507 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Lelie91
Ik hoop dat je weeën snel terug komen van vakantie! Wel lekker uitgerust na ...
Nou laatste update.
Dusssss, vorige week zaterdag kwam de gynaecoloog erachter dat mijn lichaam niet reageerd op pillen, dus hebben ze poging 4 voor de ballon gedaan. Ik natuurlijk helemaal nerveus omdat het 3x al niet gelukt was. Maar hoeraaayyy deze bleef goed zitten. 🥳
Ondertussen werd me verteld om vooral veel te lopen, want daardoor zal de ballon sneller eruit vallen. 3x raden wat ik heb gedaan, ja ja een marathon ziekenhuis gelopen. 1 hal uitlopen, 2 trappen omhoog, etage 1 etc. Etc tot etage 4 en dat 6x die dag 😭😭 benen aan her einde van de dag helemaal moe (stom natuurlijk want die had ik de volgende dag namelijk goed nodig)
En toen was het zondag, 06.00 viel die ballon eruit. Ik helemaal blij, want door dat ding liep ik als een pinguïn, maar ergens het idee dat zondag niet de dag zou zijn.
Om 07.00 moest ik op controle en ja hoor 4cm ontsluiting. 🥳🥳 (had al dat lopen nog ergens nut)
10.00 infuus met weeen opwekkers in me pols geplaatst, stond nog niet aan, moest nog wachten.
13.30 kwamen ze langs om de ruggenprik te plaatsen, hier heb k voor gekozen omdat de weeen opwekkers 10x erger aanvoelen als natuurlijke weeen (is mij verteld). Dus het zekere voor het onzekere genomen.
Weeen opwekkers werden binnen 1 uur tijd op volle toeren gezet (en dat is geen pretje).😅
15.00 ik schreeuwend in me kamer "auw me anus", want wat niemand je verteld is dat een wee of persweeën of wat het ook was, voelt alsof de baby door het verkeerde gat geduwd word. (Dus bij deze, de baby komt niet door de anus het voelt wel zo)
Verpleging vertrouwde het niet, bleek ik toen al volledige ontsluiting te hebben.😁 (heb namelijk een uur lang stiekem lopen persen, schijnbaar was dat mijn reactie op een wee).
Ik met me stoere kop had het knopje voor de verdoving al die tijd ook niet ingedrukt, dus die ruggenprik was voor Janlul aangesloten.
Nog 2x voor de pers weeen is deze ingedrukt, maar mocht niks helpen
15.10 We mochten persen. 2x geperst en toen kwam diegene die mee was met het geniale plan om het knopje voor de verdoving in te drukken.
Je raad het al, bij pers nummer 3 was ik volledig verdoofd. Ik kon niks meer 🤦🏾♀️🤦🏾♀️
Dus mijn tip bij een ruggenprik, gebruik hem zeker en zorg dat niemand op het knopje drukt tijdens het persen😅
15.30 4x persen later, baby eruit 🥳🥰
3 jaar geleden
Reactie op Anniejannie
Nou laatste update.
Dusssss, vorige week zaterdag kwam de gynaecoloog era ...
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleintje
3 jaar geleden
Reactie op Mvl234
Hoe kwamen ze erachter dat de navelstreng om haar keel zat? Ik bedoel je kr ...
Ik krijg elke controle gewoon een echo, gewoon om te kijken hoe het gaat😄
3 jaar geleden
Reactie op Mvl234
Hoe kwamen ze erachter dat de navelstreng om haar keel zat? Ik bedoel je kr ...
Ik krijg wekelijks een echo. Er moet gecontroleerd worden of de placenta nog goed werkt en de bloedvaten in de hersenen van de baby nog goed werken.
Per persoon is het heel anders of je nog echo's krijgt 😊
3 jaar geleden
Reactie op d-emelssa
Ik word ingeleid met 37weken! Heb al 4cm dus of ze meld zich deze week zelf ...
Is dit je eerste zwangerschap?
Waarom zou je ingeleid worden als ik vragen mag?
Ik ook maandag namelijk...
Hoe kwamen ze er achter dat je al 4 cm hebt?
Bij mij hebben ze nog nergens naar gekeken, moet nu zo voor de uitleg over het inleiden naar het zkh
3 jaar geleden
Hoe ging het met de dames die borstvoeding wilden geven en ingeleid zijn? Liep dat allemaal?
3 jaar geleden
Ik mag inleiden vanaf 39 weken vanwege onze grote baby ;) ( alweer)
Echter blijf ik wachten.
Mijn ervaring met inleiden was niet fantastisch.
Ik denk dat ik me max bereik tot 40.3 dagen denk ik.
Dan misschien maar wel .
Maar echt het allerliefste niet.
Overmorgen voetreflex massage om de boel op gang te brengen.
3 jaar geleden
Ik word ook volgende week ingeleid aan 37+2.. Als ze niet eerder op de wereld wil komen natuurlijk 🤷🏼♀️
3 jaar geleden
Hoe ging het met de dames die borstvoeding wilden geven en ingeleid zijn? L ...
Na een week kan ik zeggen dat het echt super gaat.
Denk dat k Campina ga bellen om samen te werken, want lijk ondertussen op bertha de koe. Het had maar 2 dagen nodig om op gang te komen.
3 jaar geleden
Ik heb wel een redelijke ervaring met inleiden! Woensdagavond ballon geplaatst en overnacht in het ziekenhuis. Donderdagochtend 2cm ontsluiting en vliezen doorgeprikt om 8.00 uur, meteen aan de ruggenprik. Om 13.00 volledige ontsluiting, geen enkele wee gevoeld. Dochter lag te hoog dus nog even rustig aan.
Om 16.30 mocht ik beginnen met persen, maar de ruggenprik deed het zo goed dat ik geen persweeën voelde en dus op commando (vanuit het ctg apparaat) moest persen. Uurtje geperst, maar geen vordering. Toen een knip, pomp en iemand die op mijn buik drukte en ze was er met 1x persen. Dit laatste stukje heb ik als zeer heftig ervaren, merk dat ik hier ook emotioneel nog wel last van heb.
De inleiding werd gepland omdat ze groot zou zijn, wat ze ook wel was/is voor de termijn.
3 jaar geleden
Reactie op xMommy2Bx
Mag ik vragen wat de reden was om dan meteen die ruggenprik te zetten?
Ik krijg ook direct een ruggenprik
3 jaar geleden
Reactie op Delphinex12
Ik word ook volgende week ingeleid aan 37+2.. Als ze niet eerder op de were ...
waarom zo vroeg? Mij willen ze pas vanaf 38 weken inleiden ivm te grote baby.
3 jaar geleden
Reactie op angiiiee93
waarom zo vroeg? Mij willen ze pas vanaf 38 weken inleiden ivm te grote bab ...
Ik ben sinds dinsdag opgenomen in het ziekenhuis met een hoge vliesscheur. Als ze na 37 weken blijft zitten, is de kans op infectie blijkbaar te groot en is het beter om te bevallen..
3 jaar geleden
Reactie op Anniejannie
Na een week kan ik zeggen dat het echt super gaat.
Denk dat k Campina ga be ...
Haha Fijn om te weten.