507 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Hondenmoeder
Ik vond het heel erg meevallen. Het toucheren vond ik ongemakkelijker dan d ...
Ik moet die nacht gewoon blijven in het ziekenhuis
3 jaar geleden
Reactie op Hondenmoeder
Ik vond het heel erg meevallen. Het toucheren vond ik ongemakkelijker dan d ...
Hoop alleen niet dat het heel veel dagen ofzo gaat duren.
3 jaar geleden
Al deze verhalen over weeenstormen maken mij echt bang... jeetje... ik durf niet meer. Ik word volgende week woensdag (38 weken) ingeleid vanwege een te grote baby. Gynaecoloog vertelde mij dat ze ervoor zorgen dat er geen storm komt, maar als ik dit zo allemaal lees....
3 jaar geleden
Al deze verhalen over weeenstormen maken mij echt bang... jeetje... ik durf ...
Is per persoon verschillend. Echter schijnt inleiden idd pijnlijker te zijn dan gewoon bevallen.
3 jaar geleden
Iemand ook bekend hoelang het ongeveer duurt vanaf de ballon tot aan de bevalling ( ja weet dat het kan afwijken) maar meer wat de ervaring daarin is
3 jaar geleden
Al deze verhalen over weeenstormen maken mij echt bang... jeetje... ik durf ...
Ik heb dit precies zo, onze meid is met 35+2 geschat op 2900 gram.
Ik vind het ook heel tegenstrijdig, aan de ene kant wil ik ook geen risico's lopen met de natuurlijke bevalling, maar de inleid verhalen vind ik ook erg spannend klinken!
Al vraag ik me steeds vaker af of onze baby wel echt aan de grote kant is, als ik het topic lees gewicht baby 36 weken....
3 jaar geleden
Reactie op Novabo
Ik vind ...
Die van mij is met 36 weken geschat op 3 kilo en daar is geen sprake geweest over inleiden. Mag ook nog steeds thuis bevallen. Dus zou het zeker even aankaarten bij de VK als je er zelf niet helemaal achter staat!
3 jaar geleden
Reactie op Wise
Die van mij is met 36 weken geschat op 3 kilo en daar is geen sprake gewees ...
Wat het gekke ervan is, is dat de gynaecoloog dit heeft beoordeeld.
Gelukkig krijgen we binnenkort daar eerst nogmaals een gesprek over, dus dan zal ik het inderdaad nog is even navragen!
3 jaar geleden
Iemand ook bekend hoelang het ongeveer duurt vanaf de ballon tot aan de bev ...
Bij mij duurde het in totaal 7.30 uur. Bij mijn kamergenootje 2 dagen en me andere kamergenoot 1 hele dag.
3 jaar geleden
Ons kindje is met 33.4 weken geschat op 2883 gram. Bij navraag aan de klinische verloskundige (ben ook medisch) of dit een indicatie is om in te leiden, werd mij verteld dat dit niet het geval is, gezien de ene vrouw moeite heeft met een baby van 3 kilo en de andere met weinig moeite een baby van ruim 4 kilo eruit perst.
Als ik sommige topics lees, ook hieronder, staat beschreven dat er wel voor inleiden wordt gekozen i.v.m. het geschatte gewicht.
Ik heb aanstaande maandag weer een groeiecho, dus zal het dan nogmaals vragen. Ik ben dan 35.4 weken.
3 jaar geleden
Reactie op Novabo
Ik vind ...
Mijn baby werd op 3200gram geschat bij 35+5. Nog geen indicatie voor inleiding volgens de gynaecoloog. Zij vertelde dat de groeiecho echt een schatting is en dat ze er vaak naast zitten. Ook noemde ze dat maar 1 op de 5 vrouwen die worden ingeleid wegens een te grote baby ook daadwerkelijk een te grote baby hebben. Morgen nogmaals een groeiecho.
3 jaar geleden
Is per persoon verschillend. Echter schijnt inleiden idd pijnlijker te zijn ...
Mijn verloskundige zij dat de pijn niet als heftiger wordt ervaren, maar de beleving wel. Omdat als je vanuit jezelf begint dan maak je ook andere stofjes aan om de weeën beter op te vangen. Als het kunstmatig is dan heb je die nog niet aangemaakt waardoor de belevenis heftiger kan zijn.
Ik word waarschijnlijk zaterdag 1 mei ingeleid dus ga er dan achter komen, maar vind het wel een beetje eng...
3 jaar geleden
Mijn verloskundige zij dat de pijn niet als heftiger wordt ervaren, maar de ...
Haha ja ik ook ik volgende week ook
3 jaar geleden
Haha ja ik ook ik volgende week ook
Succes! Hopelijk valt het allemaal mee voor ons en iedereen. Uiteindelijk kunnen we wel onze mooi kleintjes dan eindelijk ontmoeten ❤️
3 jaar geleden
Reactie op Imke1989
Ons kindje is met 33.4 weken geschat op 2883 gram. Bij navraag aan de klini ...
Daar zit natuurlijk wel wat in, per bevalling, kind en vrouw verschillend. Zo was mijn oudste dochter maar 3 kilo met de geboorte (40+3 en dus dysmatuur/te licht voor de termijn), ik heb echter wel ruim twee uur moeten persen en dat deel van de bevalling ging alles behalve soepel. Ik ken ook mensen met kinderen van een goede kilo zwaarder waar de kleine er na twee persweeën was. Artsen weten ongetwijfeld wel wat de juiste weg is!
3 jaar geleden
Succes! Hopelijk valt het allemaal mee voor ons en iedereen. Uiteindelijk k ...
Jij ook, ja echt wel kan niet wachten 😍
3 jaar geleden
Ik moest ingeleid worden ivm diabetes. Ik zou afgelopen maandag ingeleid worden om 06.30 uur. Uiteindelijk heeft onze zoon besloten zelf te komen op zondagavond 22.15 uur (38.2 wk).
Zijn gewicht werd geschat rond de 4000 gram, hij woog bij de geboorte uiteindelijk 3425 gram. 🥰