507 Reacties

3 jaar geleden

Moest vandaag om 16.00 in het ziekenhuis zijn. Eerst ongeveer een uur CTG gehad. Om 17.00 ballonkatheter gekregen, ik had toen al 2 cm ontsluiting blijkbaar. Katheter laten zetten viel me echt mee, geen prettig gevoel maar ook niet extreem vervelend of zo. Daarna weer CTG gekregen en bloeddrukmeten elke 10minuten. Bloeddruk was (veeeeel) te hoog, dus heb een infuus gekregen en medicatie om de bloeddruk te verlagen. Nu lig ik weer aan de CTG en daarna mag ik gaan slapen. Morgen maken ze me om 6.30 wakker, mag ik douchen als ik dat wil. Daarna weer even CTG en dan gaan ze vliezen breken.. Moet dus wel in het ziekenhuis blijven, maar gelukkig mag mn man ook blijven slapen! Hebben een prive kamer gekregen.

3 jaar geleden

Gisteren hebben ze in hebben ze in het ziekenhuis besloten dat het beter is om mij in te leiden . Ivm mijn suiker ( laatste keer gestoorde suiker met testen 1 keer ) en omdat hij toch groot is en ik hem minder kan voelen . Willen ze mij kunnen monitoren met de bevalling inplaats van thuis . Dus moet om 7:30 bellen of er plek is dan gelijk of dat er spoedjes tussendoor zijn gekomen en ik bijvoorbeeld s’middags moet komen ! Ze gaan dan kijken of ze de vliezen moeten breken gelijk of tablet of infuus gelijk krijg en gaan mijn bloed nog onderzoeken . Heb al ontsluiting genoeg voor vliezen breken. Mijn dochtertje is 6 jaar geleden ook ingeleid . 48 uur gebroken vliezen dat ging super snel qua bevalling . 9:00 infuus 9:30 weeen en om 11:45 was ze er . Dus gaan er vanuit dat ik nu ook makkelijk beval . Had toen pas 1 cm ontsluiting toen ik binnen kwam . Nu meer . We gaan het zien

3 jaar geleden

Hoi dames, Afgelopen woensdag ingeleid met 37.6 ivm suiker en stuitligging. 09:30 vliezen gebroken met 3 cm ontsluiting 11:30 na wat krampen gestart met oxytocine op het laagste standje in de hoop dat m’n lichaam het vanaf daar ging oppakken 12:00 eerste echte weeen onder de douchen opgevangen 14:45 volledige ontsluiting 15:00 bevallen van onze prachtige zoon! In stuit Het is belangrijk dat je zelf je grenzen aangeeft en doet wat goed voelt, het blijft jou bevalling. Succes dames die nog moeten

3 jaar geleden

Ik ben net met controle doorgestuurd naar het ziekenhuis. Zitten nu te wachten tot een 2e echo ivm mogelijk te weinig vruchtwater. Als er idd te weinig vruchtwater is dan krijg ik vanavond ballon en morgen inleiden. Is er wel voldoende vruchtwater dan willen ze alsnog een afspraak gaan maken voor inleiden omdat ik de kleine dus niet voel. Sowieso is thuisbevalling niet meer aan de orde. Voel me wat overvallen door het inleiden. Had dit graag op een natuurlijkere manier gehad. En thuis. Maar helaas onderhandelen hierin is niet mogelijk.

3 jaar geleden

Morgenochtend om 7u ga ik ingeleid worden (ivm suiker). Heel spannend en hoop dat we wat kunnen slapen vannacht. Morgen ontmoeten we onze zoon en broertje. Mijn allerlaatste avond zwanger zijn, ook wel een beetje jammer... 😢🤞🏻💙💙💙

3 jaar geleden

Reactie op Maloe1991

Ik ben net met controle doorgestuurd naar het ziekenhuis. Zitten nu te wach ...
Ah wat jammer kan mij voorstellen dat dit een teleurstelling is. Probeer je er bij neer te leggen en er in het ziekenhuis wat van te maken. Ook daar hoef je niet alles goed te vinden. Hele tijd aan machines enzo hoeft echt niet. Soms als ze wee opwekkers starten pakt je lichaam het zelf over en kunnen ze die opwekkers weer stoppen. Bespreek de mogelijkheden en verder heel veel succes en hopelijk snel jullie kindje in jullie armen :-)

3 jaar geleden

Ik word morgen ingeleid, ik ben ZO zenuwachtig. Ben er beroerd van. Heeft iemand tips om rustig te blijven of positieve verhalen om mij gerust te stellen?:)

3 jaar geleden

Ik ben maandag ingeleid omdat ze een grote baby verwachtte. Nou mijn ervaring is niet zo leuk. Maandag om 7uur kreeg ik een ballon katheter ik moest ook in het ziekenhuis blijven plaatsen er van vond ik verschrikkelijk veel pijn doen. Paar uur later heftige buikkrampen waar ik niet van kon slapen ik kreeg toen paracetamol en een slaappil Volgende ochtend om 6uur kwamen ze inwendig kijken of ik ontsluiting had deed ook super veel pijn en zero ontsluiting. Dus lieten ze de ballon zitten ik heb toen ook de heledag buikkrampen gehad en moest ook in het ziekenhuis blijven. Nou 3e dag in de ogtend om 6uur kwamen ze weer een inwendig onderzoek doen🤮 jippie dacht ik 2cm ontsluiting. Ze pakte gelijk door vruchtwater werd geprikt baby kreeg een draadje op ze hoofd zodat ze zijn hartslag konden opmeten en ik kreeg weeen opwekkers. Elk halfuur werden de weeen verhoogd en elk 2uur weer inwendig onderzoek🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮 toen was het 18.00 en ik had over de heledag met heftige weeen maar +1cm ontsluiting ik trok het niet meer motivatie weg en ik wilde de ruggenprik. Derna voelde ik de weeen niet meer was dus goed verdoofd en raad is om 21.00 weer inwendig onderzoek en nogsteeeeds zelfde ontsluiting😭😫😭😫 22.00 lag ik op de ok voor een keizersnee🥺 en ik mocht pas vrijdag naar huis. Komende tijd wil ik ook dat niemand me aanraakt omdat ik de afgelopen dagen zovaak inwendig als uitwendig aan mij is gefriemeld ens. Maargoed ook genoegd inleidingen waarbij het positief afloopt en toppie gaat maar dit is mijn ervaring. Hou in je achterhoofd dat het ook anders kan gaan. Ik moet nu komende 6weken herstellen eerste 2dagen heb ik in een ziekenhuisbed gelegen en kon ik niet eens mijn eigen kind verschonen en aankleden kon niet opstaan en lopen. Ennu kan ik wel wat meer maar ben zo afhankelijk met alles van mijn partner en ook nu kan ik niet alle zorg geven aan de baby en dat is geestelijk wel echt zwaar.

3 jaar geleden

Reactie op 123el

Ik word morgen ingeleid, ik ben ZO zenuwachtig. Ben er beroerd van. Heeft i ...
Laat het ziekenhuis je niet opjagen en meteen die opwekkers elk 20 min verhogen geef je lichaam de tijd om zich aan te passen. als je vliezen gebroken zijn door de vk wacht 1 uur of langer en kijk of er een reactie is harde buiken of krampen en oordeel dan of je stapje verder wil met de opwekkers en ga dan weer per 30 of 46 min kijken wat het met je lijf doet. 😁 hielp mij echt om het idee te hebben dat ik zelf regie had en niet de vk die binnen haar dienst nog even je bevalling wil doen. Onder de douche kan de warmte ook helpen met het opgang komen van de weeen en probeer als je een wee voelt opkomen rustig in 3 seconden inademen naar je pijn en in 5 seconden uitblazen. Ben geen zwever maar help super goed had een cursus thuis ban fijn zwanger dit heeft geholpen

3 jaar geleden

Reactie op 123el

Ik ben afgelopen dinsdag ingeleid omdat ik zwangerschapsvergiftiging had. Die avond een ballon geplaatst, dat viel me wel mee. Komt ook omdat ik van tevoren gelijk mijn zorgen uitsprak en de verpleging en verloskundige coachte me er toen doorheen. Daarna terug naar de verloskamer om daar met mijn vriend samen te slapen. Ik kreeg 2 paracetamol en een slaaptabletje. ‘S nachts wat krampen gehad maar goed te doen en wel kunnen slapen. Volgende ochtend werden de vliezen gebroken en weer heb ik van te voren aangegeven of ze me erdoorheen konden coachen, ook dit deden ze weer. Daarna kwamen de weeën op gang maar zwakte helaas af te waardoor ze toch de oxytocine hebben aangezet, ook hier heb ik van te voren aangegeven liever geen weeënstorm te willen en hebben ze de instelling heel laag gezet en geleidelijk verhoogd. Bij 6 cm werd ik emotioneel en kon ik m’n ademhaling moeilijk handelen en gevraagd om pijnstilling (werd bij mij morfine pomp). Daarna ging het rap en was binnen een kwartier persen de kleine geboren. (2e kindje dus redelijk normaal dat het zo snel is gegaan) Hoewel ik niet uitkeek naar ingeleid te worden is mijn ervaring toch positief. Wat ik heb gedaan is steeds van te voren mijn zorgen uitspreken en daarna werd ik fantastisch gecoacht. Door de tijdsduur heb ik meerdere verpleegkundigen en verloskundigen gehad en allemaal waren super lief en begripvol. Dus dat zou mijn tip zijn. Het voordeel van inleiden is dat je weet dat het niet lang meer duurt voordat je je kindje in je armen hebt. En ook; probeer geen verwachtingen te hebben...je weet nooit hoe het loopt. Succes mama ❤️

3 jaar geleden

Reactie op 123el

Zorg dat je zelf de regie houd tot op zekere hoogte natuurlijk. Het komt inderdaad voor dat ze in het ziekenhuis de "lange halen vroeg thuis" techniek aanhouden. Het is jouw lichaam en jullie kindje! En zonder zweverig te klinken adem naar je pijn toe en vraag je partner wat prikkels toe te dienen. Bij mij hielp het als mijn man in mijn bovenbeen spier kneep. Dit deed ook zeer maar verklaarbaar dus zorgde voor afleiding van de pijn die de wee gaf. Praat tegen je kindje in jezelf of hardop, jullie doen dit samen. Ik stel me altijd voor (2 zoons) dat bij iedere wee ze wat dichter bij de uitgang zijn. Probeer geen energie te verliezen aan angst en paniek. Je bent in het ziekenhuis ze houden je goed in de gaten. Niks is goed of slecht vaginale bevalling of keizersnede het is beide topsport. En als laatste, you got this!! Succes morgen

3 jaar geleden

Vraag aan de dames die andere pijnstilling hebben gekregen dan een ruggenprik.... wat heb je gekregen en hoe kijk je er achteraf op terug ? Ik ben 4 x bevallen waarvan 3x met ruggenprik die niet goed werkte.... dinsdag word ik ingeleid van kindje nummer 5 en mocht t weeeeer zo lang duren zou ik iets anders willen dan een ruggenprik maar geen idee wat.... wil ook niet van de wereld zijn namelijk ....

3 jaar geleden

Reactie op justme2020

Vraag aan de dames die andere pijnstilling hebben gekregen dan een ruggenpr ...
Kijktip: VerlosMoeder op youtube en dan is het volgens mij haar derde filmpje over bevallingen die over de verschillende pijnstilling gaat.

3 jaar geleden

Grote kans dat ik aankomende week word ingeleid, maar ik vroeg me af of je dan nog wel in bad mag..

3 jaar geleden

Reactie op FloorBibi

Grote kans dat ik aankomende week word ingeleid, maar ik vroeg me af of je ...
Ligt eraan of het ziekenhuis een draadloze ctg heeft

3 jaar geleden

Reactie op Maloe1991

Ik ben net met controle doorgestuurd naar het ziekenhuis. Zitten nu te wach ...
Toch geen ballon en inleiden geworden. Net aan voldoende vruchtwater nog. Maandag opnieuw ctg en echo en dan word er nieuw plan gemaakt. Mocht hij dit weekend nog komen uit zichzelf dan word er samen met de verloskundige van thuis beslist voor of thuis, poliklinisch of toch ziekenhuis. Omdat ik de kleine slecht blijf voelen willen ze sowieso donderdag met 41 weken gaan inleiden. Wat een mentaal heen en weer geslinger . Ik hoop dat meneertje uit zichzelf komt voor donderdag.

3 jaar geleden

Ik ben vorige week bevallen en mijn bevallen is ingeleid met een ballon en zelfde nacht was ballon eruit gevallen. Volgende dag voor controle en had 3cm toen moest ik in ziekenhuis blijven en kreeg ik weeen opwekkers, na 16 uur lang van 3 naar 4-5 cm gegaan en bleef telkens erop hangen dus gekozen voor een keizersnede. Mijn ervaring was super slecht had zoveel pijn zonder vordering

3 jaar geleden

Ik ben heel vlot bevallen met mijn inleiding. ‘s Avonds binnen moeten gaan en ‘s morgens rond 8u zijn ze het ballonnetje komen uithalen. Toen had ik 5cm en hebben ze mijn vliezen gebroken. Na 2u had ik 6cm en na 3-4u volledige ontsluiting. Dan nog extra weeën opwekkers gekregen zodat de baby nog wat meer zakte en in de vroege namiddag is ons zoontje geboren!

3 jaar geleden

Reactie op shamlala

Kijktip: VerlosMoeder op youtube en dan is het volgens mij haar derde filmp ...
Ok dank je ga ik ff kijken

3 jaar geleden

Reactie op justme2020

Vraag aan de dames die andere pijnstilling hebben gekregen dan een ruggenpr ...
Remifentanil!