37 Reacties
3 jaar geleden
Ik zou het graag alleen hebben tijdens de zwangerschap. Loop hier 24/7 mee!
3 jaar geleden
Ik zou het graag alleen hebben tijdens de zwangerschap. Loop hier 24/7 mee! ...
Mijn advies zou kunnen zijn om te kijken hoe je koolhydraat inname is. Je geeft aan dat je niet 2 broodjes tegelijkertijd kunt eten. Maar zijn dit echt bolletjes? Daar zitten namelijk heel veel kh in tegenover een boterham.
3 jaar geleden
Mijn advies zou kunnen zijn om te kijken hoe je koolhydraat inname is. Je g ...
Nee gaat om 2 normale bruine boterhammen. Met koolhydraat inname is minimaal.
Wat vervelend dat je er 24/7 mee loopt. Ik zeg ja k wil er ook niet over klagen . Maar het is iets wat ineens de boel veranderd heeft.
Ik zou willen zeggen dat het allemaal goed gaat maar k ben down misselijk en heb geen zin meer aan eten.
Hoe ging jij er mee om toen je het net hoorde
3 jaar geleden
Nee gaat om 2 normale bruine boterhammen. Met koolhydraat inname is minimaa ...
Toen ik het net hoorde was ik 11, ik was opstandig, eigenwijs en wilde niet luisteren naar de dvk. Dat resulteerde natuurlijk in hele hoge onstabiele waardes.
Maar dat je je eigen zo voelt begrijp ik ook! Misselijk kun je worden van de hoge en lage suikers je lichaam is daar niet aan gewend😔
3 jaar geleden
Hoi, heb het ook. Je mag zeker fruit maar ze raden 1X per keer aan, dus geen twee stuks tegelijk. Enkel mango en druiven raden ze af. Best focussen op wat wel mag 😊 Ik probeer regelmatig eens een receptje uit maar dan met veel minder suiker. Als je in een suikervrije muffin appeltjes of rood fruit steekt valt het goed mee. Zwarte chocolade mag ook.
3 jaar geleden
Ik zou het graag alleen hebben tijdens de zwangerschap. Loop hier 24/7 mee! ...
Nou inderdaad ik ook! Aan de andere kant, als je het tijdens zwangerschap krijgt komt er ineens wel veel nieuws op je af..wij zijn al “experts”. Lukt het jou je waarden een beetje onder controle te houden?
3 jaar geleden
Denk er vooral ook aan dat diabetes niet om suiker draait, maar om koolhydraten 😉 en die zitten in best veel dingen, maar er zijn ook zat dingen die je gerust kunt eten zonder dat ze al te veel invloed op je bloedsuiker hebben, zoals komkommer en tomaat, plakje worst plakje kaas, magere yoghurt. Brood en fruit bevatten koolhydraten.. een boterham bijv 15 gr, een bolletje 25 gr en een appel rond de 15 gr koolhydraten, dat verklaart misschien waarom 2 broodjes eten best veel vraagt
3 jaar geleden
Reactie op Samk1993
Nou inderdaad ik ook! Aan de andere kant, als je het tijdens zwangerschap k ...
Nee dat lukt me helaas niet😔 maar ik schommel altijd. Ze hadden me er ook voor gewaarschuwd dat dat zo zou blijven😊 nu is het heel erg zoeken omdat me waardes beginnen te stijgen, al is het mee gevallen want ben al 24 weken😊 en bij jou?
3 jaar geleden
Reactie op Bolleke
Hoi, heb het ook. Je mag zeker fruit maar ze raden 1X per keer aan, dus gee ...
Bij mij is ook aangegeven 2 stukjes fruit per dag. En dan niet tegelijk en dat doe k ook nooit. Maar zelf zit ik na fruit steeds te hoog ik probeer me weg erin te vinden maar zo makkelijk vind k het nog niet.
2 boterhammen als ontbijt suiker te hoog
1 boterham heel veel honger.
Fruit schiet direct omhoog. Al het lekkere laten staan enkel nog groentes 1 broodje en kip.
3 jaar geleden
Ik vind het erg lastig nog. Ik ben er pas sinds paar dagen achter gekomen dat ik zwangerschapsdiabetes heb en ik ben al 29 weken zwanger. De ene dag gaat het goed en de andere dag schommelt het nog. Ben nog erg zoekende in de juiste verhoudingen, hoeveel sneetjes brood per keer etc. Hoe gaat het inmiddels bij jullie dames?
3 jaar geleden
Ik had maar 0.1 te hoog bij de test en zit met meten (zonder insuline) altijd wel netjes eigenlijk, maar qua verhoudingen.... met koolhydraatverlaagd/arm bruinbrood kan ik er zonder problemen 3 eten met kaas of pindakaas en dan nog prik ik iets in de 5 na een uur. Misschien dat proberen? Bij witbrood schiet het wel meteen omhoog tot in de 7 (hoewel nog steeds wel onder de grens) 2 tosti’s laatst met ketchup van witbrood leverden wel 8.2 op na een uur, dus dat was wel teveel van het goed (dacht ik ook wel, maar wou even testen en had er zin in)
3 jaar geleden
Hier gaat het wel prima. Mag om de dag prikken, omdat de waardes over het algemeen heel netjes zijn. Ja soms een uitschieter omdat je wel eens iets probeert of kei honger hebt en tosti van 3 boterhammen dan teveel is bijvoorbeeld. Woensdag weer controle, dus ben benieuwd.
Ochtend eet ik Griekse yoghurt met wat fruit en zelfgemaakte granola, dat gaat prima qua suiker. Tussen de middag max 2 volkoren boterhammen en dan nog volkoren crackers gaan ook goed. Avondeten gewoon wat er is, maar probeer dan wel wat minder koolhydraten te eten.
3 jaar geleden
Ik moet ook prikken. 3 keer per week. Weekend is die hoger dan doordeweeks.
Komt omdat ik dan geen tussendoortjes enzo ook eet.
Ik eet bijv:
Ontbijt: 2x volkoren crackers met boter en kaas
Tussendoor of 1 stuk fruit
Of 1 stuk brood met smeerkaas ofzo
Lunch:
3 sneetjes brood. ( volkoren brood) of 4x crackers
Beleg divers. Soms hummus. Soms avocado of huttenkase met kipfilet en komkommer
Tussendoor middag: snoep tomaatjes/komkommer / wortels / ongezouten noten / kwark met fruit.
En avond gewoon normaal.
En dan voor slapen gaan. Wel 1 stuks cracker weer.
Ik heb in het weekend zelfs zonder grap
1 hele pak bastogne gegeten en 1 blik fanta gedronken.
Vervolgens thee en water
Ik was benieuwd was me suiker zou doen. 6.9 kwam het uit.
Ik snap het ook niet. Het is denk ik beetje op onderzoek uitgaan wat wel niet kan.
7 maanden geleden
Reactie op Nikki1995
Wow ik heb ook zwangerschap diabetes maar hele andere metingen.. check.. ik ...
Dit zijn toch mooie waarden? Ik snap t niet denk ik..