507 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op caatjevl

Is dit je eerste zwangerschap? Waarom zou je ingeleid worden als ik vragen ...
Nee 2e zwangerschap. Ik heb zwangerschapsdiabetes en spuit insuline. Gynaecoloog heeft gister gevoeld of er al ontsluiting is

3 jaar geleden

Reactie op d-emelssa

Nee 2e zwangerschap. Ik heb zwangerschapsdiabetes en spuit insuline. Gynaec ...
Oh oké! Ik heb vandaag alle info gehad voor het inleiden enzo, maar er is niet gekeken naar evt ontsluiting! Wel ligt z’n hoofdje al helemaal vast in m’n bekken zei ze😅 Succes met alles!! 💪🏼

3 jaar geleden

Reactie op Delphinex12

Ik word ook volgende week ingeleid aan 37+2.. Als ze niet eerder op de were ...
Ik ook, op 37w3d

3 jaar geleden

Ik vond het hel... met 40 plus 1 ingeleid, met 40 plus 3 bevallen. Alles zat tegen, ik vond het totaal tegenover gestelde van natuurlijk bevallen. Mega veel pijn. Vooral het vliezenbreken en hup aan infuus en om de 20 min de weeenopwekkers omhoog. Indivatie was vermoedelijk zw suiker, groot kind, veel vruchtwater, grote buik, bang dat dr placenta onvoldoende voeding gaf nog, en vermoedelijk gbs bacterie.

3 jaar geleden

Haha Fijn om te weten.
Maar kreeg in het ziekenhuis wel te horen dag het per persoon anders ligt. Als het niet snel op gang kwam, had k ernaast moeten kolven (neem dat dus mee dat in het ziekenhuis ook altijd een kolfapparaat aanwezig is, of dat je bijvoorbeeld zelf 1 huurt of aanschaft)

3 jaar geleden

Ik word aankomende zaterdag ingeleid met 38+1😱🥰💙 bij ons eerste zoontje ook ingeleid. Moest om 7 uur in het ziekenhuis zijn. Ze leggen me dan eerst aan de ctg. Ik had al 3 cm ontsluiting en baarmoedermond al helemaal verweekt waardoor ze meteen de vliezen konden breken. Daar heb ik zelf niet veel van geboekt. Na een uur aan de weeën opwekkers en toen meteen een weeënstorm😣😅 na 3 uur een ruggenprik gekregen en toen voelde ik helemaal geen pijn meer. Beste gevoel die je kan bedenken haha. Gelukkig voelde ik me pers weeën wel goed en was hij 17:17. Geboren. Nu heb ik ook al 4 cm ontsluiting en baarmoedermond verweekt. Dus weer meteen vliezen breken en dan gaan we het zien hoe het gaat! Weet iig dat ons vriendje zaterdag word geboren! Super spannend😁🥰

3 jaar geleden

Reactie op Anniejannie

Maar kreeg in het ziekenhuis wel te horen dag het per persoon anders ligt. ...
Thanks voor de extra tip. Ik heb al een kolf aangeschaft dus kan die eventueel meteen gebruiken. Geniet van je kleintje!

3 jaar geleden

Reactie op Poeh

Ik word aankomende zaterdag ingeleid met 38+1😱🥰💙 bij ons eerste zoontje ...
Heeeel veeeel succes🥰❤️

3 jaar geleden

Reactie op Lina0212

Ik ook, op 37w3d
Ik wilde ook met 37 weken ingeleid worden maar ze vertikken het gwn

3 jaar geleden

Reactie op ebbwc

Klopt omdat het voor je kleine niet goed is, omdat er dan nog vocht in hersenen en longen zitten.

3 jaar geleden

Reactie op ebbwc

Alleen als je kleine beter buiten je baarmoeder kan zijn dan erin ( door medische oorzaken) dan doen.ze het wel

3 jaar geleden

Alleen als je kleine beter buiten je baarmoeder kan zijn dan erin ( door me ...
Ik weet niet of t onder medisch valt, maaf ik loopsws by de gyn. Niet meer by de verloskunde omdat de baby amper tot niet beweegt. En moet nu elke ochtend thuis een ctgn doen. Ze willen me wel meg 38 weke inleiden 5 mei!!

3 jaar geleden

Reactie op ebbwc

Ik weet niet of t onder medisch valt, maaf ik loopsws by de gyn. Niet meer ...
Zodra de ctg gaat afwijken zullen ze ingrijpen denk ik! Maar ze kunnen daarmee goed zien of de baby het nog oké heeft. Dat is ons verteld! Doen ze bij jullie metingen van de bloedvaten van de navelstreng en hersenen van de baby?

3 jaar geleden

Reactie op ebbwc

Ik weet niet of t onder medisch valt, maaf ik loopsws by de gyn. Niet meer ...
Ja dat valt.dan onder medisch. Ik loop ook via gynaecoloog ivm dezelfde reden

3 jaar geleden

Reactie op Meimamma

Zodra de ctg gaat afwijken zullen ze ingrijpen denk ik! Maar ze kunnen daar ...
Naa.. ik weet niet hoor maar ze beweegt niet eens tijdens de ctg hartje klopt wel gwn goed, maar snap niet wrm ze geen verdere onderzoek doen? Naar reden van weinig bewegingen. Nee verder geen metingen

3 jaar geleden

Iemand ervaring met het plaatsen van een ballon?

3 jaar geleden

Hier met 38 weken ingeleid. Heb dit heel positief ervaren. Ik kreeg op donderdag 15.30 een ballonetje geplaatst. Om 19.00 begonnen de krampen / weeen. Nacht niet heel goed kunnen slapen. Om 6.30 viel de ballon met plassen er uit. Om 7.45 melden in het ziekenhuis en bleek ik al 4cm ontsluiting te hebben. Ze hebben toen mijn vliezen gebroken om 9.00. Ze hadden me al aan het infuus gekoppeld voor wee opwekkers, maar mijn lichaam pikte het zo snel op en de weeen kwamen al krachtig vanzelf. Dus geen wee opwekkers gekregen! Rond 11.00 deden de weeen zo pijn dat ik een morfine(?) pompje kreeg. Om 16.00 is ze geboren in kruinligging. Voor een eerste bevalling super snel gegaan. En voor een kruinligging ook niks verder. Geen keizersnede / knip / tang / vacuum.

3 jaar geleden

Reactie op Hondenmoeder

Hier met 38 weken ingeleid. Heb dit heel positief ervaren. Ik kreeg op do ...
Ingeleid vanwege zwangerschapscholestase. Kreeg met 36+1 bizarre jeuk overal.

3 jaar geleden

Iemand ervaring met het plaatsen van een ballon?
Ook ik zal tussen 38 en 39 weken worden ingeleid. En ik kijk best op tegen het plaatsen van die ballon. Ik ben ook benieuwd hoe anderen dit ervaren hebben. Het klinkt alsof je baarmoedermond zo even 3 cm wordt opgerekt. Of zie ik dit verkeerd?

3 jaar geleden

Reactie op Colombiana1991

Ook ik zal tussen 38 en 39 weken worden ingeleid. En ik kijk best op tegen ...
Ik vond het heel erg meevallen. Het toucheren vond ik ongemakkelijker dan de eendenbek en het plaatsen van de ballon. Hij word erna aan je been geplakt. Ik heb hem totaal niet gevoeld! Mocht erna naar huis en hier kwamen de krampen / weeen. Dit voelde als ongesteldheidskrampen. In de ochtend viel hij met plassen uit. Je krijgt dus soort langzaam aan ontsluitingsweeen. Aangekomen in het ziekenhuis 4cm ontsluiting. Ik dacht maar zo, alles wat je voelt na het plaatsen van de ballon: dat betekend dat je lichaam aan het werk is en het iets doet 💪🏼