100 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Semaa

Een gok, want we zijn lang niet meer bij de cb geweest. Dochter van 22 mei ...
Hier hetzelfde. Alleen geen grote papa en mama. Maak me soms wel een beetje zorgen. Iedereen vind er ook wat van. Ze steekt ver boven de bovenlijn uit (wel goed qua verhouding).

één jaar geleden

Zoon van 8 mei ‘21 is 93cm en 12,5kg

één jaar geleden

Dochter van 98 cm en 19 kilo. Een heerlijk gezond meisje 🥰

één jaar geleden

Reactie op Maya1988

Onze dochter is 98cm en 18,5kg. Een lange dame! Ze lijkt al 3/4 jaar. Zit a ...
Hoe en wat gaan ze dan onderzoeken? Mijn dochter is even lang maar nog nooit hebben ze er iets over gezegd. Nou zijn wij ook lang dus misschien daarom niet?

één jaar geleden

Reactie op Maya1988

Ben ook wel benieuwd wat en hoe ze dan gaan onderzoeken? Kledingmaat 98 is toch helemaal prima voor deze leeftijd ook?

één jaar geleden

Reactie op Maya1988

Hier zit ze ook in 98/104. Is toch best normaal voor deze leeftijd?

één jaar geleden

Reactie op Miran-

Er zit zooooveel verschil in hoe kinderen groeien. Ik weet ook wel dat het cb vrij snel doorverwijsd naar de kinderarts, al is het puur voor het geval dat. Nichtje van me ook, die stak eerst boven alle kinderen uit met lengte én gewicht maar zit nu met 8j gemiddeld. Mijn oudere dochter zat overigens in 98/104 toen ze 4 werd😅 net boven de meter lang en nog geen 15kg. Dochter van 2 is nu 94cm en 12,3kg en zit in 92/98

één jaar geleden

Reactie op Miran-

Mijn zoontje zat met 92cm precies op de middelste lijn (maat is zoo afhankelijk van het merk😅 bij Next heeft ie 92, bij H&M 98/104), 98cm zal dan denk +2 zijn? Dat is dan gewoon prima inderdaad 🤷🏼‍♀️

één jaar geleden

Ons meisje is van 21 mei ‘21 en is 86,5cm lang en weegt 11,9kg

één jaar geleden

Reactie op S2704

Hoe en wat gaan ze dan onderzoeken? Mijn dochter is even lang maar nog nooi ...
De arts gaf nu aan dat ze zich geen zorgen maakte. Dat ik vorige keer iemand heb gezien die wat onervaren was ofzo. Nou ja, feit blijft wel dat ze dus inmiddels 100cm is en 18.8 kg en dat is echt wel veel voor een kind van 2 jaar en 2 maanden. Deze lengte 'hoort' bij een kind van 3/3,5 jaar. Maar fijn te lezen dat ik niet de enige ben met een groot kind 😉

één jaar geleden

Reactie op Miran-

Blijkbaar dus niet.. nu is maat 104 van H&M al bijna te krap ook al voor onze meid.

één jaar geleden

Reactie op Sevyfay

Er zit zooooveel verschil in hoe kinderen groeien. Ik weet ook wel dat het ...
Wat fijn om te lezen dat dit bij jouw nichtje is bijgetrokken! En inderdaad, gemiddeld is maat 104 meer iets voor een kind van 3/3,5 jaar. Nou ja, gelukkig zijn het gemiddelden 😁 Ze hebben me doorverwezen naar de kinderarts om uit te sluiten dat het geen medische oorzaak heeft. Maar omdat ze verder goed ontwikkeld en geen achterstanden heeft op motorisch vlak (eerder een voorsprong) zei ze: het is gewoon een lekkere grote meid. Dus ben gerustgesteld! Al zie ik heus ook wel dat ze echt wel groter is dan haar leeftijdsgenootjes. Als ze er later maar geen last van heeft 🤗

één jaar geleden

Zijn jullie trouwens allemaal alweer bij het consultatiebureau geweest? Ik heb pas weer in oktober een afspraak, dus dan pas weer meten en wegen 🤗

één jaar geleden

Reactie op 2021Baby1

Mijn zoontje zat met 92cm precies op de middelste lijn (maat is zoo afhanke ...
Mijn dochtertje is dus 100cm (in plaats van de 98 die ik dacht) en zij stijgt zelfs nog boven de bovenmarge uit 😅

één jaar geleden

Reactie op Miran-

Zijn jullie trouwens allemaal alweer bij het consultatiebureau geweest? Ik ...
28-8 eindelijk een afspraak.. tegenwoordig is het met 2 jaar & 3 maanden. Maar door drukte (denk ik?) kon ik dan pas terecht.. hele maand verder 😅

één jaar geleden

Reactie op Nyn1993

28-8 eindelijk een afspraak.. tegenwoordig is het met 2 jaar & 3 maande ...
Ohh, zal het wel heel druk zijn ofzo. Ze belde voor mijn andere zoon, ik zeg volgens mij moet mijn dochter ook nog, misschien kan dit tegelijk? Nee, pas in oktober kreeg ik te horen. Officieel nog niet eens een uitnodiging gehad.

één jaar geleden

Mocht je nieuwsgierig zijn, de meeste locaties hebben ook wel een inloop om te meten en wegen.

één jaar geleden

Vandaag eindelijk weer bij het CB geweest.. 2 jaar & 4 maanden oud en meneer is 99,7 cm en 17,75 kilo 😊

één jaar geleden

Dochter 2 jaar en 1 maand, 87,6 cm en 12,6 kg!

één jaar geleden

Reactie op Maya1988

De arts gaf nu aan dat ze zich geen zorgen maakte. Dat ik vorige keer ieman ...
Haha ik vind het ook wel fijn om te lezen dat er meer zijn met “grote” kinderen. Mijn dochter steekt met buitenspelen ook al tijd boven andere kindjes uit 🤣. Iedereen is altijd verbaasd dat ze nog maar 2 jaar en 3 maanden oud is. Moet ik wel zeggen dat ze veel ouder lijkt door haar lange haren. Daardoor lijkt ze ook veel ouder.