worden.... maar ze zei we zijn dan ook dik 1,5 week verder dus misschien is t wel niet meer nodig en kunnen we gelijk de vliezen breken....
Hopelijk dat laatste !!!
Is m’n 5e kindje en zou ook wel is een vlotte inleiding willen hebben 😅 hihi
Sinds het onderzoek van vanmorgen wel al de hele tijd zeurderig gevoel in m’n onderrug..... herken ik niet van bij m’n andere kids....
Gefeliciteerd allemaal met jullie mooie kindjes !!!!!
3 jaar geleden
Afgelopen donderdag waren mijn vliezen gebroken, maar de weeën bleven uit. Vandaar zaterdag 24 april ingeleid. Bij aankomst in het ziekenhuis had ik toch al 3 centimeter ontsluiting. Dus we konden meteen met de weeënopwekkers beginnen. Doordat mijn lijf het zelf overnam is deze later uitgezet.
Ik heb ook 2x antibiotica gekregen vanwege het risico op een infectie (langdurig gebroken vliezen).
De ontsluiting en weeën gingen in een rap tempo, de uitdrijving kostte een stuk meer tijd.. Na bijna 2 uur is onze dochter Pleun geboren. Ze doet het super goed en we zijn zo trots en genieten!
Het inleiden viel me achteraf gezien mee. En ik zou het allemaal zo nog een keer doen. 🥰
3 jaar geleden
Reactie op Meike90
Afgelopen donderdag waren mijn vliezen gebroken, maar de weeën bleven uit. ...
Wat fijn zeg! Kon je de weeën goed opvangen ondanks de opwekkers? Of pijnbestrijding genomen?
3 jaar geleden
Onze Jenthe is woensdag om 21.00 uur geboren na een inleiding die startte om 8 uur sochtends 💕. Ze is geboren bij 38 weken met 3765 gram, dus inleiding was inderdaad terecht en fijn. Ik had blijkbaar al ontsluiting dus ze konden gelijk de vliezen breken bij binnenkomst. Gelijk aan de weeenopwekkers (standje 6) en dat ging heel goed! Mijn ervaring is, is dat ze je heel goed monitoren. Dat infuus is niet prettig, maar dat vergeet je toch door de weeen zelf..... Heel veel succes, sterkte en geluk voor iedereen die binnenkort wordt ingeleid💕
3 jaar geleden
Afgelopen donderdag zou ik ingeleid worden. In de middag rond 3 uur zou ik een ballonnetje krijgen maar dat ging niet meer had al 2cm ontsluiting. Ze hebben me toen gestript om 12 uur snacht weeen en om 5 uur is Lexi geboren opeen super snel gegaan en geen weeen opwekkers of iets nodig gehad. Het strippen was even gevoelig maar niet heel vervelend.
3 jaar geleden
Zo richting het ziekenhuis voor de inleiding. Ik vind het wel heel spannend maar ben zo benieuwd naar hoe lang het gaat duren.
3 jaar geleden
Ik ben gisteren ingeleid en viel me alles mee.
Vanuit mijzelf al genoeg ontsluiting, waardoor ballon niet nodig was.
Om half 9 sochtends vliezen geprikt en meteen weeenopwekkers. Dit langzaam omhoog gezet en om kwart over 11 begonnen de weeën. Om kwart over 12 kon ik mij niet meer ontspannen en kreeg ik morfinepompje, wat een heerlijk spul. Om 14.38 uur bevallen van mijn mooie meisje Riley.
3 jaar geleden
Hier zit nu het ballonnetje. Viel me ook reuze mee gelukkig met het plaatsen! Had 1-2 cm ontsluiting waardoor het ballonnetje wel nog nodig was maar met de hand kon worden geplaatst ipv met een eendenbek. 😄
3 jaar geleden
Ik heb vanmiddag ook een ballonnetje gekregen! Plaatsing viel mij wat tegen, kwam vooral door de eendenbek. Vervelend ding altijd. Had gelukkig al 1cm ontsluiting en baarmoedermond was al verstreken.
Hierna heel veel pijnlijke krampen die ik nu nog steeds heb.
Pfff lekker voorproefje op straks. Hopelijk morgen genoeg ontsluiting om door te gaan. Succes allemaal!
3 jaar geleden
Een update: gisteravond om 23:00 viel het ballonnetje eruit. 2-3 cm ontsluiting, vannacht rustig kunnen slapen en om 10:15 zijn net mijn vliezen gebroken. Nu even kijken of de weeen vanzelf komen en anders aan de weeenopwekkers. 😄
3 jaar geleden
Ik ben op 17-04-2021 ingeleid ivm zwangerschap diabetes week 38 precies. Ik heb er 24 u over gedaan om te bevallen. Ik had weeën stormen, maar geen ontsluiting en het was erg vermoeiend. Mijn lichaam was er duidelijk nog niet klaar voor. Uiteindelijk is mijn dochter per vacuümpomp gekomen omdat ik helemaal op was en niet kon persen. Ik begon weg te raken en de baby kreeg een te hoog hartslag. Inleiding is geen pretje geweest voor mij 😪
3 jaar geleden
Ik heb al mijn afspraken staan, nog 2 weekjes en dan begint mijn feest. De 16e een coronatest, de 17e ballonnetje en de 18e moet ik om 7 uur al in het ziekenhuis zijn. Spannend! Hoeveel kg werd jullie baby geschat op moment van inleiden? Met 33+3 was mijn man al 3200 gram geschat en zal waarschijnlijk met 38 weken tussen de 4 en 4,5 kg wegen als hij de lijn zou volgen...🤞🤞🤞