507 Reacties

3 jaar geleden

Ik ben ingeleid met bijna 42 weken. Kleine meid had geen zin om eruit te komen 😂 had klein beetje ontsluiting, dus vliezen konden gelukkig gelijk gebroken worden en aan infuus. Ik heb er geen slechte ervaring mee. Kleine weeenstorm gehad tussendoor. Maar kleine is gezond geboren, zonder scheuren of knippen, dus ik was tevreden 😊

3 jaar geleden

Ik krijg een ballonnetje met 39 weken, als de kleine er nog niet is.

3 jaar geleden

Met de eerste ingeleid met 38+2, in verband met zwangerschapscholestase. De hele bevalling was echt een hel, maar dat staat los van de inleiding zelf (denk ik). Ruggenprik moest drie keer opnieuw tussen de wervels, werkte vervolgens niet eens (ineens van 4 naar 9 cm ontsluiting in half uur), helse bekkenpijn tussen de persweeen in, ingeknipt, baby eruit geduwd, nageboorte door heel de kamer, veel bloed verloren (pas de volgende dag 2 zakken bloed gekregen), 4 dagen katheter gehad, na 12 weken stuk placenta uit mijn baarmoeder gehaald.. maar.. echt een heel leuk kind! Haha en nu 36 weken zwanger van de tweede. Dus het sowieso waard geweest! Alleen hoop ik toch echt geen inleiding (om dat de helse bevalling daar begon voor mijn gevoel).

3 jaar geleden

Bij mijn zoontje ingeleid met 38.2 ivm verhoogde hoge hartslag van hem en koorts bij mij. Bevalling heeft 19 uur geduurd en is uiteindelijk een keizersnee geworden. Ze hebben het er nu weer over om in te leiden maar mits het niet medisch noodzakelijk is (een grote baby vind ik niet noodzakelijk) wil ik het echt niet! Ik en mijn zoontje waren er absoluut nog niet klaar voor, wat voor mijn gevoel de bevalling niet ten goede is gekomen. Nu hopelijk alles op de natuurlijke manier maar ja, zeker weten doen we dat nooit.

3 jaar geleden

2x ingeleid, 2 totaal verschillende ervaringen. 1e keer met 37 wk ivm zwangerschapsvergiftiging. Meteen vliezen doorgeprikt en weeënopwekkers. Kreeg wel weeën maar de ontsluiting vorderde niet (ondanks dat de weeënopwekkers op maximaal werden gezet) en na 21 uur toch een keizersnede gehad. Zoon bleek een halve sterrenkijker en voor mijn gevoel waren we er allebei nog net niet helemaal klaar voor. Toch vond ik de bevalling niet traumatisch oid. Ook geen weeënstorm gehad. 2e keer opnieuw ingeleid ivm bloeddruk. Nu gerekt tot 39 weken. Toen waren mijn lichaam en de kleine er duidelijk meer klaar voor. Een ballonnetje gekregen. Die nacht krampen en het ballonnetje in de ochtend verloren. De weeën begonnen niet vanzelf dus op een gegeven moment vliezen doorgeprikt, na een uur ook weeënopwekkers. Deze keer sloegen ze beter aan dus hoefden niet zo hoog opgevoerd te worden. Weeën waren krachtiger en effectiever en ong. 8 uur later is onze 2e zoon "natuurlijk" geboren. Ondanks dat ik vooraf erg tegen inleiden op zag (wilde zo graag natuurlijk bevallen en verwachtte dan weer een keizersnede) is deze bevalling eigenlijk hartstikke goed "bevallen". Mijn advies: ga er open in, je weet vooraf nooit hoe het loopt!

3 jaar geleden

Ook ingeleid bij de vorige met 40+4 omdat ik al 36 uur voorweeen had en nog steeds maar 1 cm. Kreeg er meteen een ruggenprik bij en kijk er echt fantastisch op terug. Duurde nog erg lang (hele dag) daarna maar wel echt gegaan zoals ik wilde. was heel blij dat ze doorpakten.

3 jaar geleden

Bij mijn eerste zwangerschap ben ik ingeleid bij 37+5 ivm zwangerschapsvergiftiging. Na het breken van de vliezen werden de weeënopwekkers op maximaal gezet en kreeg ik flinke weeënstormen waardoor ik in paniek raakte. Ik heb toen een spuit Pethidine gekregen die de scherpe randjes van de pijn wegnam en waar ik heel rustig van werd. Ik heb vervolgens urenlang in mezelf gekeerd op bed gelegen, weeën opvangen. Toen de persdrang eenmaal kwam, was mijn zoon met 15 minuten geboren. Ook nu is mijn bloeddruk weer aan het schommelen, en dat in combinatie met een baby die eigenlijk net te klein is en mijn geschiedenis met zwangerschapsvergiftiging, heeft de gynaecoloog ertoe doen besluiten om nu weer in te leiden rond 38/39 weken. Ik heb aangegeven dat ik graag wil dat ze na het breken van de vliezen de weeënopwekkers rustig opbouwen om hopelijk die weeënstormen te voorkomen. Hier had de gynaecoloog gelukkig alle begrip voor.

3 jaar geleden

Ik ben bij mijn dochter ingeleid met een ballon ik was toen 38 weken. Ik had zwangerschapdiabetes + insuline. Was geen pretje, ik kwam in een ongekende weeën storm die ik niet meer kon opvangen. Na de ruggenprik geen ontsluiting meer en baby zat zonder vruchtwater. Uiteindelijk toch een keizersnede gehad. Ik heb aangegeven dit niet meer te willen en het zelf ga proberen.

3 jaar geleden

Hier ook bij de eerste ingeleid met 37+5 vanwege vergiftiging. Met behulp van een ballonnetje en oxitocine. Goede ervaring mee.

3 jaar geleden

Nee ik heb nog geen ervaring, maar ik heb vrijdag een gesprek hij de gynaecoloog. Ik heb epilepsie die alleen getriggerd wordt door pijn. Ik ben een bijzonder geval volgens hen🤣 dus we hebben een gesprek over hoe of wat. Ik krijg sowieso een ruggenprik, maar de vraag is of de bevalling gepland wordt of dat ze de prik gaan zeggen meteen bij de eerste wee. Ik wacht met spanning af

3 jaar geleden

Reactie op marizsz

Nee ik heb nog geen ervaring, maar ik heb vrijdag een gesprek hij de gynaec ...
Ik heb ook epilepsie! Alleen heb ik meerdere triggers😅 Slik je ook medicatie? En krijg je echt alleen aanvallen als je pijn hebt? Meer niet?

3 jaar geleden

Ze hebben bij gisteren geadviseerd om te gaan inleiden rond de 38/39 weken. Maar ga dit toch weigeren. Ik heb er geen goed gevoel bij.

3 jaar geleden

Reactie op Patrciaa

Ze hebben bij gisteren geadviseerd om te gaan inleiden rond de 38/39 weken. ...
Waarom is dit geadviseerd?

3 jaar geleden

Reactie op Pien34

Waarom is dit geadviseerd?
Zwangerschapsdiabetis. Maar alles zag er goed uit. Ze waren zelfs verbaasd dat hij niet te hard groeit maar netjes 200 gram per week.

3 jaar geleden

1ste zwangerschap ingeleid omdat ze dachten dat de navelstreng om haar keel zat. Wee opwekkers gehad en met een vacuümpomp op de wereld gekomen volledig gezond. De wee opwekkers vond ik vreselijk. Achteraf ook te horen gekregen dan kunstmatige weeën pijnlijker zijn dan natuurlijke.

3 jaar geleden

Reactie op Suus1

Ik heb ook epilepsie! Alleen heb ik meerdere triggers😅 Slik je ook medicat ...
Heee! Ja ik hoef geen medicijnen meer, omdat het inderdaad alleen bij pijn komt, of als ik last heb van de warmte, bijvoorbeeld met douchen of in een drukke omgeving of sauna etc.. Of als ik minder weerstand heb/ziek ben. Dus het is heel onregelmatig en onvoorspelbaar en komt echt niet heel vaak voor, vandaar dat ze niet weten wat ze met me moeten doen, maar het er niet op willen gokken🤣🤣.. Hoe is het bij jou? Heb jij ook een medische indicatie?

3 jaar geleden

Reactie op d-emelssa

Baby loopt 4wkn voor kwa groei en heb het lichamelijk heel zwaar. Vrijdag g ...
Ik heb hetzelfde... ik schrok enorm. Hoe gaat het nu met jou?

3 jaar geleden

Nou hierbij, zoals beloofd, een update over dit onderwerp. Vandaag het ziekenhuis ingehuppeld met het romantische idee "ballon erin, weeenopwekkers erna en hopaaa kind eruit". Nou stap 1 faalde al, ik had al 1cm ontsluiting, dus ze besloten de ballon er alsnog wel in te doen. (Logisch niet geblazen altijd mis) Maar dat ging helaas 3x mis, 3x gleed die weg en kreeg ik een helse pijn. (Ben dus nu heeeeeel benieuwd naar de bevalling, denk dat k binnen een minuut om de ruggenprik vraag) Dus direct maar naar stap 2, weeenopwekkers. Deze krijg ik nu elke 4 uur, maar weet niet welke weeen ze willen opwekken, maar die van mij zijn op vakantie.🌞 Wel een wat leuker vooruitzicht, stap 3 zal dan wss morgen ochtend gebeuren. Laten we hopen dat dit het gene was dat even moeilijk ging en dat de bevalling vlekkeloos gaat 🥺

3 jaar geleden

Reactie op Anniejannie

Nou hierbij, zoals beloofd, een update over dit onderwerp. Vandaag het zi ...
Ik hoop dat je weeën snel terug komen van vakantie! Wel lekker uitgerust natuurlijk, zodat ze niet te opgefokt zijn en je teveel pijn geven. Ik hoop dat je bevalling verder goed gaat verlopen. Ben erg benieuwd naar je volgende update! P.s. Je schrijft echt super leuk. Moest echt wel even lachen. Stay positive 😘

3 jaar geleden

Vandaag de inleiding afgesproken ivm hoge bloeddruk. Het gaat gebeuren met 38 weken. Ik hoop echt dat het geen keizersnede wordt. Vind het doodeng allemaal