56 Reacties

茅茅n jaar geleden

Reactie op SweetD

Hoe werkt het 眉berhaupt als je overgaat van een slaapzak naar een dekbed? G ...
Het zal wat verschillen per kind hoe woelig het slaapt. Wat ik hier heb gedaan: de deken onderaan en onder aan de zijkanten goed ingestopt. Een een pyjama aan, afgestemd op dat ze het niet koud zal krijgen als ze de deken van zich afschopt.

茅茅n jaar geleden

Reactie op KeetW

Dit willen wij ook doen, mag ik vragen waar jullie het bedje gekocht hebben ...
Wij hebben een bed gekocht bij Petit Puk. Is iets duurder dan een bed van Ikea oid, maar juist omdat ze er nu heel lang mee kan doen vond ik het niet erg om wat meer uit te geven, want het is wel echt een heel mooi bed

茅茅n jaar geleden

Mijn zoon is nu 2 jaar en 2 maanden en slaapt nog in een ledikant. Het advies is zo lang mogelijk in een ledikant laten slapen mits het niet gevaarlijk is. En hij voelt zich er nog zo veilig in馃グ

茅茅n jaar geleden

Mijn dochter slaapt inmiddels in een 1 persoonsbed. Gaat prima!

茅茅n jaar geleden

Hoi Hier een jongetje van 20 mei hij slaapt inmiddels een klein maandje in een peuterbed ik zag een leuke die goed bij zijn kamertje paste en hij is best zwaar dus dat naar beneden hangen om hem uit bed te halen begon wat lastiger te worden, hij vind zijn bedje zo heerlijk dat hij ook altijd lekker blijft liggen en niet zelf gaat staan 馃檲馃槏 Hij doet het super goed in het peuterbed we hebben hem gewoon andersom geplaatst is een bed met een rand zeg maar. Wat je normaal tegen de muur plaatst. Maar andere kinderen van mij hebben ook zelfs tot ruim 3 jaar in ledikant geslapen ik vind beide opties gewoon kunnen. Mijn jongste slaapt wel gewoon met slaapzak en evtueel laken, nog geen dekbed, als gastouder mag je alle kindjes die smiddags slapen niet onder een dekbed doen, is de regel van veilig slapen. Dus vandaar dat ik dat dan ook bij mijn zoontje zo doe. Maar naar mijn mening kunnen beide opties gewoon hoor, gewoon wat je zelf of je kind fijn vind

茅茅n jaar geleden

Reactie op Moe-der

Wij hebben een bed gekocht bij Petit Puk. Is iets duurder dan een bed van I ...
Dank je wel! Ik ga kijken :)

茅茅n jaar geleden

Mijn dochter 2jr en 3mnd is sinds een weekje over naar een peuterbed. Hoe wij het hebben aangepakt: - eerst dekbed en kussen in ledikant ipv slaapzak om te kijken of dit goed ging. - dit ging prima en ze bleef er goed onder liggen, dus toen ook peuterbed neergezet. Ging vanaf dag 1 eigenlijk goed. Ze blijft keurig in bed tot papa of mama haar komt halen (tot nu toe toe馃槄). Ze zegt zelf hele tijd dat ze een grote meid is nu haha.. Reden waarom we zijn overgestapt? Ik ben 35 weken zwanger en ze werd gewoon te zwaar om elke keer haar erin en eruit te tillen馃ぃ We hebben een heel braaf meisje wat niet zo'n ontdekker is, dus ik durfde het wel aan. Tot nu toe geen spijt van!

茅茅n jaar geleden

Reactie op Mamamoosss

Mijn dochter 2jr en 3mnd is sinds een weekje over naar een peuterbed. Hoe w ...
Wat slim om eerst de deken en het kussen in het ledikant te doen! Heeft ze in het grotere bed ook gelijk wat vertrouwds! Dat ga ik onthouden!

茅茅n jaar geleden

Die van ons heeft nu 2 maanden een peuterbed, maar het ledikant staat er ook. In de middag slaapt hij in het peuterbed en 's nachts meestal in het ledikant. Dat kiest hij dan zelf. Hij kan ook nog behoorlijk zwerven, maar met de tijd komt het goed. Pas wel op met een deken in het ledikant en geen slaapzak. Ze kunnen dan gaan klimmen en de val is best hoog!

茅茅n jaar geleden

Onze dochter was net 2 jaar toen ze naar een eenpersoonsbed ging馃檲馃槀.. ze is nu 2 jaar en 3 maand en t ging meteen goed. We probeerden t smiddags en dat ging goed, dus toen meteen de nacht gedaan. Het is een soort vloerbed maar dan eenpersoonsbed met een hekje erom. Ze slaapt alleen horizontaal erin onbewust, dus ze slaapt nog in een slaapzak. Ze klimt er niet uit, ze blijft wachten totdat we haar deur open doen馃檲

茅茅n jaar geleden

De reden.. omdat ik nu 37 weken zwanger ben en het te zwaar is om haar steeds uit het ledikantje te tillen

茅茅n jaar geleden

Reactie op SweetD

Hoe werkt het 眉berhaupt als je overgaat van een slaapzak naar een dekbed? G ...
Mijn dochter heeft al bijna een jaar een dekbed in haar ledikant. Ging vanaf dag 1 goed. Sinds een half jaar een dun kinderkussen, wat ook meteen goed ging. (Ze is nu bijna 2 jaar en 4 maanden)

茅茅n jaar geleden

Reactie op Ajvw

Hoi Hier een jongetje van 20 mei hij slaapt inmiddels een klein maandje i ...
Wat zegt de regel van veilig slapen precies? Vanaf welke leeftijd onder een deken en kussen? 鈽猴笍

茅茅n jaar geleden

Reactie op Nicky_35

Wat zegt de regel van veilig slapen precies? Vanaf welke leeftijd onder een ...
Hoi hoi Goede vraag daar geven ze eigenlijk vooral meer adviezen voor baby's en niet leeftijd gericht zeg maar, vandaar dat de regel van ggd is dat je dus altijd moet houden aan die regels als er een kindje bij je slaapt, Dus passende slaapzak liefst helemaal geen laken of deken tenzij toestemming van ouders. (Maar dekbed echt verboden)Dus alle kids die bij mij nog middagslaapje doen slapen alleen in slaapzak, en dit doe ik dus ook bij mijn zoontje en als t kouder is dikkere slaapzak en heel soms deken maar dat is eigenlijk bijna nooit nodig.

茅茅n jaar geleden

Reactie op Nicky_35

Wat zegt de regel van veilig slapen precies? Vanaf welke leeftijd onder een ...
Maar als je op internet lees je vaak vanaf 2 jaar maar dat zijn vaak geen instanties maar meer winkels of consumentenbond die zeggen voor 2 jaar niet doen maar na 2 jaar kan het. Maar geen advies wat het veiligst is.

茅茅n jaar geleden

Hier nog ledikant. Ik lees ook dat er 30 cm over moet zijn in een bed. Betekent dat kinderen sowieso vanaf 90cm lengte over zouden moeten. Denk dat wij ergens de komende maanden overgaan. Dan is hij ca 2,5 jaar.

茅茅n jaar geleden

Hier nog ledikant. Ik lees ook dat er 30 cm over moet zijn in een bed. Bete ...
Waar heb jij dat gelezen als ik vragen mag. Mijn zoon is al ruim over die 90 cm maar slaapt nog heerlijk in zijn ledikant! Is deze wel groter dan die van mijn baby

茅茅n jaar geleden

Hier nog ledikant. Ik lees ook dat er 30 cm over moet zijn in een bed. Bete ...
Ik las laatst dat het tijd wordt voor een nieuw bed als er nog minder dan 20cm over is in het bedje. Al zou ik eerder kijken naar de veiligheid(eventueel overheen klimmen) en het gedrag (klaar voor groter bed?) dan hoeveel cm er nog over is. Of het moet echt oncomfortabel krap worden.

茅茅n jaar geleden

Reactie op Dwergie

Waar heb jij dat gelezen als ik vragen mag. Mijn zoon is al ruim over die 9 ...
Ik was aan googlen naar peuterbed. Toen was het ergens zo'n blog. Beetje net als oudersvannu. Maar je weet ook nooit hoe gesponsord het is

茅茅n jaar geleden

Mijn dochter is in december 2,5 jaar, ze is klein van stuk en slaapt nog in haar slaapzak in haar ledikant. Ik zou graag voor einde van dit jaar haar willen laten wennen aan een peuterbedje omdat wij eind maart volgend jaar een broertje of zusje verwachten. Hoe deden jullie de overstap naar dekbed en peuterbed? Eerst wennen aan het dekbed of aan het peuterbed of gelijk beide in 1 keer?